Springparcours omg. Breda / tilburg

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kady1

Springparcours omg. Breda / tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 07:29

Hallo

Waar in omgeving Breda/ Tilburg kan je gebruik maken van een al opgezet springparcours ?

Wij rijden nu BB springen ( eigenlijk dressuur ruiter maar springen is ook leuk ) hebben les en thuis en in les weigert ze nooit. Op wds door alles er omheen hebben we beiden veel spanning en dan is 3 x weigeren meteen klaar dus willen nu meer oefenparcoursen gaan rijden zodat we straks officieel rond kunnen komen.

Wij hebben al navraag gedaan bij de dichtsbijzijnde stal waar altijd parcours staat maar zijn daar helaas niet welkom wegens te laag niveau. Daar moet je min. B springen met winst zijn om vrij gebruik te maken van het parcours.

Ik ontvang graag tips waar we terecht kunnen.

Ineke2

Re: Springparcours omg. Breda / tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:36

Ik weet geen parcours, maar een andere tip is wellicht een oefenparcours ( oefen springwedstrijd) springen?
Dat kan op verschillende hoogtes en je mag na eventueel uitsluiting wel het parcours afmaken.

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 07:39

Heb ik al wel naar gekeken maar die zijn er ook niet iedere WK. En de gene die ik heb gevonden zijn toevallig op data waar ik andere afspraken heb . Maar blijf het uiteraard in de gaten houden

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:39

Spoiler:
nieuwsgierig aagje ;)
[o]

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:52

Waalwijk heeft oefenparcours en Oosteind meende ik ook.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:58

In Bavel bij de Roosberg kun je gebruik maken van het parcours. In Kaatsheuvel bij de Paardenvriend regelmatig oefenspringen en ook in Berkel-Enschot bij de kraan kon je in ieder geval tot enkele jaren geleden terecht. Fevoir Moergestel heeft enkele oefenparcoursen per jaar. Lambertus in Udenhout.

Welke oefenparcoursen had je zelf nog gevonden? Ik ging voorheen regelmatig naar Almkerk en ros loon op zand, maar die doen het helaas niet meer.
Laatst bijgewerkt door Vanitas op 14-07-19 08:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 08:01

Bij de roosberg zijn we helaas niet welkom. Erg jammer want dat is nog geen 10 min rijden van af ons.

De oefenparcoursen die ik had gevonden waren stuk verder +- 50 km rijden.

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:07

Oh stom zeg. En bij reigershof? Stal van de Graaf?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-19 08:11

Reigershof wist ik wel dat het in de winter was. maar zal even na vragen voor de zomer. Dat is nog wel een goeie ja

Stal van de graaf ken ik niet maar ga ik informeren.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:07

Bij ons ben je van harte welkom, Manege Sintels tussen Breda en Rijsbergen. We hebben nu een parcours staan van zo'n 12 hindernissen. Kosten zijn 10 euro.

FNRS jury dressuur, mennen, carrousel, springen en parcoursbouwer
http://www.sintels.nl

Kayleigh327

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:27

Kady1 schreef:
Bij de roosberg zijn we helaas niet welkom. Erg jammer want dat is nog geen 10 min rijden van af ons.

He dat is raar. Ik dacht juist dat de roosberg pas bekend had gemaakt dat je gebruik kon maken van hun parcours.
Kun je vertellen waarom niet? Wij wilden dit in de toekomst namelijk ook gaan doen daar :o

Endurance Klasse I + 3 (99 goedgekeurde km's)

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:31

Ruiter Sport Centrum Breda?

Glamour Girl de mooiste schimmel <3
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-19 17:24

Kayleigh327 schreef:
Kady1 schreef:

He dat is raar. Ik dacht juist dat de roosberg pas bekend had gemaakt dat je gebruik kon maken van hun parcours.
Kun je vertellen waarom niet? Wij wilden dit in de toekomst namelijk ook gaan doen daar :o

Ik heb gebeld met hen om een afspraak te maken om daar te gaan trainen. Toen werd er verteld dat ze aantal vervelende ervaringen hadden gehad met kapotte hindrnissen / onzorgvuldig omgang met materialen en niet melden... ze vroegen me helemaal uit wat mijn doel was met daar rijden, of ik wedstrijd ervaring had. Daarna moesten ze gaan overleggen met de instructeur / eigenaar en werd ik terug gebeld met de mededeling dat ik er niet mocht komen trainen.

Iets wat ik heel jammer vind, heb zelf ook een klein bedrijfje in de paarden (dressuur gericht) en als er eentje zuinig is op spullen ben ik het wel, ik weet wat het allemaal kost.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie