Adopteren bij Paard zoekt baas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Heb jij een paard geadopteerd bij Paard zoekt baas?

Ja
2 (1%)
Nee
159 (98%)

Totaal aantal stemmen: 161


Amber_anne

Berichten: 6947
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:03

Autumnn schreef:
Geen ervaring, maar waarom zou je dit willen?
Snap dat je helemaal verliefd bent op de pony, maar er zijn zoveel paarden te koop..
Voor de haflinger op de site (voorbeeld), betaal je €1500 en dan moet je nog alles zelf kopen en betalen.
Je bent verplicht om foto's te sturen (nou is dat niet zo erg, maar goed) zodat zij kunnen zien hoe het gaat. Dan heb je toch geen gevoel van eigen paard? Alles moet verder in overleg en je krijgt ook spontane controles hoe het met HUN paard gaat.
Kan je dan niet beter een leasepaard nemen?


Heb zelf momenteel een pony in bruikleen waar ik niks voor betaal. De eigenaar eist nog minder van mij dan deze stichting waar je eigenlijk van koopt.

Zou het om deze reden dus ook nooit doen

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:08

tamary schreef:
Paard zoekt baas krijgt zijn paarden via afstandconstructie, dat zijn zeer vaak geen paarden die belastbaar zijn, anders waren ze wel verkoopbaar al dan niet via handelaar. Voor een gezond rijpaard is kijken naar koop + goed keuren een beter plan.


Helemaal mee eens. Zie het in die filmpjes te vaak mis gaan met paarden die geadopteerd worden of ter adoptie staan. Paar maand geleden hadden ze een filmpje van een nieuw paard online gezet die na 1 dag daar op stal al onder het zadel liep en een hoge sprong moest maken onder zadel. Ik vind dat altijd beetje typisch en totaal niet professioneel. Ook liep dat paard rechts achter zo mank als wat. Als je daar iets op zei (en gewoon echt oprecht vroeg: Loopt hij niet wat kreupel achter?) Dan wordt je reactie gelijk verwijderd en wordt je geblokkeerd. Dat zegt mij in ieder geval al genoeg. Ik ben ook zeker niet de enige waarbij dit gebeurt is, ook de filmpjes worden dan meestal gelijk verwijderd. En ik erger me dood aan die onprofessionele filmpjes, gewoon het omgaan daar met de paarden ben ik niet voor, maar dat ter zijde.

Volgens mij moeten de eigenaren van de afstandspaarden ook geld geven aan PZB. Maar weet dit niet zeker. Nu begrijp ik echt wel dat zo een hele organisatie als PZB veel geld nodig heeft en het gaat mij ook niet zozeer om het bedrag wat ze voor adoptie vragen, want zo hou je pennymeisjes wat op afstand (alhoewel ik gezien heb in een filmpje dat er heel veel pennys een afspraak maken om naar een paard te komen kijken en ze daar alleen maar komen om met die Calijn op de foto te kunnen). Verder maken ze adoptanten soms belachelijk in van die sketchfilmpjes. Ze zeggen wel dat het om te lachen is en niet banketstaaf bedoeld, maar als je zo met je adoptanten omgaat, zou ik ook al gelijk afhaken daar een paard te adopteren. De meeste paarden mankeren gewoon iets. Kijk maar naar de 3 paarden die ze zelf heeft geadopteerd. 2 ervan afgekeurd en kunnen niks meer in de sport of er moeten injecties in de benen aan te pas komen. Nu had ze zelf 2 paarden en amen met zus en vader in totaal 7 ofzo waaronder een Belg. Die belg heeft CPL en verkopen ze omdat ze geen tijd meer voor hem hadden. Nu was dus 1 van de twee "sport"paarden van Calijn afgekeurd voor de sport en neemt ze er misschien nog een 3e bij.....ik vind het prima hoor dat ze een paard wat daar gekomen is zelf wilt houden, daar hoor je mij niet over, alle recht toe, maar het ene paard wegdoen omdat hij heel weinig beweging kreeg en zich niet meer goed voelde in de groep paarden, maar vervolgens wel weer een 3e paard aanschaffen....gewoon apart. En je ziet daar de meeste paarden ook in een grote kudde en de meeste paarden hebben gewoon wondjes over het hele lichaam zitten. Je hebt er bij adoptie van een paard daar 9/10 keer gewoon geen geluk. Soms ook gewoon wel.....

