Stalling omgeving Eindhoven (Best, Oirschot, Nuenen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZwarteHeks

Stalling omgeving Eindhoven (Best, Oirschot, Nuenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 11:15

Beste bokkers,

Binnenkort verhuis ik naar Eindhoven, dus ben ik op zoek naar een stal voor mijn twee prutsmutsen. Ik heb al een aantal zoek resultaten doorzocht, maar veel antwoorden van mensen gaan via prive bericht. Het liefst sta ik ergens prive of een kleinschalige pensionstal.

Eisen zijn:
- Buitenbak van minimaal 20x40 (liefs 20x60), heel het jaar goed te rijden
- Weidegang, minimaal 4 uur op een dag (geen 24/7), kleine groepen
- Goed en veel ruwvoer
- Max. prijs van €280 per maand
- Binnen/buiten zetten geregeld, mesten lukt mij zelf wel

Ik heb al een aantal stallen bezocht, maar sommigen waren zo verschrikkelijk groot, dat is mij te druk. Liefst iets kleins, met als mogelijk, uitrij mogelijkheden.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:22

Napie

Re: Stalling omgeving Eindhoven (Best, Oirschot, Nuenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:26

Ik sta op de Appelhof op de rand van Oirschot aan de Kampina. Overdekte bak, weidegang overdag en als je wil s nachts, overdekte paddocks met onbeperkt hooi. Maximaal een stuk of 20 paarden en genoeg plek momenteel.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 11:30

BlackBeautyZ schreef:
hier vroeg toevallig iemand voor stalling regio eindhoven:
[BM] Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

of ben jij toevallig die persoon waar het voor gevraagd werd?

Ik ken niemand die op Bokt zit, zo ver ik weet.

Napie schreef:
Ik sta op de Appelhof op de rand van Oirschot aan de Kampina. Overdekte bak, weidegang overdag en als je wil s nachts, overdekte paddocks met onbeperkt hooi. Maximaal een stuk of 20 paarden en genoeg plek momenteel.

Die zag ik inderdaad langskomen, zijn de weidegang groepen niet te groot daar? Ik heb een HELE dominante merrie, haar koosnaampje op stal is Zwarte Heks :+ Nu staan die twee van mij in een aparte wei, omdat er hier teveel dominante merries in de groep staan. Ze heeft vorig jaar namelijk een heuse vechtpartij gehad met een andere dominante merrie, waardoor zij zelf spierbeschadiging heeft opgelopen. Ik ben dus heel voorzichtig tegenwoordig.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:33

heb je beschikking tot een auto? want in dat topic werd De Vrolijke Flierefluiter aangeraden.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 11:37

BlackBeautyZ schreef:
heb je beschikking tot een auto? want in dat topic werd De Vrolijke Flierefluiter aangeraden.

Ja, ik heb een auto. Dat heb ik inderdaad ook voorbij zien komen, maar ik moet dan 30 minuten in de auto en dan heb ik waarschijnlijk ook nog eens file rond de tijd dat ik naar mijn paarden wil.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 11:44

ZwarteHeks schreef:
BlackBeautyZ schreef:
hier vroeg toevallig iemand voor stalling regio eindhoven:
[BM] Gezellige mensen omgeving Eindhoven! (23+)

of ben jij toevallig die persoon waar het voor gevraagd werd?

Ik ken niemand die op Bokt zit, zo ver ik weet.

Napie schreef:

Die zag ik inderdaad langskomen, zijn de weidegang groepen niet te groot daar? Ik heb een HELE dominante merrie, haar koosnaampje op stal is Zwarte Heks :+ Nu staan die twee van mij in een aparte wei, omdat er hier teveel dominante merries in de groep staan. Ze heeft vorig jaar namelijk een heuse vechtpartij gehad met een andere dominante merrie, waardoor zij zelf spierbeschadiging heeft opgelopen. Ik ben dus heel voorzichtig tegenwoordig.

Er zijn momenteel 2 weides maar kunnen er 4 zijn. Er is nu 1 groep koudbloeden van 6, mijn shetten staan samen met een merrie met veulen, dan staan er nog twee koudbloeden 24 uur in paddock met track en een groep shetten in een andere paddock. Er zijn nog 4 paddocks over voor individuele paarden of groepjes

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-19 11:48

Ok, dat klinkt wel goed. Ik ga vanmiddag even bellen, dankjewel. :)

Fid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 19:47

Ik weet niet of heide te ver weg is? Daar sta ik met mijn paard. 200 euro een eb en vloed bak 20 bij 60 en weidegang alles wat je wil. Is volpension dus alles word voor je gedaan. Als je vragen hebt mag je altijd een pb sturen.