Stalling regio Arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 14:27


Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 10:37

Door de nieuwe stalling in Lathum heeft Westervoort plekken vrij. Twee grote binnenbakken, supergrote buitenbak met topbodem. Bosje achter de manege. Trailerstalling.

Enige nadeel is dat ze in de winter niet in de wei kunnen vanwege de kleibodem in de wei. Wel hebben ze paddocks waar ze in kunnen staan. In de zomer kunnen ze hele dagen (ook 24/7 geloof ik) naar buiten.

Marije_jiplover

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:33

En je moet wel lid worden van de rijvereniging om in de grote rijhal (en in de buitenbak? dat laatste weet ik niet 100% zeker) te mogen rijden.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:45

Marije_jiplover schreef:
En je moet wel lid worden van de rijvereniging om in de grote rijhal (en in de buitenbak? dat laatste weet ik niet 100% zeker) te mogen rijden.

Ja klopt. Er zijn ook aantal naar de Liemers gegaan en die vertelde dat.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:44

Je moet toch ook heel veel zelf doen daar qua binnen en buiten zetten en voeren, stal doen? Ik meende dat het zowat een doe het zelf principe is geworden? Of heb ik dat verkeerd begrepen...

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 16:45

Ik zou daar niet willen staan met mijn paard. := In de winterperiode komen ze echt heel weinig buiten, kleine en oude stallen en die winterperiode is laaaang..

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 16:53

In de zomer komen ze bij de Liemers ook niet lang buiten toch? Halve dag?

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 17:00

Jeetje, ik voel met jullie mee. Wat een ellende!
Blij dat wij nergens anders heen moeten, maar moet er niet aan denken om een andere plek te vinden. Zeker als je nog bepaalde eisen wbt de gezondheid van je paard hebt.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 17:28

MarjanB schreef:
In de zomer komen ze bij de Liemers ook niet lang buiten toch? Halve dag?

Ja klopt. Hele jaar door halve dag buiten. Dus ook in de winter, maar goed dat is niet altijd zo….

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 19:41

Niet altijd zo? Hoe werkt het dan?

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 21:53

Nou dat is 1 van de redenen dat ik weg ga. Als het weer te slecht is blijven ze binnen en dat wordt niet gecommuniceerd. Maar er wordt ook geen alternatief zoals een stapmolen aangeboden. Dus dan kom je op stal en is je paard niet buiten geweest zonder dat het gezegd is.

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 04:56

Iemand ervaring met stal de Brouwerij in Loenen?

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 07:44

Ja ken mensen die daar hebben gestaan: slechte ervaringen. Weinig ritme in voeren en naar buiten, weinig voer en hooi, stallen niet schoon, schrale paarden. Ik ben destijds gewaarschuwd er niet te gaan staan.

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:25

Ik zou er ook niet heen gaan. :=

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:52

Ik ben er wezen kijken.
Paarden hadden amper strooisel in de stal.
Verder vond ik het een rommelig geheel.
Voor mij voelde het niet goed en ben afgehaakt.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 20:45

Levita schreef:
Nou dat is 1 van de redenen dat ik weg ga. Als het weer te slecht is blijven ze binnen en dat wordt niet gecommuniceerd. Maar er wordt ook geen alternatief zoals een stapmolen aangeboden. Dus dan kom je op stal en is je paard niet buiten geweest zonder dat het gezegd is.

Toen wij in Kootwijkerbroek stonden ging dat helaas ook precies zo.
Op onze huidige plek staan ze in weer en wind buiten en ik heb nog nooit zo'n gelukkig paard gezien.

Ik las dat een stal in Renkum ook gaat inkrimpen..
Soms vraag ik mij af, zijn er niet particulieren om stallen heen die een plekje vrij hebben voor iemand?
Faciliteits-wijze heb je misschien niet alles, maar kwaliteitswijze kun je er rap op vooruit gaan.
Laatst bijgewerkt door Canon op 22-02-23 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 20:49

Ik krijg waarschijnlijk een plekje vrij in Elst Utrecht voor een sociale ruin max 1.60. Eigen beheer. Staat nu 1 paard en 1 shet van mij. 3 dagen klusjes + 1 wisseldag. Onbeperkt onverpakt hooi uit slowfeeders en netten. Rijvereniging met binnen en buitenbak op 5 minuten stapafstand. Ruiterpaden UH 5 minuten stapafstand.
Vanaf volgende week ga ik serieuzer aan de slag met gegadigden zoeken, maar bij interesse mag er vast een PB gestuurd worden, dan benader ik diegene als eerst voor een bezichtiging :)

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:58

Levita schreef:
Nou dat is 1 van de redenen dat ik weg ga. Als het weer te slecht is blijven ze binnen en dat wordt niet gecommuniceerd. Maar er wordt ook geen alternatief zoals een stapmolen aangeboden. Dus dan kom je op stal en is je paard niet buiten geweest zonder dat het gezegd is.


Oh dat is niet tof nee. Communicatie erover mag je toch in elk geval wel verwachten.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:06

Wat is de reden dat met name particulieren alles boven de 1,50 of 1,60 afwijzen?
Onder de 1,60 heb je het over een koudbloed of een pony.
Hoe realistisch is het nog om met een "normaal" formaat warmbloedpaard een plekje te vinden?

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 16:19


boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 20:11

Nikass schreef:
Wat is de reden dat met name particulieren alles boven de 1,50 of 1,60 afwijzen?
Onder de 1,60 heb je het over een koudbloed of een pony.
Hoe realistisch is het nog om met een "normaal" formaat warmbloedpaard een plekje te vinden?


Ik denk dat het niet zozeer met kosten te maken heeft (want, dan kan men natuurlijk ook meer geld vragen), maar wel met de voerbehoefte en de aanwezige ruimte.

