Stalling gezocht omgeving Bergschenhoek/Berkel en Rodenrijs

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nnicolex

Stalling gezocht omgeving Bergschenhoek/Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 07:15

Hoi Allen,

Per december ga ik samenwonen met mijn vriend in Bergschenhoek. Mijn paard (E-pony) staat nu op een hele fijne stal in Hilversum maar gaat uiteraard mee als ik ga verhuizen. Ik ben (nog) niet zo bekend in de regio en ben mij dus aan het orienteren voor stalling. Ik kon geen recent topic vinden over stalling.

Ik ben al bij een aantal stallen wezen kijken in de regio maar wil toch nog even kijken of hier evt nog tips voorbij komen.

Uiteraard heb ik een eisenlijstje voor mijn prins :o !

- zomers weidegang en in winter elke dag buiten, weidegang zomer hoeft geen 24/7 alleen overdag is voldoende maar in de winter wil ik hem toch minimaal 6-8 uur buiten hebben. (Merk dat dit laatste een lastige is)
- zelf mesten geen probleem maar liever geen doe het zelf stal met buitenzetten/voerschema’s etc ivm fulltime baan.
- alleen buitenbak is voldoende
- goed ruwvoer 3x per dag of onbeperkt (zie veel plekken met 2 keer per dag maar dit vind ik te weinig tenzij ze er de hele dag mee kunnen doen)
- afstand bergschenhoek maximaal 20-25 min. (Uiteraard bij hele goede suggesties is afstand bespreekbaar)
- prijs +\- €350 (maar ook bespreekbaar)

- indien er ook nog een beetje goede uitrijmogelijkheden zijn ben ik helemaal tevreden!

Hoop dat mijn eisen een beetje duidelijk zijn, vind vooral het overdag buiten staan heel belangrijk omdat ik het niet fair vind als hij grotendeel van de tijd op stal staat. Daar kiest hij ook niet voor.

Ik hoor het graag!

Groetjes Nicole

P.s. Ik ben ook opzoek naar een fijne instructrice /hoefsmid en dierenarts dus ook die tips hoor ik graag.

Tessebes

Re: Stalling gezocht omgeving Bergschenhoek/Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 10:06

Je zit net buiten "mijn" regio, maar ik denk dat je voor nu het beste op zoek kunt gaan naar een goede oplossing voor de winter. Stallen die bieden wat jij zoekt, hebben vaak een wachtlijst en daar kan je dus niet op korte termijn terecht.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 22:12

Tessebes schreef:
Je zit net buiten "mijn" regio, maar ik denk dat je voor nu het beste op zoek kunt gaan naar een goede oplossing voor de winter. Stallen die bieden wat jij zoekt, hebben vaak een wachtlijst en daar kan je dus niet op korte termijn terecht.

Bedankt voor je tip! Hij kan gelukkig blijven staan bij mijn huidige stal zolang dit nodig is, wil hem liever niet onnodig meerdere keren verhuizen, maar ben uiteraard wel opzoek naar een plek dichter bij huis. Vandaar ook mijn oproepje of mensen tips hebben, dan kan ik evt mezelf ook al op een wachtlijst zetten. :)

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:29

Veel buiten is moeilijk in deze regio. Je hebt manege lansbergen maar daar komen de paarden alleen zomers buiten voor 6 uur per dag.

Stal brand in Lekkerkerk voldoet volgens mij wel aan de meeste punten alleen is het wel een paar minuten langer reizen.

Daarnaast passen in je lijstje ook wel Stal olsthoorn in Schipluiden, stal Neeleman in Rotterdam en de veerstalhoeve in Gouderak. Met deze stallen heb ik verder alleen geen ervaring.

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 22:41

Fair to horses

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 08:23

CharlesZ schreef:
Veel buiten is moeilijk in deze regio. Je hebt manege lansbergen maar daar komen de paarden alleen zomers buiten voor 6 uur per dag.

Stal brand in Lekkerkerk voldoet volgens mij wel aan de meeste punten alleen is het wel een paar minuten langer reizen.

Daarnaast passen in je lijstje ook wel Stal olsthoorn in Schipluiden, stal Neeleman in Rotterdam en de veerstalhoeve in Gouderak. Met deze stallen heb ik verder alleen geen ervaring.

Stal Olsthoorn ga ik toevallig vrijdag heen! Thanks voor de tips, ga even die andere ook opzoeken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:01

Hoi! Wij voldoen deels aan je eisen dus ik reageer toch even :) .

-Op dit moment staan ze bij ons in de winter 4 uur buiten( je kunt dit uiteraard zelf of met stalgenoten nog uitbreiden) maar we zijn aan het einde van het jaar klaar met de bouw van een nieuwe groepsstalling waarbij ze 24/7 kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan :) . Weet niet of dit is wat je zoekt?

