Bestaat mijn ideale pensionstal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Bestaat mijn ideale pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 18:26

Hoi,
Ik sta op een heerlijke plek met mijn paardjes.
Echter gaat het nu niet zo lekker met mij... iets met klimmen uit een burn-out.
Nu zijn er een aantal dingen op stal wat bij mij zorgt voor onrust. Met name het zelf hooi regelen en inkopen. Dit moet wekelijks helaas. Daarnaast is stal 40 min rijden van mijn huis en 50 minuten van mijn huidige reïntegratie opdracht.
Ik heb het er daarnaast wel mega naar mijn zin en de uitrij mogelijkheden zijn eindeloos.

Wat zijn mijn eisen voor een andere stal...

- 24/7 buiten met schuilmogelijkheid
- niet op gras (of beperkt)
- hooi (Geen voordroog of kuil)
- volpension. Daarmee bedoel ik hooi voeren en mesten.
- bos op stap afstand wat geschikt is voor dagtochten.
- ruimte om zadel en spullen op te bergen.

Bestaat dit? En dan niet meer dan een half uur tot 3 kwartier reizen vanuit Huizen NH?

Ik ben over van alles aan het nadenken... ook om evt wat minder paarden te houden. Ik doe zelf eigenlijk maar met 1 paard wat.
Het liefst houd ik ze allemaal maar ik moet er zelf niet aan onderdoor gaan.

Ga nu geen definitief besluit nemen. Maar ben me wel aan het oriënteren. En alle opties langs aan het lopen.

De perfecte stalling voor alle 3 zou het mooist zijn.
Maar nogmaals... Bestaat dit?
Ik heb het nog niet kunnen vinden namelijk.

FCSA

Re: Bestaat mijn ideale pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:00

Misschien Stal Hilverzicht?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:20

Lastige situatie is dit. Ik bem daar niet bekend met stallen. Mocht je geen stal kunnen vinden dan kun je mss overwegen om iemand tegen betaling je te laten helpen? Wellicht heb je een stalgenoot die een extraatje goed kan gebruiken en die jouw paarden (enkele dagen) wil verzorgen en meteen hooi mee bestellen als ze het zelf ook moet doen?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:23

Stal Evers? Ik weet alleen het ruwvoer beleid niet daar, maar gezien ze ijslanders huisvesten verwacht ik dat dat passend kan zijn.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 09:27

Hilverzicht en Evers ben ik geweest.
Hilverzicht voert geen hooi.

Bij Evers krijgen ze om 11 uur de laatste voerbeurt en dan weer om 8 uur. Ik vind dat eigenlijk te lang zonder ruwvoer.. En ze hebben een wachtlijst daar.

Ik heb al wel hulp voor hooi halen en voeren. Echter vergt dat wel planning en afstemming. En juist dat geeft bij mij spanning. Terwijl ik de paarden heb voor mijn ontspanning.
Daarom zou een stalling waar alles goed geregeld is echt veel rust geven.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:41

Kan je niet een soort jaarcontract afsluiten voor het hooi? Iemand die wekelijks je voorraad komt aanvullen en je eens per maand de rekening stuurt zodat je er geen omziens meer naar hebt?

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:48

Sclimpre schreef:
Kan je niet een soort jaarcontract afsluiten voor het hooi? Iemand die wekelijks je voorraad komt aanvullen en je eens per maand de rekening stuurt zodat je er geen omziens meer naar hebt?

Dit vind ik een goeie tip!

Ikzelf dacht aan een eventuele verzorgster die jij als taak geeft het hooivoorraad te beheren en andere taken samen verdelen.

Je kan dan op je fijne stal blijven staan en worden zorgen verlicht!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 10:49

Sclimpre schreef:

Kijk eens of Andy's uit Loosdrecht dat wil doen, ik vind dat zij fijne service hebben!

Verder is het qua stallen best lastig ja....

Tenacity ranch in laren nog een optie? te vinden via de lijst van het nieuwe paard houden.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 11:15

MyrtheJ schreef:
Tenacity ranch in laren nog een optie? te vinden via de lijst van het nieuwe paard houden.

Volgens mij heb je daar wel staldiensten!

