Actieve rijvereniging Drenthe gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mignonne2403

Actieve rijvereniging Drenthe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 12:00

Hoi,
Sinds begin vorig jaar ben ik actief bezig met dressuurwedstrijden, en daarom ben ik toen ook lid geworden van de NHPS rijvereniging (specifiek van haflingers dus), wat tot nu toe wel goed genoeg was. Toch mis ik wel de leuke vereniging activiteiten zoals clinics en andere dingen, waardoor ik nu opzoek ben naar een andere vereniging. Iets anders wat meeweegt is dat ik nu geen selectiewedstrijden voor kampioenschappen kan rijden. Ik ben daar nu nog niet mee bezig, maar in de toekomst lijkt me dit wel leuk om aan mee te doen. Ik kan tot nu toe weinig informatie vinden van bijvoorbeeld een lijstje welke verenigingen er zitten, dus ik heb een beetje hulp nodig :Y)
Waar ik dus naar opzoek ben:
- Liefst in Drenthe
- Actief, dus af en toe wat clinics of bijvoorbeeld een springterrein waar je gebruik van kan maken oid
- niet elke week/maand kantinediensten oid. Ik vind het wel leuk om met een (jaarlijks) concours te helpen, maar niet om elke week 3 uur bezig te zijn met klusjes.
- Ik heb al les, dus ik zal niet meerijden met eventuele clublessen. Het hoeft niet op 5 minuten rijden te zijn, maar als ik mee wil doen met verschillende activiteiten zou het wel fijn zijn als het in de buurt zit van Diever (+-20-30 min rijden), dus regio Emmen of noordelijk in Drenthe is niet echt een optie, maar als het echt een leuke is vertel het vooral :D

Zelf was ik de vereniging in Oosterwolde tegen gekomen, maar dat is dus in Friesland. Doe ik dan toch eventueel mee met kampioenschappen dan moet ik dus een behoorlijk eindje rijden, dus dat moet ik nog even afwegen.
Alvast bedankt!

Evelijn

Re: Actieve rijvereniging Drenthe gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:11

Stroomruiters Beilen, grote en heel actieve vereniging met goeie accommodatie :j

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:24

https://www.paardensportdrenthe.nl/ . Hier kan je bij kringen kijken welke rijverenigingen bij jou in de buurt zitten. Als je ze dan bij google intikt, kom je vaak wel een website of een facebookpagina tegen waar je meer informatie over die vereniging vindt.

Het lijkt er wel op dat alles niet zo denderend is bijgehouden, zonde hoor. Je kan er vast wel wat info op vinden, maar jammer genoeg kan het niet zo simpel als het zou kunnen...
Laatst bijgewerkt door Jet op 30-07-19 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:29

De brinkruiters in annen! 25 euro lidmaatschap per jaar en er worden clinics, onderlinge dressuur en springwedstrijden gehouden en ze organiseren buitenritten

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 12:41

Bedankt voor de suggesties!! Inderdaad sommige sites denk je wat zullen ze organiseren, staat er vernieuwde site, maar data van clinics op 2017 :')
Diever denk ik inderdaad ook over na, stalgenootje zit in het bestuur en andere stalgenoten rijden er allemaal voor, maar ze hebben niet zozeer clinics oid, maar het is wel lekker dichtbij natuurlijk :+
Beilen kan ik dus weinig vinden wat ze nou allemaal doen... ben er wel regelmatig op concours geweest, mooie accomodatie!
brinkruiters ga ik even naar zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:49

Denk dat je op Facebook meer zult vinden. Maar ze hebben regelmatig clinics in Beilen (zag nu weer een van Adelinde voorbij komen) en ook veel wedstrijden, waaronder Indoor Hartje Drenthe in de winter.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 13:11

Ja klopt ben ze al een beetje aan het 'stalken' , tot nu toe staat op de lijst:
Beilen
Voordelen:
- Actief
- Mooie binnenrijbaan
- Organiseert veel

Nadelen:
- Iets verder weg dan de anderen
- Ik kan niet vinden of er ook springdingen/crossdingen zijn

Frederiksoord
Voordelen:
- Dichtbij
- Leuke lessen
Nadelen:
- Geen springen mogelijkheid naast lessen

Diever
Voordelen:
- Dichtbij
- Ken er al mensen
Nadelen:
- Geen mogelijkheid om te springen

Oosterwolde
Voordelen:
- Spring/crossparcours gratis gebruik
- Erg actief
Nadelen:
- Regio Friesland (kampioenschappen)
- Verder weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 13:38

Van Beilen weet ik dat ze ook op springgebied erg actief zijn, met ruiters/leden als Wim Pomp en Bram van Es ook niet zo gek :+ Ik heb er zelf vroeger altijd in de springles gereden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:21

Ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is hoor, maar toen ik wedstrijden reed moest je voor kampioenschappen uitkomen in de regio waarin je woont. Dan zou jij dus niet voor de kampioenschappen in Friesland mee mogen doen als je in Drenthe woont. Misschien is dat wel veranderd hoor, maar dat zou ik wel even navragen als je die ambities hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:54

Nee gaat erom waar je vereniging zit.. Ik ken mensen die lid werden bij Groningse club om aan de Groningse kamp mee te mogen doen.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 17:01

Het is niet zozeer dat ik perse met kampioenschappen mee wil doen hoor, meer als ik toch besluit volgend zomer bijvoorbeeld dat het wel leuk is die selecties te rijden, dat dan ook kan. nu kan dat niet, omdat ik niet kan achterhalen waar NHPS nou precies zit, maar aangezien alles van NHPS in het zuiden zit, kan ik hier dus niet starten. Ik heb inderdaad gehoord dat de provincie waar je aangesloten bent je daarvoor start :)

Springles vind ik erg leuk, alleen jammer dat het elke week is in Beilen, dat is wel wat veel, al is het wel heel leuk natuurlijk. Het is wel 20 minuten enkele reis dan elke week, en ik wil wel gewoon blijven lessen bij mijn dressuurinstructrice. Ik zou dan zelf een trailerrijbewijs moeten gaan halen want ik krijg mijn ouders niet zo ver dat ze elke week mee gaan :+

Bedankt iedereen voor het meedenken!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 10:55

Rijvereniging in Smilde hebben ze ook nieuw leven ingeblazen. De Torenruiters zijn dat.