Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37570
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:03

Faelynn schreef:
Hangt ook wel echt van je wensen af.. Zag een tijdje geleden ook een nogal uit de hand gelopen berekening van iemand voorbij komen van wat paarden kosten, maar die rekende alleen al €50 euro per maand aan brok per paard :Y)
Toen wij nog in eigen beheer stonden was ik zomers rond de €50 kwijt en 's winters rond de €100 per paard aan onkosten, dus hooi wel eigen land, mestafvoer, brok etc. Geen hoefsmid en dierenarts ed want dat heb je overal nodig. Totaal betaalde we ongeveer 150 per maand inclusief huur van het land. Verzorgingstaken werden verdeeld dus in eigen beheer. Omheining etc stond al, dat zouden natuurlijk wel eenmalig hoge aanschafkosten zijn, onderhoud daarvan reken ik al bij het maand bedrag op.

Vooral de werk uren zijn duur, of tenminste, niet duur, maar tikken snel aan. Als iemand al maar 30 minuten per dag bezig is met jou paard (zeg stal mesten, binnen/buitenzetten en voeren gezamenlijk) x 30 dagen = 15 uur per maand a €10 per uur is al €150 per maand alleen aan tijd.. dat is dan even heel zwart/wit gerekend.
Huidige stal betaal ik ook ontzettend veel geld omdat het volpension is, merk dat ik dat ook wel lastig vind omdat ik het veel leuker vind om zelf te doen en het voor mij echt bizar veel geld is, maar helaas is het daar te ver weg voor, en die persoon wil natuurlijk wel verdienen aan de paarden die er staan, dus het is ook logisch. Nu betaal ik €350 per maand, maar ondanks dat het veel geld is, zijn de kosten omgerekend alsnog wel naar verhouding als we kijken naar de onkosten en werkuren gezamenlijk en is het voor de stalhouder waarschijnlijk zelfs nog geen vetpot.

Het is dus ook maar net een beetje in welk perspectief je het bekijkt en wat je wensen zijn :j

Ja, zo kun je alles onbetaalbaar maken.

Stal baas is elke dag ongeveer twee uur kwijt aan 10 paarden voeren, mesten en binnen/buiten zetten. Dat zijn z'n eigen woorden en na bijna 10 jaar daar staan, weet ik ook dat dat ongeveer klopt. Als het vriest kost het hem wat meer tijd, maar daar staat tegenover dat ie in de zomerperiode er een half jaar heel weinig werk aan heeft. Dan staat alles buiten en moet er soms een periode bij gevoerd worden.

En nee, ook onze stalling is geen toonbeeld van geweldige logistiek of indeling. Dat kan bijna zonder moeite vele malen beter maar de stalbaas vindt het goed zo, dus ja, wie ben ik dan om daar wat van te vinden :+

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:17

Maar wel blije paarden bij jullie ikke :D das t belangrijkste.

En je kan het altijd zo duur maken als je zelf wil. Heel veel mensen geven niks om luxe voor de mens bijvoorbeeld. Anderen wel. Voor mij is een blij en veilig paard het meest belangrijke. Vaak gaat het op stallen op 1 van die twee vlakken mis.

ikke

Berichten: 37570
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:22

MarjanB schreef:
Maar wel blije paarden bij jullie ikke :D das t belangrijkste.

En je kan het altijd zo duur maken als je zelf wil. Heel veel mensen geven niks om luxe voor de mens bijvoorbeeld. Anderen wel. Voor mij is een blij en veilig paard het meest belangrijke. Vaak gaat het op stallen op 1 van die twee vlakken mis.

Precies!
Ja, bij ons gaat het mis op menselijke luxe maar dat vind ik wel best. De insiders weten waar ze terecht kunnen }>

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:24

MarjanB schreef:
Maar wel blije paarden bij jullie ikke :D das t belangrijkste.

En je kan het altijd zo duur maken als je zelf wil. Heel veel mensen geven niks om luxe voor de mens bijvoorbeeld. Anderen wel. Voor mij is een blij en veilig paard het meest belangrijke. Vaak gaat het op stallen op 1 van die twee vlakken mis.

Eens :j

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:31

MarjanB schreef:
Maar wel blije paarden bij jullie ikke :D das t belangrijkste.

En je kan het altijd zo duur maken als je zelf wil. Heel veel mensen geven niks om luxe voor de mens bijvoorbeeld. Anderen wel. Voor mij is een blij en veilig paard het meest belangrijke. Vaak gaat het op stallen op 1 van die twee vlakken mis.


Ik betaal inderdaad ook het meest aan luxe voor het paard. Ik zou dichter bij huis kunnen staan en voor minder geld, maar dan moet m’n paard inleveren in leefkwaliteit. Minder buiten, of minder prettige/veilige plek met bijv te grote kuddes, kleine ruimtes of modder. Ondanks dat deze plek vanwege de afstand en prijs flut is voor mij, past het voor m’n paard wel goed.
Grote schone stallen met uitloop, goed ruwvoer en jaar rond minimaal 8 uur naar buiten op de grote droge wei met schaduwmogelijkheden in kudde verband. Alleen die basis eisen zijn al lastig te vinden tegenwoordig. Dus zolang we niks vergelijkbaars vinden dichter bij doen we het er maar even mee.
Ze staat nu alleen dus wel stil omdat ik er door de afstand en kosten bijna nooit naar toe kan. Dus twijfel nog wel hoe houdbaar dit is voor de lange termijn of dat ik haar misschien moet verleasen oid, maar dat ze dan wel op die plek kan blijven staan. Want vind het nog wel een beetje vroeg voor pensioen en iets te duur als grasmaaier :+

ikke

Berichten: 37570
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:38

Faelynn schreef:
MarjanB schreef:
Maar wel blije paarden bij jullie ikke :D das t belangrijkste.

En je kan het altijd zo duur maken als je zelf wil. Heel veel mensen geven niks om luxe voor de mens bijvoorbeeld. Anderen wel. Voor mij is een blij en veilig paard het meest belangrijke. Vaak gaat het op stallen op 1 van die twee vlakken mis.


Ik betaal inderdaad ook het meest aan luxe voor het paard. Ik zou dichter bij huis kunnen staan en voor minder geld, maar dan moet m’n paard inleveren in leefkwaliteit. Minder buiten, of minder prettige/veilige plek met bijv te grote kuddes, kleine ruimtes of modder. Ondanks dat deze plek vanwege de afstand en prijs flut is voor mij, past het voor m’n paard wel goed.
Grote schone stallen met uitloop, goed ruwvoer en jaar rond minimaal 8 uur naar buiten op de grote droge wei met schaduwmogelijkheden in kudde verband. Alleen die basis eisen zijn al lastig te vinden tegenwoordig. Dus zolang we niks vergelijkbaars vinden dichter bij doen we het er maar even mee.
Ze staat nu alleen dus wel stil omdat ik er door de afstand en kosten bijna nooit naar toe kan. Dus twijfel nog wel hoe houdbaar dit is voor de lange termijn of dat ik haar misschien moet verleasen oid, maar dat ze dan wel op die plek kan blijven staan. Want vind het nog wel een beetje vroeg voor pensioen en iets te duur als grasmaaier :+

En denkt jouw paard daar ook zo over?

Ik had een Quarter die z'n hele leven 's nachts op stal stond en overdag buiten. Weet ik zeker, hij heeft altijd op de stal gewoond waar ik 'm vandaan heb. Hij was daar blij mee.
Maar toen kwam ik en nam 'm mee naar de stal die ik hierboven beschrijf. Hij was not amused! Hij moest 's nachts buiten wonen! In het begin stak ie z'n kop in de verste hoek van de stal en kostte het moeite om 'm te pakken te krijgen en weer naar buiten te brengen!

En nee, het is nooit goed gekomen in de ruim 10 jaar dat hij bij ons was....

Xritt
Berichten: 612
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:23

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe stal. Voor mij nu nog niet handig. Maar ga het in de gaten houden. Ben heel benieuwd hoe zo’n stal zich ontwikkeld. Ik vind de sfeer ook wel echt heel belangrijk.
Ik heb op een vrij luxe stal gestaan. Daar kon je ook met pakketten werken vanaf 500,- Ik stond met leuke stalgenoten, wel een hele andere sfeer dan ik gewend was. Veel mensen die veel geld uit gaven aan uiterlijk vertoon en mensen die veel actief op social media waren. De staleigenaar ging hier ook in mee. Ik vond dat wennen.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 09:47

@Ikke
Ik snap niet helemaal hoe je het omschrijft. Die van jou wou juist wel of niet 24/7 naar buiten?