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:07

En in Blaricum? Daar wordt ook altijd genoeg pension aangeboden.
Misschien een alert op marktplaats instellen dat je een melding krijgt als er een nieuwe advertentie op komt?
Ik heb mijn gouden plekje ook via marktplaats gevonden

Rosa73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:33

Probeer eens de Kamphorst in Hilversum/Loosdrecht of de Hilversumse ponyclub, die hebben beperkt gras en full service? Ik sta zeer tevreden op stal De Bergen in Nederhorst den Berg maar daar staan ze op gras.. Je kan je paarden evt zelf in de paddocks zetten i.p.v. op gras. Maar er is geen stal vrij volgens mij nu..

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 18:20

Iemand vinden die de zorg uit handen neemt tegen betaling is vast te vinden. Maar ik heb het geld er niet voor helaas.
Ik betaalde op stal eerst een bedrag per maand voor 24/7 weidedegang inc ruwvoer. Dit ging niet goed qua ruwvoer, hoeveelheid voer en weidebeheer. Toen heeft de pensionhouder goed meegedacht en hebben ze een paddock voor mij gemaakt. Super lief natuurlijk. Alleen nu koop ik zelf mijn hooi en eten ze gemiddeld 100 euro per week weg aan hooi. Dat is dus zo'n 400 per maand extra dan dat ik eerst kwijt was.
Zo is er nog meer veranderd... bijrijdster die niet meer iets kan bijdragen in de kosten.. Een stalgenoot/vriedin die altijd voerde...wil dat niet meer doen.
Ik snap dat allemaal. Maar het helpt mij op het moment niet.

Tenacity ranch heb ik een berichtje gedaan. Maar hebben geen plek. Wil daar denk ik wel even gaan kijken.

Ik hou dagelijks marktplaats in de gaten.

@ rosa73. De stallen die jij aangeeft heb ik bekeken.... lees daar nergens iets over 24/7 buiten. En dat is echt een harde eis voor mij.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:27

Hoeveel paarden heb jij staan als je voor 100 euro per week voert?

Rosa73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:31

Oh klopt. Sorry. Jee , wel eisen hoor :-). Probeer SophieBella met haar Paddock Paradise eens. Wel in Biddinghuizen.. Ze is net begonnen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:32

Is het dan misschien geen idee dat de bijrijdster die geen bijdrage meer kan leveren, jou het werk en de stress van het hooi inkopen volledig uit handen neemt?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 18:34

3 paarden. Mijn stalgenoot/vriendin voert er ook van. Dus eigenlijk zijn het er 4. Het is een gemiddelde. In de winter soms iets meer. In de zomer soms iets minder. Maar hangt ook van de hooiprijs af en of het heel grof is of niet.
Had bijvoorbeeld vorige week donderdag een baal Duits kruidenhooi gekocht voor 70 euro. Die is morgen alweer op. 8)7

@Rosa. In Biddinghuizen is niet echt een bos waar je dagtochten kunt maken toch?

Mijn bijrijdster heeft geen auto of vervoer en zij heeft ook issues zeg maar. Haar leven is op dit moment een beetje mijn paarden.
Maar zij kan alleen naar stal als ik haar ophaal en thuisbreng of als iemand anders dat doet.
Toen ik met haar begon was het anders. Maar we gaan nu zo goed met elkaar om en ze doet het zo leuk met mijn paarden dat ik niet ga zeggen nu.... joh het was leuk maar ik heb te weinig aan je.. doei..

Mocht ik ze gaan verhuizen of verkopen is het een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 22-07-19 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:35

En die stalgenoot kan het niet bestellen? Of idd je bijrijder?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:36

Kijk even bij 'het nieuwe paardenhouden' op de site.
Overigens komt Louis door het hele land op vaste tijden bezorgen, en hij is heel netjes geprijsd, en heeft heel goed hooi.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:45

Sure_lee schreef:
Iemand vinden die de zorg uit handen neemt tegen betaling is vast te vinden. Maar ik heb het geld er niet voor helaas.
Ik betaalde op stal eerst een bedrag per maand voor 24/7 weidedegang inc ruwvoer. Dit ging niet goed qua ruwvoer, hoeveelheid voer en weidebeheer. Toen heeft de pensionhouder goed meegedacht en hebben ze een paddock voor mij gemaakt. Super lief natuurlijk. Alleen nu koop ik zelf mijn hooi en eten ze gemiddeld 100 euro per week weg aan hooi. Dat is dus zo'n 400 per maand extra dan dat ik eerst kwijt was.

