Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:35

upendo schreef:
In welke omgeving gaan jullie kopen/huren?

Mijn vriend gaat waarschijnlijk in Arnhem studeren, en zolang we een beetje leuk kunnen wonen, niet midden in een stad en op een uur met het OV van het HAN (Presikhaaf) maakt het ons niet zoveel uit waar we daadwerkelijk gaan wonen.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:36

Is fijn om te weten, voor er opties gegeven worden in Apeldoorn. :)

In de Steeg zit de Munnikenhof. Is wel zelf mesten, maar als je niet sportgericht traint zitten zij heel mooi dicht bij de Veluwe. Spoor over en je bent er.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37268
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:37

Een aantal overwegen zijn daar nu gesloten zag ik met hekken. -O- wel even iets om rekening mee te houden

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:42

upendo schreef:
Is fijn om te weten, voor er opties gegeven worden in Apeldoorn. :)

In de Steeg zit de Munnikenhof. Is wel zelf mesten, maar als je niet sportgericht traint zitten zij heel mooi dicht bij de Veluwe. Spoor over en je bent er.

Munnikenhof zit in Rheden. Binnen en buitenzetten kan ddw tegen een vergoeding voor je gedaan worden, in het weekend moet je dit zelf doen.

In De Steeg zit de wolfskuil. Die hebben een hit-actief en ook 24/7 weidegang waar ook altijd hooi in een ruif zit.
Als je hier gaat kijken raad ik je wel aan om heel goed naar de paarden te kijken die er al staan en te kijken of het bij jou en je paard past

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:02

Excuus ja, haalde die twee door elkaar. :)

Daihyo

Berichten: 88065
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:16

karuna schreef:
Een aantal overwegen zijn daar nu gesloten zag ik met hekken. -O- wel even iets om rekening mee te houden

In De Steeg is er 1 dicht. Die bij de begraafplaats in Ellecom en bij het kasteel zijn nog open en kun je vanaf de Wolfskuil prima het bos in.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:25

Bedankt voor de tips allemaal!

Muze
Berichten: 5288
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:28

Dráma deze omgeving.

Marloezz
Berichten: 407
Geregistreerd: 15-01-14

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:51

Ik zou bij de Wolfskuil inderdaad héél goed naar de paarden kijken in de hit actief. Als de jouwe niet dominant genoeg is, past het soms niet

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:10

Marloezz schreef:
Ik zou bij de Wolfskuil inderdaad héél goed naar de paarden kijken in de hit actief. Als de jouwe niet dominant genoeg is, past het soms niet


Niet dominant genoeg zal niet zo snel het probleem zijn, ze is een hele dominante tante :')

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:16

En toch zie ik bij ons op stal dat eigenaren die denken van oh die van mij past zich wel aan of is dominant zat juist aangeven dat hun paard enorm moet wennen en terug valt in rang en conditie. De ene kudde is de andere niet.

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:18

Of je paard in de HIT kan acclimatiseren heeft vooral te maken met hoe sociaal je paard in een kudde is en of hij of zij zich naar rangorde schikt.

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:19

Marloezz schreef:
Ik zou bij de Wolfskuil inderdaad héél goed naar de paarden kijken in de hit actief. Als de jouwe niet dominant genoeg is, past het soms niet


Ik zou vooral goed naar je eigen paard kijken ;)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:22

Mandarijn12 schreef:
Of je paard in de HIT kan acclimatiseren heeft vooral te maken met hoe sociaal je paard in een kudde is en of hij of zij zich naar rangorde schikt.


Het hangt imo nog meer af van de hoeveelheid ruimte en de hoeveelheid voer die beschikbaar is.
En imo voldoet bijna geen enkele stal echt aan voldoende ruimte.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:39

EmptyWords schreef:
upendo schreef:
Is fijn om te weten, voor er opties gegeven worden in Apeldoorn. :)

In de Steeg zit de Munnikenhof. Is wel zelf mesten, maar als je niet sportgericht traint zitten zij heel mooi dicht bij de Veluwe. Spoor over en je bent er.