Maar ja ik weet zeker dat mijn paard er ook zo over denkt voor zover we het kunnen weten :P Heb m’n paard nu 11 jaar en over die jaren verschillende stallen gehad. Van weinig buiten wat leidde tot een chagrijnig oververhit paard, naar 24/7 buiten op een in mijn optiek idyllische plek waar ieder paard van zou moeten dromen _O- maar ze echt duidelijk ongelukkig en gestresst was.
Paard was uiteindelijk het meest blij met overdag zoveel mogelijk naar buiten op een grote wei, maar ‘s nachts haar eigen plekje om te eten met rust routine en ruimte. Ze knapte meteen weer op toen we naar de huidige stal kwamen, ze laten wat dat betreft echt wel weten wat ze wel en niet zint. Alleen voor mij is dit dus minder top, omdat het voor mij te ver weg is en ik nu vooral een dure grasmaaier heb ipv een leuke hobby. Maar zolang ik niks vind wat haar past dichter bij huis blijft ze staan hoe jammer dat ook is voor mij.

T is alleen wel iets om over na te denken op lange termijn als er niks vrij gaat komen dichter bij huis. verkopen wil ik niet, dus als ik er zelf geen plezier van kan hebben of verleasen op de huidige stal dan een optie is. Liever zou ik haar zelf weer verzorgen, maar vind het egoïstisch om haar voor mezelf op een plek dichter bij te zetten waar zij vervolgens niet gelukkig is.

Edit: met luxe voor het paard heb ik het over goed en veel ruwvoer, lekker veel naar buiten, schone ruim opgestrooide stal enzo hè, niet solariums of gouden hoofdstellen ofzo.

Nikass

Berichten: 16725
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:09

Ja dat geldt ook voor mijn paard. Snachts op stal vindt ze wel prettig :)
En ver weg staan heb ik ook gehad, maar mijn paard vindt mijn aandacht krijgen óók heel belangrijk. Samen iets leuks doen :)
Dus dat kan ook inleveren van welzijn zijn.

En de uren die je aan volledig zelfbeheer kwijt ben zou je ook kunnen werken, dus in principe kosten die ook geld... Het is net hoe je het bekijkt :D

ikke

Berichten: 37570
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:30

Faelynn schreef:
@Ikke
Ik snap niet helemaal hoe je het omschrijft. Die van jou wou juist wel of niet 24/7 naar buiten?

Die wilde dus NIET naar buiten. 's Nachts hoor je op stal te staan en in alle rust je tukkie doen :j

Hij stond niet zo hoog in rang en wist heel goed dat ie op stal niks te vrezen had van andere paarden.

Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:53

Nikass schreef:
Ja dat geldt ook voor mijn paard. Snachts op stal vindt ze wel prettig :)
En ver weg staan heb ik ook gehad, maar mijn paard vindt mijn aandacht krijgen óók heel belangrijk. Samen iets leuks doen :)
Dus dat kan ook inleveren van welzijn zijn.

En de uren die je aan volledig zelfbeheer kwijt ben zou je ook kunnen werken, dus in principe kosten die ook geld... Het is net hoe je het bekijkt :D


Ze vind het prima om iets te doen, vooral naar het bos vind ze leuk, maar liefde gaat door de maag, zolang ze eten krijgt en lekker naar buiten kan is ze ook tevreden :')

Dat is zeker waar, maar mn paard verzorgen vind ik leuk en is een hobby, werken vind ik niet leuk en moet voor geld haha. Steek die tijd dus liever in mn paard dan in werken :P

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:00

Hoe gek ook, ik denk dat ieder paard wel 24/7 buiten kan staan. In het geval van een paard laag in rang, de goede kudde en genoeg plek om zich terug te trekken. Als ik naar kaatje kijk, zo onzeker als de pest in een groep. Doodongelukkig op stal met tralies. Sliep en lag alleen op stal. Nu 1 vriendinnetje veel ruimte en mevrouw staat liever buiten dan binnen.
Van dat overdreven alerte paard is weinig meer over
Afbeelding
Afbeelding

ikke

Berichten: 37570
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:22

MarjanB schreef:
Hoe gek ook, ik denk dat ieder paard wel 24/7 buiten kan staan. In het geval van een paard laag in rang, de goede kudde en genoeg plek om zich terug te trekken. Als ik naar kaatje kijk, zo onzeker als de pest in een groep. Doodongelukkig op stal met tralies. Sliep en lag alleen op stal. Nu 1 vriendinnetje veel ruimte en mevrouw staat liever buiten dan binnen.
Van dat overdreven alerte paard is weinig meer over
[ [url=m/2sCkCV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CokBpr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kunnen en willen zijn twee verschillende begrippen.