100€/week voor 4 paarden is wel heel veel. Wij hebben 4 paarden + 1 C-pony en zelfs midden in de winter doen ze meer dan 1 week met een groot pak hooi. We betalen 50€/pak.
Ofwel eten jouw paarden heel veel, ofwel betaal je je hooi heel duur. Daar moet zeker nog op te besparen zijn zonder dat je aan kwaliteit inboet.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:49

ik vind het een normaal bedrag eigenlijk; ze staan duidelijk volledig op hooi, want gras krijgen ze niet en dan is 100 per paard per maand geen idioot hoog bedrag. Zeker niet met de hooi prijzen van nu die hier bv nog niet gedaald zijn.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 18:49

Ik ben wel bezig om te kijken of we met stalgenoten samen hooi kunnen bestellen en laten bezorgen. Het kan alleen echt niet duurder worden dan dat het nu is.
Het nadeel is, is dat er op stal geen opslag ruimte is voor hooi.
Ik deel een schuurtje met mijn stalgenoot. Maar daar passen ongeveer 25 kleine baaltjes in of 1 grote.
En als het bezorgd wordt moet het ook nog in het schuurtje gedaan worden.
Ik ben vaak zo uitgeput dat ik daar echt tegenop zie. De laatste tijd haal ik dus grotere balen zodat de stal eigenaar het in het schuurtje kan zetten met de sjovel. Dat scheelt al wel iets.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:50

Maar het leest nu ook alsof je steeds een andere hooileverancier of andere partij geleverd krijgt? Misschien valt daar ook winst te behalen? Waar staan je paarden nu? Als dat is waar ik denk, kan ik je wellicht helpen aan een hooiadres (mits hij voldoende heeft, wij willen komend jaar van hem blijven afnemen).

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 18:53

Ik ga steeds naar dezelfde leverancier. Maar hij heeft vaak verschillende soorten. Ik neem dan mee wat hij op dat moment heeft.

Je mag me het hooiadres wat je hebt wel in pb sturen als je wilt?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:02

Ik vrees dat de ideale stal helaas niet bestaat.. Ik sta bijvoorbeeld op een stal waar ik heel blij mee ben, maar aan al mijn eisen voldoet het niet helaas. Een stuk verderop reizen kan ik dat misschien wel vinden, maar dan is het nadeel dus weer het stuk reizen. En dan is het dus niet meer de ideale stal :D

Volpension en 24/7 buiten is in het westen tamelijk schaars. 24/7 buiten uberhaupt al. En dan nog een leuk bos.. Je hebt dus best een hoop eisen vrees ik.

Een paard minder geeft meer financiele ruimte en met die ruimte kun je je "rust" dan weer inkopen. Hoe vaak ga je per week naar stal? Ik vind de reistijd erg veel.. Is een trailer wellicht een optie om naar een buitenrij gebied te gaan als je bijv alleen op zaterdag gaat buitenrijden? Dat je daardoor een stal dichterbij huis kunt vinden. En misschien een verzorgster erbij?

Je moet er inderdaad niet aan onder doorgaan! En ik ben bang dat je daarvoor concessies moet gaan doen. Succes! Y;(

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-19 19:08

Ik ga nu zo'n 3 a 4 x per week naar stal. Als ik nu niet die zorgen zou hebben van voer regelen enzo zou ik ook 3 a 4 keer per week buiten rijden. Met in een bak rijden maak je mij en mijn paarden niet blij...

Als de paarden dichterbij zouden staan dan zou ik wellicht vaker gaan en dus nog vaker gaan buiten rijden.
Om dan steeds met de trailer te gaan zie ik niet zo zitten.

Concessies wil ik best doen. Maar dan weloverwogen. Daarom ben ik wel blij met dit topic. Want als het echt niet bestaat wat ik zoek..... moet ik het misschien maar zelf beginnen!
Haha nu ben ik daar niet toe in staat maar wie weet voor de toekomst.