-In de zomer zowel dag en nacht als alleen overdag weidegang mogelijk.

-All in
-2 buitenbakken en 1 binnenbak aanwezig
-We voeren 1 x per dag onbeperkt ruwvoer, slowfeeder ophangen mogelijk.
-Afstand 23 minuten zie ik net :D
- Uitrij mogelijkheden zijn voor deze regio goed, binnen 20 minuten stappen in Buytenpark of Vlietlanden.
-Prijs is iets boven je budget, tenzij je in de zomer voor dag en nacht kiest, dan niet.

Www.staldegroenemeer.nl voor meer info :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:40

Fair tot Horses is voor jou heel dichtbij maar geen weidegang en ook wel flink prijzig. Ik zou ook goed navraag doen over beschikbaarheid van de bak met lessen enzo, vooral in de winter. :) Ik zou zéker bij de Groene Meer gaan kijken, mooie optie bij jouw eisen en volgens mij ook heel goed aan te rijden vanuit Bergschenhoek. Fijne stal!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 15:35

ruitje schreef:
Hoi! Wij voldoen deels aan je eisen dus ik reageer toch even :) .

-Op dit moment staan ze bij ons in de winter 4 uur buiten( je kunt dit uiteraard zelf of met stalgenoten nog uitbreiden) maar we zijn aan het einde van het jaar klaar met de bouw van een nieuwe groepsstalling waarbij ze 24/7 kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan :) . Weet niet of dit is wat je zoekt?

-In de zomer zowel dag en nacht als alleen overdag weidegang mogelijk.

-All in
-2 buitenbakken en 1 binnenbak aanwezig
-We voeren 1 x per dag onbeperkt ruwvoer, slowfeeder ophangen mogelijk.
-Afstand 23 minuten zie ik net :D
- Uitrij mogelijkheden zijn voor deze regio goed, binnen 20 minuten stappen in Buytenpark of Vlietlanden.
-Prijs is iets boven je budget, tenzij je in de zomer voor dag en nacht kiest, dan niet.

http://Www.staldegroenemeer.nl voor meer info :)

Dat klinkt heel fijn! Kan ik met jou contact opnemen voor het maken van een afspraak om te komen kijken? Of moet ik dit even via de website doen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:39

CharlesZ schreef:

Lekkerkerk is lang reizen hoor. Niet n paar minuten.
En aan de schiebroekse weg ehhh stal .... Molenaar?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 18:14

Ik PB je even!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:27

Ik weet even niet precies hoelang het reizen is, hangt er ook af van waar je gaat wonen, maar Jacqueline Borst in Hazerswoude voldoet volledig aan je wensen.

Ze staan daar zowel zomer als winter van 8:00 tot 16:00 buiten en dit wordt allemaal voor je geregeld. In de zomer alleen geen hele dagen op de wei, maar ook een deel paddock. Buitenbak heeft een perfecte bodem en met enige moeite kun je lekker buitenrijden in het Bentwoud. Ruwvoer is meerdere keren per dag en in de paddocks staat een slowfeeder. Ruim binnen je budget.

Qua instructeurs, ik weet niet wat voor iemand je zoekt? Parel van Rooijen, Tessa Blom, Claire Dominicus zijn in ieder geval prima namen in deze regio.

Hoefsmid Rob Leenards staat goed bekend. En qua dierenarts in ieder geval niet Meursing doen ;-)

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 08:33

Ladyson schreef:
Ik weet even niet precies hoelang het reizen is, hangt er ook af van waar je gaat wonen, maar Jacqueline Borst in Hazerswoude voldoet volledig aan je wensen.

Ze staan daar zowel zomer als winter van 8:00 tot 16:00 buiten en dit wordt allemaal voor je geregeld. In de zomer alleen geen hele dagen op de wei, maar ook een deel paddock. Buitenbak heeft een perfecte bodem en met enige moeite kun je lekker buitenrijden in het Bentwoud. Ruwvoer is meerdere keren per dag en in de paddocks staat een slowfeeder. Ruim binnen je budget.

Qua instructeurs, ik weet niet wat voor iemand je zoekt? Parel van Rooijen, Tessa Blom, Claire Dominicus zijn in ieder geval prima namen in deze regio.

Hoefsmid Rob Leenards staat goed bekend. En qua dierenarts in ieder geval niet Meursing doen ;-)

Volgens mij is dat maar 20 min rijden dus dat is zeer goed te doen. Heb je toevallig haar contactgegevens? Klinkt wel heel fijn dus moeite waard om te kijken denk ik.

