Goede manege omgeving Den Bosch - Loonse en Drunense Duinen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Goede manege omgeving Den Bosch - Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 13:33

Hoi hoi,

Korte situatie schets:
Ik rij al ruim 8 jaar, de laatste jaren vooral recreatief lees gemiddeld 1 keer per maand. Ik ben wel vaker met paarden bezig, maar rijden hoeft niet zo perse meer van mij. Buitenritten vind ik nog wel leuk en die doe ik dan ook met enige regelmaat.
Een vriendin van mij heeft erg weinig ervaring, lees die heeft een les of 4-5 gehad nu. Zij vindt het erg leuk om te rijden en wil graag zo goed leren rijden dat zij met mij op buitenrit kan bijvoorbeeld. Daarom wil ik haar nu een rijles cadeau doen. Ik heb alleen al jaren geen lessen meer gereden bij een manege en weet dan ook niet waar er kwalitatief goede lessen worden gegeven, het liefst voor een redelijke prijs zodat zij daarna daar ook regelmatig een les kan rijden. Zij wil graag prive lessen, omdat ze niet de mogelijkheid heeft elke week op een vaste tijd in een groepsles mee te rijden.

Kort:
- Een manege met kwalitatief goede lessen
- Biedt prive lessen aan
- Paarden welzijn vind ik erg belangrijk! Nu kun je niet alles eisen, maar ik zie de paarden in het zomerseizoen toch het liefst minstens 6 uur buiten komen en in de winter 3. Sterke voorkeur voor meer uren buiten uiteraard! Daarnaast dat ze niet 4 uur achter elkaar in lessen worden gereden enz.
- Het liefst een redelijke prijs

De les die ik haar cadeau doe zou ik graag samen met haar rijden, maar is geen moet.

Pepperrr

Re: Goede manege omgeving Den Bosch - Loonse en Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 13:37

Manege het paardrijk in berlicum!

Heb daar 8 jaar lang met veel plezier gereden! Er is daar heel veel mogelijk en paardenwelzijn staat daar op nummer 1! Paarden worden max. 2 uur achter elkaar ingezet. En mogen afhankelijk van hun belastbaarheid aantal uren lopen. Paarden komen elke dag buiten, zowel in de zomer als in de winter. Ook zijn er uitrijmogelijkheden in een prachtig groot bos! Privélessen kun je hier ook nemen, al zijn deze natuurlijk wel een stuk duurder dan een groepsles. Weet ze zo niet meer uit mijn hoofd, maar volgens mij staat het wel op hun site!

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:37

Woon zelf in de buurt, maar rij al jaren niet meer op een manege dus misschien is niet alles up-to-date.

Maaikes ADventure stallen in Drunen!
Ken geen manege waar de paarden (dus ook manege paarden) minimaal 6 uur per dag buitenstaan. Nou daar wel. Heel eerlijk zijn de lessen inhoudelijk niet het meest hoogstaande, maar er wordt vooral gefocust om op een eerlijke manier te rijden. Ze hebben er ook privé lessen. Ken mensen die juist hier gingen rijden voor het plezier en vertrouwen in paardrijden terug te krijgen.
Het grootste pluspunt is dat ze aan de Loonse en Drunnese Duinen staan.

Voor de rest is Haarsteeg (even de naam kwijt) en De Grote Wielen in Rosmalen kwalitatief goed in de lessen, maar een stuk duurde en minder paardvriendelijk. De paarden komen daar niet zo veel buiten en ook buiten rijden wordt er minder gedaan. Zelf heb ik mindere ervaring met Manege het paardrijk. Ooit jaren geleden wezen kijken en had echt de meest dode, oude, ondervoede pony ooit in de meest ranzige manege die ik ooit heb gezien. Geen idee hoe het nu is, maar dat was echt de grootste afknapper van de maneges in de buurt toen.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:41

Ik moest vooral aan Manege van Loon denken. Daar staan de paarden veel buiten, komen eigenlijk alleen binnen voor de lessen, maar ik zou niet weten hoe de kwaliteit van de lessen daar is. Ik ben er alleen wel eens geweest voor buitenritten of ponykamp (kamp is 14 jaar geleden). In de zomer hebben ze volgens mij ook niet echt lessen en gaan ze in plaats daarvan naar buiten. Wel met name koudbloeden. Ze hebben volgens mij wel wat warmbloeden maar zijn wel in de minderheid geloof ik.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 14:52

elinedeau95 schreef:
Zelf heb ik mindere ervaring met Manege het paardrijk. Ooit jaren geleden wezen kijken en had echt de meest dode, oude, ondervoede pony ooit in de meest ranzige manege die ik ooit heb gezien. Geen idee hoe het nu is, maar dat was echt de grootste afknapper van de maneges in de buurt toen.

Qua verzorging van het terrein kan het idd beter, maar dat komt omdat ze vrijwilligers te kort hebben idd.

Een ondervoede pony? Die heb ik daar nooit gezien? Ben er 8 jaar geweest en heb enorm goed contact met de eigenaresse. Wel koopt ze soms wat opknap-paardjes, misschien dat dat er een van was? Maar zelf ondervoed laten worden kan ik me echt niet voorstellen. Ze hebben daar het grootste hart wat ik bij een manege ooit gezien heb...

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 15:13

Pepperrr schreef:
elinedeau95 schreef:
Zelf heb ik mindere ervaring met Manege het paardrijk. Ooit jaren geleden wezen kijken en had echt de meest dode, oude, ondervoede pony ooit in de meest ranzige manege die ik ooit heb gezien. Geen idee hoe het nu is, maar dat was echt de grootste afknapper van de maneges in de buurt toen.

Qua verzorging van het terrein kan het idd beter, maar dat komt omdat ze vrijwilligers te kort hebben idd.

Een ondervoede pony? Die heb ik daar nooit gezien? Ben er 8 jaar geweest en heb enorm goed contact met de eigenaresse. Wel koopt ze soms wat opknap-paardjes, misschien dat dat er een van was? Maar zelf ondervoed laten worden kan ik me echt niet voorstellen. Ze hebben daar het grootste hart wat ik bij een manege ooit gezien heb...

Nope had het meer over de stallen. Ranzig, volg mest, niet zo veel bodem bedekking en donker. De pony was oud, maar als die zo oud is zoals die er uit zag dan zette ik die pony op pensioen. Maar zoals ik al in mijn post had aangegeven was ik er ooit 8-10 jaar geleden en vond het toen de slecht kwa hygiëne en verzorging. Plus punt was dat ik met mijn proefles naar buiten mocht.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 16:09

Ah, is dat al zo lang geleden. Ondertussen zien de stallen er prima uit, stallen zijn verbouwd, zit een nieuw dak op dat enorm veel licht doorlaat :j

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:34

Ik heb zelf jaren bij manege Van Loon gereden. Maar mijn laatste les daar was wel 12 jaar geleden. Bij goed weer inderdaad op buitenrit i.p.v. les. Bij Jan senior (ik weet niet of hij nog lesgeeft) krijg je les, vergelijkbaar met de klassieke dressuur. Aan de andere kant moet een paard niet banketstaaf maar gewoon doen wat je vraagt. Paarden gaan snachts naar buiten.