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:33

Ik heb dezelfde ervaring als Marjan.
Hier 2 paarden die overdag in de wei stonden en s nachts op stal.
Bij een regenbui stonden ze aan het hek te wachten om naar binnen te kunnen.

Ik heb ze nu sinds ruim een jaar aan huis en ze mogen altijd kiezen. Stal 25m2 en paddock deels verhard, deels zand.

Ze kiezen er altijd voor om buiten te slapen. De stal wordt meer gebruikt als bescherming tegen vliegen en zon.
Afbeelding
Afbeelding

Nikass

Berichten: 16725
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 13:25

MarjanB schreef:
Hoe gek ook, ik denk dat ieder paard wel 24/7 buiten kan staan. In het geval van een paard laag in rang, de goede kudde en genoeg plek om zich terug te trekken. Als ik naar kaatje kijk, zo onzeker als de pest in een groep. Doodongelukkig op stal met tralies. Sliep en lag alleen op stal. Nu 1 vriendinnetje veel ruimte en mevrouw staat liever buiten dan binnen.
Van dat overdreven alerte paard is weinig meer over
[ [url=m/2sCkCV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CokBpr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja ik denk zeker dat dat kan, mits de juiste omstandigheden. Maar dat is dus het ingewikkelde, want die zijn niet echt te vinden.
Wij hebben onze paarden aan huis gehad en dan stonden ze in de zomer meestal snachts ook buiten. Alsnog moest ik mijn paard wel dagelijks uit de groep halen om bij te voeren.
Maar je hebt dan zelf controle en een stabiele kleine kudde (4 - 6)
En dan nog is het een heel gepuzzel. Want de één moet op een kale vlakte omdat ie al dik wordt van de lucht, en de ander moet onbeperkt eten om op gewicht te blijven.
Schuilstal illegaal geplaatst want dat mocht eigenlijk niet etc etc.

Ik heb ooit op een prachtige semi- pensionstal gestaan die helaas niet meer bestaat. Daar stond mijn paard 1 seizoen van mei tot december 24/7 buiten. Dat kon, omdat er maar één ander stalgenootje ook 24/7 buiten wou, en dat was degene met het maatje van mijn paard. Met zijn tweetjes hadden ze 2,5 hectare land (!) en dus superveel gras, daar was niet tegenop te eten. Daar was geen schuilstal, maar ze hadden wel altijd een grote box ter beschikking. Dus toen het in augustus een keer vier dagen verschrikkelijk regende en onweerde, gingen ze gewoon een paar nachten snachts naar binnen.
Dus ja, mijn laag in rang paard kan dat ook.. maar waar vindt je zulke omstandigheden?

Mijn paard is absoluut niet ongelukkig op stal, mits die ook aan bepaalde voorwaarden voldoet, en ze er niet 24/7 in staat uiteraard. En ook dat is een puzzel want ook heel veel stallen voldoen niet wat dat betreft.

Mijn paard gaat niet in een schuilstal met andere paarden als ze daar niet ook grote afstand kan houden (meer dan 10 meter is algauw nodig). Samen uit één slowfeeder/ruif oid eten is geen optie, dan eet ze niet. En ik heb er dus een die onbeperkt moet kunnen eten anders kun je er doorheen kijken.
Mijn paard heeft korte tijd in een grote kudde snachts buiten gestaan. Toen dronk ze de hele nacht niet omdat er altijd wel ergens een paard te dicht bij het water stond.

Maar ik ben het met je eens dat het probleem niet in het buiten zijn op zich zit, maar de juiste omstandigheden zijn in geval van sommige paarden al heel moeilijk te creëren als je ze aan huis hebt, laat staan als je ze in pension hebt staan.
Sommige anderen voegen zich natuurlijk veel makkelijker.

Nikass

Berichten: 16725
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 16:40

boemel schreef:
Ik heb dezelfde ervaring als Marjan.
Hier 2 paarden die overdag in de wei stonden en s nachts op stal.
Bij een regenbui stonden ze aan het hek te wachten om naar binnen te kunnen.

Ik heb ze nu sinds ruim een jaar aan huis en ze mogen altijd kiezen. Stal 25m2 en paddock deels verhard, deels zand.

