Kreupelheidsonderzoek dierenarts/kliniek ing Kampen/Dronten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Kreupelheidsonderzoek dierenarts/kliniek ing Kampen/Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 06:50

Hallo,

Helaas loopt mijn paardje niet goed. Hij loopt niet onregelmatig maar ik merk dat hij aan het compenseren is en in een kleine volte zie ik duidelijk dat hij zijn buiten achterbeen hoger op tilt en zijn knie naar buiten. Hij loopt hier al even mee, heb ondertussen niet veel gedaan. Ik wil dus een kreupelheidsonderzoek doen. Hij is 1 maart helemaal gekeurd ook op de foto, maar toch loopt hij nu niet goed. Nu zou ik het liefste gewoon dit op stal laten plaats vinden omdat de laatste keer dat hij verplaatst is geweest enorm stressvol was voor hem en ik niet zelf direct de beschikking heb over een trailer. Mocht het niet anders kunnen dan zij dat zo natuurlijk.

Nu begreep ik dat het ook kwa kosten soms kan verschillen maar het gaat mij vooral om de kwaliteit. Wie heeft er goede tips bij wie ik een kreupelheidsonderzoek kan laten uitvoeren. Zelf zat ik al in mijn hoofd met Emmeloord, omdat daar ook mijn hoefsmid aan verbonden is. Maar vermoed dat die wat prijziger kan zijn. Mijn paard staat tussen Kampen en Dronten. Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet
Willemijn

eilleen333

Re: Kreupelheidsonderzoek dierenarts/kliniek ing Kampen/Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 07:28

Ik zou zeker voor Emmeloord gaan. Is een ontzettend goede kliniek. Qua prijs vallen ze mij altijd behoorlijk mee, en zijn vaak goedkoper dan de andere klinieken in de regio. Tenminste, wel met de castratie van een stalgenoot. Ik vergelijk zelf geen prijzen, de kwaliteit van Emmeloord is erg goed, dus dan hoef ik niet verder te kijken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 08:35

Oké bedankt! Dan maak ik een afspraak. Zat een beetje met de prijs maar aan de andere kant als ik verder zou moeten oid dan ben ik net zo veel kwijt. Ik zou ze ook het liefst als vaste arts willen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 21:55

Emmeloord is prima en alle mogelijkheden voor aanvullend onderzoek zijn aanwezig indien nodig!
In mijn beleving niet veel duurder dan andere klinieken trouwens.

Met Wolvega ook hele goede ervaringen, maar dat is voor jou een stukje verder rijden.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:07

Ik ga altijd naar Hattem-Wapenveld. Hele fijne kundige artsen!

Kiaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 16:41

Ik zou Emmeloord even bellen. Kunnen je vaak al een beetje indicatie krijgen qua onderzoeken die ze zouden moeten doen en de bijhorende kosten.
Emmeloord is zeer kundig en niet perse duurder dan andere dierenartsen.
Mijn paardje had ook veel moeite met de achterbenen. In Emmeloord kreupelheidsonderzoek, echo en rontgen laten maken. Was rond de €800,00 kwijt. Incl pijnstilling.
Uiteindelijk niets gevonden en advies gekregen om veel kilometers rechtuit te gaan rijden en aan de hand te werken.
Half jaar lang bijna alleen maar buitenritten gedaan en dat is super voor mijn paard. Hij is eindelijk sterk en ga nu pas weer in de bak.
Soms zo lastig met paardjes. Konden ze maar praten!
Succes!