Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sakwly schreef:Hey allemaal,
Ik vroeg me af of jullie goede adressen weten waar je een paard vol kan leasen (hij staat dus bij mij thuis)?
Ik ben een beetje gaan googlen en ik heb SophieBella gevonden. Heeft iemand daar ervaring mee? En weten jullie hoe groot de kans is dat er een aantal lease paarden zijn?
Nyarah schreef:tiwi1969 schreef:
Heb je zelf ervaring met dit bedrijf?
Dian_M schreef:Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar ik kwam online https://www.pkponys.nl tegen
Miss_Mii21 schreef:Dian_M schreef:Ik heb er zelf geen ervaringen mee maar ik kwam online https://www.pkponys.nl tegen
Wij zijn ook bij PK gaan kijken. Wil hier wel waarschuwen. Commerciële instantie, als jij het paard niet least, doet een ander het wel. Wij moesten meteen beslissen, keuren was voor eigen rekening maar je kreeg de tijd niet om dat te regelen want dan waren er wel andere kijkers voor het paard.
Toen gingen de alarmbellen al af bij mij.
Paarden komen terug in de lease vanwege medische problemen, die worden zonder pardon weer door verleased. Hoefsmid komt daar volgens mij niet, dat mag de leaser meteen voor rekening nemen.
De meisjes die de paarden rijden, rijden puur hobbymatig. Het zag er bij ons niet uit, paard reageerde bij drukken op de rug.. Zadelmaker komt er niet...
Misschien is het leuk om te kijken of je de tijd voor een eigen paard hebt, maar als je voor de lange termijn een beestje wil kan je beter dat geld sparen en kopen ipv hier weggooien. Als er kosten komen, kan je het paard terug doen. Dat gebeurt er dus ook. Je kan geluk hebben, je kan pech hebben.
Persoonlijk vind ik een paard maandelijks te duur voor de "gelukfactor", je hecht je aan zo'n beestje, die wil je niet vanwege medische kosten terug doen. En kosten voor je rekening nemen van een paard van een ander, vind ik ook nogal wat.
anjali schreef:Ik heb de site eens bekeken,het idee is goed maar ik vind het wel duur want behalve het lease-bedrag moet je dan nog ergens stalling betalen.Maar toch beter dan zomaar een paard te kopen wat dan niet klikt en die moet je dan maar weer zien te verkopen.Dan ben je ook veel geld kwijt meestal.Enfin,ik heb meerdere malen paarden geleasd maar dat was dan van de stal waar ik stond en betaalde dan het stalgeld+onderhoud,hetzelfde als voor een eigen paard.Het voordeel is dat je gewoon kunt stoppen als het niet goed gaat.
Lieser schreef:anjali schreef:Ik heb de site eens bekeken,het idee is goed maar ik vind het wel duur want behalve het lease-bedrag moet je dan nog ergens stalling betalen.Maar toch beter dan zomaar een paard te kopen wat dan niet klikt en die moet je dan maar weer zien te verkopen.Dan ben je ook veel geld kwijt meestal.Enfin,ik heb meerdere malen paarden geleasd maar dat was dan van de stal waar ik stond en betaalde dan het stalgeld+onderhoud,hetzelfde als voor een eigen paard.Het voordeel is dat je gewoon kunt stoppen als het niet goed gaat.
Het leasen kost 175 tot 200 euro per maand. Ik vind dat juist erg mee vallen. Een paard kopen kost al snel 10.000 euro, voor dat bedrag kun je het paard 4 jaar lang huren zonder risico te lopen. En als het klikt, kun je het paard na een jaar of zo alsnog kopen.