Ze kiezen er altijd voor om buiten te slapen. De stal wordt meer gebruikt als bescherming tegen vliegen en zon.
[ [url=m/i2Obxw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dG1xlO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn paard gaat dus niet in een schuilstal van 25m2 als er ook andere paarden zijn. En zéker wil ik dan niet een ingang van een normale staldeur. Als ze de stal in zou lopen als eerste, en een ander paard komt eraan, kan ze er niet uit. Andersom ook.
En komen ze min of meer gelijk bij de deur en ze kan niet snel genoeg weg dan breekt ze in paniek hoe dan ook uit, dwars door welke opstakel, stal of paard dan ook, heen.
En denk nou niet dat mijn paard graag alleen is :n
Ze is vriendjes voor het leven met haar maatje, en heeft zeker paarden om zich heen nodig.
24/7 buiten met schuilstal zou dan kunnen op een eigen stukje, maar dan kan ze weer niet kroelen en zij aan zij grazen met haar maatje..

Overigens is het ook niet voorbehouden aan laag in rang om 24/7 buiten niet als ideaal te hebben.
Ik ken ook een paard dat rustig 24/7 in storm en regen buiten blijft tot hij mok en regenschurft heeft. En ik ken ook een paard dat als het buiten in de kudde staat zich als hoger geplaatst al het eten toeeigend en plofje de olifant wordt. Zo'n paard zou misschien beter in een hit actief passen als je toch 24/7 buiten wil.

Maar goed, voor mij is 24/7 buiten geen must/geen ideaalplaatje. Ik heb daar vroeger naar gestreefd, maar ben daar op terug gekomen. Ik ben inmiddels van mening dat het welzijn van een paard van heel wat meer afhankelijk is, dan het aantal uren buiten.

En mocht je in een regio wonen waar de wolf nu ook zijn intrek neemt, dan moet je je denk ik afvragen of je je paard snachts buiten wil houden. Ik zou daar in dat geval niet voor kiezen.

boemel

Berichten: 8414
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 19:05

Het scheelt natuurlijk dat ik maar 2 paarden heb. En juist nu met 2 deuren is het het paard dat het laagst in rangorde staat relaxter geworden, omdat ze nu altijd weg kan.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 23:13

Moet idd zeggen dat die wolf ook wel een dingetje begon te worden voor mij, zeker nu je verhalen leest van wolven die niet bang zijn voor mensen. De mijne stond tot voor kort bij het bos, lage simpele omheining, oude pony, ik kreeg er steeds meer de creeps van. Vind het wel een geruststellend idee dat die wolf nu weer meer op afstand is door onze verhuizing.

Nikass

Berichten: 16725
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:28

Wolven die niet bang zijn voor mensen zijn er gelukkig niet al te veel. Het is namelijk erg onnatuurlijk gedrag dat ontstaat doordat mensen de wolf voeren.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:43

Hoe bevalt de stal in Lathum? Ben er wel benieuwd naar eigenlijk

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:51

Lena82 schreef:
Hoe bevalt de stal in Lathum? Ben er wel benieuwd naar eigenlijk


So far so good!
Paard straalt echt rust uit en ligt elke dag languit aan het stro te zien in haar manen en staart. Ze staat nu nog hele dagen buiten met een andere merrie.

Alle banen kunnen we nu gebruik van maken en vandaag onze eerste springles gehad.

Afbeelding
Ze geniet erg van haar staldeur waar ze overheen kan kijken iig!

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 08:47

O fijn dat hele dagen buiten ook kan! Van hoe laat tot hoe laat gaan ze dan?

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:52

Moet eerlijk bekennen dat ik het niet precies weet. Ik werk fulltime dus ben er niet bij. Het wisselt ook nog weleens. Laatst gingen ze erg vroeg ivm werkzaamheden in de stallen.

Dit weekend was ik er om half 11 en stond ze al buiten natuurlijk en heb haar zelf na de les binnengehouden. Ze had erg gezweet en het ging regenen, heb een gevoelig paard op de longen dus ervoor gekozen haar niet nog bezweet buiten te zetten in de wind en de regen. Verder had ik haar gewoon weer naar buiten kunnen doen om 2 uur.

Nikass

Berichten: 16725
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:45

Heb je ook een foto van hoe ze buiten staan?

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:39

Nikass schreef:
Heb je ook een foto van hoe ze buiten staan?


Dit is nu de tijdelijke oplossing. Dit zijn de huidige weides waar ze eigen paarden altijd had staan. Dit is opgedeeld. Niet de grootste wei maar vind het heerlijk dat ze met een andere merrie in de wei kan staan.

Heb geen betere foto zie ik ook haha.
Afbeelding

Daarnaast is de oude bak opgesplitst in 2 delen waar ze als paddock kunnen staan. En nieuwe paddocks zijn ze mee bezig. En dan daarna gaan de weides ook komen.