Wat al eerder is gezegd, je krijgt je geld gewoonweg niet terug als het paard bij jou ineens kreupel loopt en er niks meer aan gedaan kan worden. Je hebt geen proefperiode net als bij een dierenasiel (want zo zie ik hun gewoon als een paardenasiel)en als het dan niet klikt komt het paard bij hun terug en ben jij je geld kwijt. Bedenktijd is er niet bij. Nee ik zou het niet doen alleen al door die voorwaarden.

Ben zelf ook bijna een keer overstag gegaan voor een shetlander van hun. Ik vroeg of er een van de 10 shetjes eventueel geschikt zou zijn om voor de wagen te beleren. Krijg ik terug: Als dat zo is zullen ze tussen de adoptiepaarden staan. Ehm...tjha….echt netjes communiceren en netjes informeren kunnen ze niet.

Ik zou lekker naar een paard kijken dat te koop staat en straks ook echt van jou is en die je van tevoren kunt laten keuren.
Laatst bijgewerkt door Thestral op 28-08-19 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:14

Hevonen schreef:
Zij krijgen paarden en pony's die wegens mishandeling en verwaarlozing in beslag zijn genomen en dieren waarvoor een liefhebbende eigenaar niet meer kan zorgen, hoe graag hij of zij dat ook wil.


Nee joh, ze krijgen vooral paarden die van binnen eigenlijk te krom zijn om er geld voor te vangen.

Begin er gewoon niet aan, tenzij je graag roulette speelt.

Hevonen

Berichten: 5633
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:16

Onali schreef:
Hevonen schreef:
Ik denk dat het heel fijn is dat er een organisatie is waar elk paard/pony welkom is. Ik heb zelf een grote shetlander van hen gekocht, hij kwam uit een verwaarlozingssituatie en is pas heel laat gecastreerd, wat beide nog merkbaar is. Maar ik vind dat deze mensen echt fantastisch werk doen. Uiteraard krijgen zij niet de beste, leukste en duurste paarden.. die gaan gewoon de markt op of naar een handelaar.
Zij krijgen paarden en pony's die wegens mishandeling en verwaarlozing in beslag zijn genomen en dieren waarvoor een liefhebbende eigenaar niet meer kan zorgen, hoe graag hij of zij dat ook wil.

Uiteraard gaat niet alles perfect; het 'materiaal' (de dieren) waarmee zij werken zijn meestal kneusjes. Er is altijd geldgebrek en ze doen het met wat kan. Ik heb er veel respect voor, chapeau!



Don't believe everything they say ;)


Wat bedoel je daarmee?

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:19

Hevonen, dat het meestal gewoon paarden zijn die eigenlijk niet meer zo geschikt zijn of iets aan mankeert. Heeeeel af en toe krijgen ze verwaarloosde paarden binnen. Daar wordt goed voor gezorgd, daar zal ik ook niks over zeggen. Maar zoals je kunt lezen vind ik een heleboel krom aan die organisatie.

Onali

Berichten: 18493
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 19:49

Hevonen schreef:
Onali schreef:



Don't believe everything they say ;)


Wat bedoel je daarmee?


Zielig verkoopt of in hun geval adopteerd.
Er zullen best dieren tussenlopen die verwaarlozing kennen, maar het gros is gewoon rijp voor pensioen of slacht/ inslapen.

Anoniem

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:00

Nee ik zou het ook niet doen. Kennen jullie Anton? Hij moest ingeslapen worden hij was niet eens 1 jaar bij zijn adoptant, pzb moest er wss wel iets van weten maar niet hebben gezegd aangezien het Spat was en al aan elkaar was gegroeid, sportbenen, botverdikking EN lichte vorm van ataxie?! Dat kan niet allemaal zo snel zijn gegaan.

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:05


BigOne
Berichten: 38380
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:12

Paarden waarvan de eigenaren niet het lef hebben om er zelf een einde aan te maken eindigen vaak in dit soort ellende.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70672
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Adopteren bij Paard zoekt baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:50

Aangezien dit topic is geopend door een niet toegestaan schaduwaccount moet ik hier een slot plaatsen.