Stalling omg. Baarn/Eemnes/Soest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Stalling omg. Baarn/Eemnes/Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 14:55

Ondanks dat ik vrijwel alle stallen in de omgeving wel ken, ben ik toch benieuwd of Bokt misschien meer ideeën heeft. Ik ben in de eerste instantie op zoek naar een stal voor mijn 16-jarige ruin, maar zou over een jaar mijn (dan) 3-jarige er ook bij willen zetten.

Ik heb de volgende eisen:
- Omgeving Baarn/Eemnes/Soest/Bunschoten/Hollandse Rading/Maartensdijk
- Volpension (dus binnen/buiten zetten, mesten, voeren inclusief. Eventueel meedraaien in een schema is mogelijk maar liever niet)
- Minimaal een dagdeel naar buiten (dus 5 uur minimaal, ook bij slecht weer), dit is een harde eis!
- Rijbak die het hele jaar te rijden is (minimaal 20x40)
- Mogelijkheid om je paard in een klein groepje of apart te plaatsen (hij kan met veel soorten paarden niet goed samen, erg dominant)
- Kosten maximaal 300,- per paard

Bij voorkeur een stal waar ik 2 paarden kwijt kan, en bij voorkeur een stal met goede uitrijmogelijkheden (dus dan valt alles in Bunschoten eigenlijk al af... :=)

De volgende stallen ken ik goed en hoeven dus niet genoemd te worden:
- Manege Zonneveld, stal Laseur, Nieuw-Eldorado
- Menschool Soest (is evt. een optie maar vind de groepen wat groot en niet dicht bij het bos)
- Paltzerhoeve (hebben we al gestaan)
- Heidehoek, Hilverzicht en Detzkyhoeve (allen te duur)
- Stal Evers (nemen ze alleen nog maar koudbloeden aan)
- Stal Vermeer (alleen maar slechte verhalen over gehoord)

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:58

Eventueel Paardenvreugd of Paardensteck een optie?
Zitten wat meer in Eemnes dan Heidehoek bijvoorbeeld maar met 15-20 minuten is er veel natuur te vinden. Ook kan je vanuit beide heerlijk in de polder tijden.

Qua prijzen heb ik zo gauw geen idee....

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 15:00

Sandy1103 schreef:
Eventueel Paardenvreugd of Paardensteck een optie?
Zitten wat meer in Eemnes dan Heidehoek bijvoorbeeld maar met 15-20 minuten is er veel natuur te vinden. Ook kan je vanuit beide heerlijk in de polder tijden.

Qua prijzen heb ik zo gauw geen idee....

Paardenvreugd is me veels te duur. Paardenstek is ook te duur, maar als het echt een fijne stal is heb ik dat er evt wel voor over.

Uitrijmogelijkheden bedoel ik trouwens geen polder mee haha :D (tenzij er mooie brede ruiterpaden zijn) we rijden namelijk heel graag in het bos.

Sandy1103

Re: Stalling omg. Baarn/Eemnes/Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:02

Ik sta zelf ergens privé in Eemnes dus qua prijzen weet ik het inderdaad niet. Opzich Paardenstek prima als stal. Mooie bak die hele jaar door te rijden is en paarden veel buiten.

Vanuit Paardenstek zit je denk ik met 15 minuten stappen bij Groeneveld of richting zandvlakte bij de Witte Bergen. Ook richting tafelberg is prima aan te rijden en dan heb je zowel bos als heide.
Geldt ook voor het Bluk enzo.
Dit zijn dan wel wat langere buitenritten, meestal 1,5 uur.

Eventueel zou je ook nog bij Nico van Wegen kunnen informeren, maar volgens mij is dat meer zelf doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:36

Stal Brandenburg. Zitten aan de biltseweg. Pas was er nog een topic van iemand die in deze contreien een stal zocht. Mss heb je daar wat aan. [ED] Stalling in Soest gezocht

Is wel specifiek voor Soest, maar toch een paar aardige tips.