Munnikenhof zit in Rheden. Binnen en buitenzetten kan ddw tegen een vergoeding voor je gedaan worden, in het weekend moet je dit zelf doen.

In De Steeg zit de wolfskuil. Die hebben een hit-actief en ook 24/7 weidegang waar ook altijd hooi in een ruif zit.
Als je hier gaat kijken raad ik je wel aan om heel goed naar de paarden te kijken die er al staan en te kijken of het bij jou en je paard past


Áltijd hooi is er zeker niet, de keren dat ik daar in 5 jaar zelf hooi heb staan bijvoeren omdat de slowfeeder leeg was en pas 1/2 dag(en) later bijgevuld werd, kon ik al snel niet meer tellen... Met name in het weekend was dit het geval.

Het uitmestbeleid werkte in de praktijk ook niet lekker. Helaas, want het is verder een mooie plek!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 23:02

Wijslander schreef:
EmptyWords schreef:

Munnikenhof zit in Rheden. Binnen en buitenzetten kan ddw tegen een vergoeding voor je gedaan worden, in het weekend moet je dit zelf doen.

In De Steeg zit de wolfskuil. Die hebben een hit-actief en ook 24/7 weidegang waar ook altijd hooi in een ruif zit.
Als je hier gaat kijken raad ik je wel aan om heel goed naar de paarden te kijken die er al staan en te kijken of het bij jou en je paard past


Áltijd hooi is er zeker niet, de keren dat ik daar in 5 jaar zelf hooi heb staan bijvoeren omdat de slowfeeder leeg was en pas 1/2 dag(en) later bijgevuld werd, kon ik al snel niet meer tellen... Met name in het weekend was dit het geval.

Het uitmestbeleid werkte in de praktijk ook niet lekker. Helaas, want het is verder een mooie plek!

Oke, waar altijd hooi zou moeten inzitten ;)

Shalimar

Berichten: 1520
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 07:58

Ik vroeg me af uit vroegere herinneringen, de Landsmaat in Groessen, hoe staat het daarmee? Is die er nog en wat zijn de ervaringen?

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 09:04

Nee, daar wordt de A15 doorgetrokken naar de A12.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:28

Nee er staan nu nog paar paarden aan de overkant maar verder gaat de eigenaresse ook verhuizen. Helaas ik stond er met plezier paarden kwamen zomers en winters in de wei en was om de hoek voor mij.

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:38

Ik kwam net deze tegen op marktplaats:

Afbeelding

Ik moest een beetje giechelen..

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:41

Betaald krijgen en leuke pony's erbij voor de kinderen ;) _O-

Shalimar

Berichten: 1520
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 20:54

Volgens mij bedoelen ze dat als soort van service? Jammer van de Landsmaat, was niet perfect maar wel jaarrond buiten op ruime weides en de nodige faciliteiten. Maar ook een streep door die stal dus voor onze regio. Again. Het wordt kanslozer en kanslozer om in Gelderland een paard fatsoenlijk te houden.

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:59

Gaat in lathum een grote stal komen met veel faciliteiten maar verwacht wederom niet veel weidegang en prijs wordt ook hoog...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:19

Shalimar schreef:
Volgens mij bedoelen ze dat als soort van service?


Ja weet ik, was maar een flauw grapje :o

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 10:22

Lauriannnn schreef:
Gaat in lathum een grote stal komen met veel faciliteiten maar verwacht wederom niet veel weidegang en prijs wordt ook hoog...


Het is toch best onbegrijpelijk dat er nog steeds vaak voorkeur wordt gegeven aan faciliteiten ipv aan ruimte voor de paarden? Ik bedoel in dit geval niet door de paard eigenaren maar de pension eigenaar. Wat beweegt iemand om een dergelijke stal op te zetten/te openen? Hoe kan je daar nou nog lol in hebben?