Thanks voor de tips, ga ik ook even naar kijken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:37

Houd je tekening met de N209 als je dagelijks naar Hazerswoude moet? Dat kan je reistijd zo met een dik half uur verlengen als ‘t ff tegenzit (spits, slecht weer).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:59

rien10 schreef:
Houd je tekening met de N209 als je dagelijks naar Hazerswoude moet? Dat kan je reistijd zo met een dik half uur verlengen als ‘t ff tegenzit (spits, slecht weer).

Dit is wel écht iets om rekening mee te houden. Ik woon in het midden van de n209 route die je zou moeten rijden, om het maar simpel te zeggen. :') Ik heb in Bleiswijk gestaan, wat zonder spits misschien 15 minuten rijden was, in de spits werd dit makkelijk een half uur of langer. Nu in Hazerswoude, wat ook 15 minuten is en dat wordt ook wel langer, maar zodra je a12 over bent is het wel wat rustiger dan het stuk naar de a12 toe. Het kan echt vreselijk vast staan als er iets gebeurd.

Maar met enige moeite in Bentwoud? Een stuk langs een hele drukke weg. Je bent eerst al een aantal kilometer aan het rijden voordat je er komt. Nu weet ik niet hoe het eerste stuk vanaf die stal is, maar ik doe het vanaf onze stal niet. Wij pakken eerder de trailer om ergens heen te gaan waar je meteen een ruiterpad op kan.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 09:05

MyWishMax schreef:
rien10 schreef:

Dit is wel écht iets om rekening mee te houden. Ik woon in het midden van de n209 route die je zou moeten rijden, om het maar simpel te zeggen. :') Ik heb in Bleiswijk gestaan, wat zonder spits misschien 15 minuten rijden was, in de spits werd dit makkelijk een half uur of langer. Nu in Hazerswoude, wat ook 15 minuten is en dat wordt ook wel langer, maar zodra je a12 over bent is het wel wat rustiger dan het stuk naar de a12 toe. Het kan echt vreselijk vast staan als er iets gebeurd.

Maar met enige moeite in Bentwoud? Een stuk langs een hele drukke weg. Je bent eerst al een aantal kilometer aan het rijden voordat je er komt. Nu weet ik niet hoe het eerste stuk vanaf die stal is, maar ik doe het vanaf onze stal niet. Wij pakken eerder de trailer om ergens heen te gaan waar je meteen een ruiterpad op kan.

Ohja dat is wel goed om rekening mee te houden. Ik kom niet uit deze omgeving zoals jullie waarschijnlijk wel merken dus alle info is handig om mee te nemen.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:07

Je kan ook op de facebook pagina van My Stables kijken.
Dit is in Stolwijk, geen idee of dit te ver voor je is. Maar hier komen ze veel buiten en altijd genoeg ruwvoer. Swinters in de paddock en szmomers weidegang, 24/7 of alleen over dag.
Je kan all in staan of zelf mesten of op bepaalde dagen mesten.
Binnen buiten zetten wordt gedaan. Rijbak aanwezig en je kan de polder in

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:26

Neville Stables in Schipluiden? Het is een hit-actief stal dus 24/7 buiten met schuilstal. Ik weet niet hoe het er nu is, maar heb er zo'n 8 jaar geleden een verzorgpaard gehad toen ik nog in de regio woonde. Ik vond het een fijne stal. Ze hadden toen geen weidegang, zag op de website dat ze dat nu wel hebben. Ligging is ideaal qua buitenrijden voor randstad begrippen ;)

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 23:31

MyWishMax schreef:
rien10 schreef:

<knip>

De spits is wel een goed punt idd! Vanaf de a12 heb je amper last, maar het deel daarvoor kom ik niet dus weet ik niet. En bij Benthuizen begint het wel vaak, maar daar ga je precies de N209 af.

Vanaf deze stal kun je gewoon in de berm naast het fietspad naar het Bentwoud toe rijden. Die berm is dermate breed dat je zelfs kan galopperen en auto's zijn daar verboden. Je moet wel 1x de N209 oversteken, in het weekend geen probleem maar tijdens de spits een lastig verhaal.

TS, ik zal je even PBen.

Bij de stal ernaast (stal Voets) staan ze geloof ik in de winter ook hele dagen buiten dus daar kun je ook nog even langsgaan. Er is daar meer weiland, de stalprijs is lager, maar je moet je paard savonds wel zelf binnenzetten in de zomer en 1x poep scheppen per week dacht ik. Ze regelen daar veel ook wel onderling.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:24

Ladyson schreef:

Was dit niet de stal waar ze ook regelmatig met marathonwagens in de weer zijn? Of ben ik in de war?

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 08:27

Ik ben (helaas) nog steeds op zoek, liefst wel 6u per dag buiten aangezien ik merk dat paard hier anders erg onrustig van wordt. Mocht iemand de gouden tip hebben dan hoor ik het graag! {:) **\O/**