Arabische Volbloed gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jadetjexoxo

Arabische Volbloed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 14:44

Ongeveer een maand geleden heb ik de moeilijke beslissing moeten nemen om het verzorgpaard dat ik al een jaar heb, toch niet te gaan overkopen. Hij is een 10 jaar oude draver die 6 jaar koersen heeft gelopen en het laatste half jaar heeft hij constant problemen met zijn benen, pezen en hoeven. Het is voor mij gewoon niet slim om een paar dat al vanaf het begin niet gezond is toch te gaan kopen.

Mijn ouders vonden dat een heel goeie beslissing van mij, en kwamen eindelijk tot inzicht dat ik de verantwoordelijkehid van een eigen beestje best wel kan dragen. En dat ik ook niet alleen beslissingen maak uit het emotionele. Ik mag van hen dus rustig op zoek naar een eigen paardje.

Mijn droomras is altijd al de arabier geweest, de laatste 2 weken ben ik dus ook ah rondkijken en zoeken naar een geschikt beestje. Nu had ik een beestje binnen mijn eisen gevonden, die eisen zijnde:
- leeftijd tussen de 2 en 5 jaar
- minstens 1m55 hoog
- vos, schimmel of leuk kleurtje (niet zo'n fan van bruin & zwart)

De afstamming maakt mij niet zoveel uit. Ik had een beestje gevonden, ze was 3 jaar, kende nog niks maar had wel een goeie afstamming. Hier vroegen ze 4000 euro voor. Ik vond dit veel te veel en deed een bod van 3000 (mijn budget) dit werdt afgewezen. Als ik verder zoek vind ik eigenlijk enkel maar beestjes binnen m'n eisen die tussen de 3500 en 4000 euro kosten.

Ik ben dus op zoek naar plaatsen waar ik kan gaan zoeken, dus ik dacht waarom stel ik mijn vraag niet gewoon op bokt? Zelf woon ik in belgie, maar het paardje waar ik zeer geïnteresseerd in was stond in Nederland dus ik ben wel bereid iets verder te gaan als dat nodig is.

Mss kunnen jullie mij helpen om mijn droombeestje te vinden?

Safiy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:58

Ik kan je niet helpen in het zoeken, maar ik kan je wel zeggen dat het fantastische paarden zijn. Ik heb zelf een Poolse Arabier, misschien is het nog de moeite waard om eens te kijken naar de verschillen tussen de verschillende typen zoals Poolse, Russische, Egyptische Arabieren? Volgens mij zit daar ook nog wel verschil in ;) leuk om je daarin te verdiepen. Zelf weet ik er niet zoveel van maar mijn Poolse is echt een lieverd, erg op mensen gericht, eerlijk en betrouwbaar maar vind wel veel dingen spannend:)

Rennie89

Re: Arabische Volbloed gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:02

Qua kleurtjes zit je bij Arabieren (volbloed) niet goed :+ je hebt vos, bruin en zwart en dan schimmel haha. Verder is de prijsklasse niet heel hoog, je zou daarvoor wellicht een jaarling kunnen vinden maar die moet je dus wel zelf alles leren

Jadetjexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:02

Safiy93 schreef:
Ik kan je niet helpen in het zoeken, maar ik kan je wel zeggen dat het fantastische paarden zijn. Ik heb zelf een Poolse Arabier, misschien is het nog de moeite waard om eens te kijken naar de verschillen tussen de verschillende typen zoals Poolse, Russische, Egyptische Arabieren? Volgens mij zit daar ook nog wel verschil in ;) leuk om je daarin te verdiepen. Zelf weet ik er niet zoveel van maar mijn Poolse is echt een lieverd, erg op mensen gericht, eerlijk en betrouwbaar maar vind wel veel dingen spannend:)

Bedankt! Ik ga me zeker eens verdiepen!! Over het algemeen staan arabieren wel bekend om hun nieuwsgierig, loyaal & pittig karakter plus natuurlijk hun uithoudingsvermogen. Ik heb enkele vriendinnen met Arabiertjes en de band die zij allemaal met hun paardjes hebben is fantastisch. Ook gewoon die hoofdjes <3 (zolang ze niet overkweekt zijn en eruitzien alsof ze porselein zijn :n )

Jadetjexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:05

lifaya schreef:
Qua kleurtjes zit je bij Arabieren (volbloed) niet goed :+ je hebt vos, bruin en zwart en dan schimmel haha. Verder is de prijsklasse niet heel hoog, je zou daarvoor wellicht een jaarling kunnen vinden maar die moet je dus wel zelf alles leren