Het is handiger om dieren bij elkaar te hebben met een meer gelijkwaardige voerbehoefte, zodat je niet steeds apart bij hoeft te voeren.

Wij zijn op zoek naar een paard erbij voor ons zelf en ik heb het liefst een paard erbij met een gelijkwaardig karakter als de andere 2 paarden en ook het liefst met een gelijkwaardige voerbehoefte. Zal wel een lastige zoektocht worden :D

Ik ben particulier met paarden aan huis.
De reden dat ik geen pensionklant wil is omdat de paarden op 10 meter van ons terras af staan en de rijbak ligt zelfs maar 5 meter van ons terras af en ik graag rust en privacy heb :o . Dat is misschien niet zo aardig, maar zo voel ik het wel.

Het is hier echt te klein om het op een fijne manier gescheiden te houden. Als we meer grond gehad hadden en een andere indeling van ons perceel dan had ik het best willen overwegen. Vooral omdat je een ander ook een fijne plek gunt.

Hier in de straat zijn verschillende mensen met veel land en vaak meerdere stallen die niet gevuld staan.
Heb voor een bekende wel eens geïnformeerd of ze een pensionklant wilden nemen, maar ik kreeg van iedereen hetzelfde antwoord dat ze geen zin hebben in gedoe bij huis. En dat is natuurlijk enerzijds wel begrijpbaar, maar wel erg zuur voor iedereen die gewoon een fijn plekje voor z'n paard zoekt.

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Stalling regio Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:41

Als bij ons op enig moment de paarden ook aan huis zouden komen zou ik alleen een vriendin met eigen paard op stal willen. Meer om te zorgen dat wij ook nog eens op vakantie zouden kunnen en delen van de zorg.

Maar ik wil ze juist aan huis zodat ik alles kan doen zoals ik dat wil en me niet hoef te verantwoorden over wat dan ook naar wie dan ook.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:22

Nikass schreef:
Wat is de reden dat met name particulieren alles boven de 1,50 of 1,60 afwijzen?
Onder de 1,60 heb je het over een koudbloed of een pony.
Hoe realistisch is het nog om met een "normaal" formaat warmbloedpaard een plekje te vinden?


Moet je vooral passende accomodatie voor hebben. Hier kleine stallen waar een 1.70 paard echt niet comfortabel in kan staan. En het zijn dan wel inloopstallen, maar dan kunnen ze er alsnog amper hun kont in keren.

En zo zullen alle plekjes met beperkende stokmaat wel een goede reden hebben denk ik zo :)

LaDonna75

Berichten: 2144
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:37

Nikass schreef:
Wat is de reden dat met name particulieren alles boven de 1,50 of 1,60 afwijzen?
Onder de 1,60 heb je het over een koudbloed of een pony.
Hoe realistisch is het nog om met een "normaal" formaat warmbloedpaard een plekje te vinden?

Ik heb ook liefst pony’s omdat ik zelf ook alleen maar pony’s heb en stallen van 3 x 3,5m, mooi voor alles tm E-pony maar een paard kan natuurlijk wel. Ik heb 8 stallen bij huis en ervoor gekozen wel te verhuren, maar nu verhuur ik “maar” 3 stallen ipv de 5 die ik niet zelf nodig heb. Ik heb ervoor gekozen 2 stallen vrij te houden omdat ik niet teveel mensen op mijn erf wil. 3 verschillende eigenaren werkt goed nu, ze kunnen goed met elkaar opschieten zonder heisa en kift. Ik heb nu 5 pony’s (1,15m tm 1,50m) staan en 1 paard van 1,63m. Groter hoeft echt niet. En ik snap dat meer mensen dit zo hebben. Overigens denk ik niet dat er gelijk beboet wordt tzt als een paard in een te kleine stal staat, zolang men in NL strikt aan het bouwbesluit enz vasthoudt.

Soura

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 11:13

Canon schreef:
Levita schreef:
Nou dat is 1 van de redenen dat ik weg ga. Als het weer te slecht is blijven ze binnen en dat wordt niet gecommuniceerd. Maar er wordt ook geen alternatief zoals een stapmolen aangeboden. Dus dan kom je op stal en is je paard niet buiten geweest zonder dat het gezegd is.

Toen wij in Kootwijkerbroek stonden ging dat helaas ook precies zo.
Op onze huidige plek staan ze in weer en wind buiten en ik heb nog nooit zo'n gelukkig paard gezien.

Ik las dat een stal in Renkum ook gaat inkrimpen..
Soms vraag ik mij af, zijn er niet particulieren om stallen heen die een plekje vrij hebben voor iemand?
Faciliteits-wijze heb je misschien niet alles, maar kwaliteitswijze kun je er rap op vooruit gaan.


Volgens mij speelt ook vaak een rol dat bij particulieren er meestal meer taken zelf gedaan moeten worden. Als ik dit forum zo lees de afgelopen jaren, zijn de meesten op zoek naar volpension. Wij hebben een doe-het-zelf stal waarbij elke paardeneigenaar maar 1 dag in de week staldienst heeft (in de winter mest uit de paddock halen en hooi voeren in 3 ruiven en in de zomer strookbegrazing - dus draad verzetten). Maar zelfs 1 dag in de week was voor veel mensen al te veel (zeker omdat je die dienst niet zomaar op elk tijdstip kan doen om te voorkomen dat de paarden tussen twee diensten de ene keer 18 uur met hun voer moeten doen en dan ineens 36 met hun voer moeten doen). Dus als het overgrote deel op zoek is naar volpension, maar er steeds meer volpension plekken verdwijnen, dan wordt het voor die mensen steeds moeilijker om iets te vinden wat dan ook nog qua management en faciliteiten bij hun paard past