Wel ik zeg toch dat ik vos & schimmel leuk vind :D Dus dan zit ik voor 2/4 van de kleuren toch al goed :j Speciale kleuren heb je niet (i know) tenzij je dan bij half-bred gaat kijken. Ik weet dat mijn budget niet fantastisch hoog is, maar ik ken iemand die een leuke 3-jarige voor 2700 heeft kunnen kopen. Is vooral beetje weten waar zoeken en overal alles wat id gaten houden niet?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:06

Laat sowieso een aankoopkeuring doen. En een beetje onderzoek doen in de ouders evt afwijkingen bij nakomelingen etc

Jadetjexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:09

lifaya schreef:
Laat sowieso een aankoopkeuring doen. En een beetje onderzoek doen in de ouders evt afwijkingen bij nakomelingen etc

Keuren gaat sowieso ook gebeuren! Die 3000 is puur voor het paardje, daarnaast wil ik het ook nog klinisch en röntgen laten keuren. Dat is nog eens minstens 600. En voor dat paardje waar ik interesse in had moest ze dan nog van nederland naar belgie komen (nog eens minstens 200) Vandaar dat ik 4000 veel te veel vond, want dan zit je in totaal al bijna aan 5000 voor een paardje van 3 dat helemaal groen is. :') Duur grapje dus.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:10

Er staan best veel arabieren op Facebook en de Bokt Markt. En ook voor je budget! Ik zou rustig zoeken. Zeker na de zomervakantie komen er weer een hoop paarden te koop omdat ze dan weer op stal moeten (vaak in ieder geval).

Veel plezier met de aankoop. Arabieren zijn fantastisch :D

Jadetjexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:14

Isabel_k schreef:
Er staan best veel arabieren op Facebook en de Bokt Markt. En ook voor je budget! Ik zou rustig zoeken. Zeker na de zomervakantie komen er weer een hoop paarden te koop omdat ze dan weer op stal moeten (vaak in ieder geval).

Veel plezier met de aankoop. Arabieren zijn fantastisch :D

Goh ik zoek al bijna elke dag "Arabische volbloed te koop" in op zoveel verschillende media. Heb zelfs al alle fokkerijen die ik kon vinden afgeschuimd. Vaak buiten mijn prijsklasse als ze aan mijn eisen voldoen. Maar ik zoek idd gewoon rustig verder :)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:15

Kijk eens op facebook in de groep 'Arabisch Volbloed vraag & aanbod'. Je kunt daar eventueel ook je eisenlijstje plaatsen :) Veel succes, er komt vast een leuk maatje op je pad!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:16

Precies die groep bedoel ik. Ik kwam even niet op de naam. :))

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:23

Zeker in die facebook groep kijken! Ik zoek naar zo'n beetje het tegenovergestelde op het moment (ruin, ingereden, geen ' project' , en liefst geen schimmel) en daar vind ik er erg weinig van op het moment. Waarschijnlijk is het bij jou de prijs die je tegenwerkt. Bij mij reageert nu een eigenaresse niet op mijn vraag voor een afspraak; blijkbaar veel zoekenden :D

Jadetjexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:38

IlonavL schreef:
Kijk eens op facebook in de groep 'Arabisch Volbloed vraag & aanbod'. Je kunt daar eventueel ook je eisenlijstje plaatsen :) Veel succes, er komt vast een leuk maatje op je pad!

Isabel_k schreef:
Precies die groep bedoel ik. Ik kwam even niet op de naam. :))

Zunzuncito schreef:
Zeker in die facebook groep kijken! Ik zoek naar zo'n beetje het tegenovergestelde op het moment (ruin, ingereden, geen ' project' , en liefst geen schimmel) en daar vind ik er erg weinig van op het moment. Waarschijnlijk is het bij jou de prijs die je tegenwerkt. Bij mij reageert nu een eigenaresse niet op mijn vraag voor een afspraak; blijkbaar veel zoekenden :D

Super bedankt! Die groep had ik ondertussen al gevonden, maar mss kan ik er idd mijn eisenlijstje eens plaatsen. :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:40

Stuur GoldenArrow even een berichtje, zij en haar partner fokken ook Arabische volbloeden :)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:13

Ik heb je even een pb gestuurd, mogelijk hebben wij wat leuks voor je staan :)

Jadetjexoxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 18:06

Amaryllis schreef:
Stuur GoldenArrow even een berichtje, zij en haar partner fokken ook Arabische volbloeden :)

goldenarrow schreef:
Ik heb je even een pb gestuurd, mogelijk hebben wij wat leuks voor je staan :)

PB ontvangen! Ben benieuwd :D

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:43

Bonjoy heeft een leuk merrietje te koop, schimmel en ik geloof 4 jaar oud. Valt ook binnen je budget volgens mij. Stuur haar anders eens een pbtje.