Instructeur/instructrice West-Brabant (dressuur)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gotovic

Instructeur/instructrice West-Brabant (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 22:45

Hoi Bokkers,

Ik ben op zoek naar een andere instructeur of instructrice omdat mijn huidige instructrice haar plafond voor wat betreft niveau waarop zij mag lesgeven heeft gehaald.

Ik ben niet op zoek naar iemand voor korte termijn, dus iemand die ook les mag geven op lichte tour niveau en het zelf ook daadwerkelijk gereden heeft. Bij voorkeur iemand die mij proefgericht kan helpen, dus een instructeur die ook jurylid is (geweest) is een pré. Tevens heb ik ook een voorkeur voor iemand die bij mij op stal komt lesgeven.

Nu zullen jullie vast denken, google is je grootste vriend.. Je kan vast wel iemand vinden. Dat klopt ook, maar mijn laatste vraag gooit wat dat betreft vaak roet in het eten. Ik ben namelijk op zoek naar iemand die voor minder dan 40 euro komt. Ik moet het nu eenmaal allemaal doen van een studentenbaantje.

Wellicht dat iemand uit de buurt een goede en leuke instructeur kent?!

Gelieve geen commentaar op mijn vraagstelling. Ik ben niet uit op een discussie en ga mijzelf niet verantwoorden.

elnienjo

Re: Instructeur/instructrice West-Brabant (dressuur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 22:57

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 00:12

elnienjo schreef:
Marieke de Mooij is goed en zit in West Brabant. Geen idee hoe haar prijzen liggen, maar je kunt 'ns informeren.
http://www.mdmsporthorses.nl/

Bedankt voor je reactie! Ik heb weleens een clinic van haar gezien en denk niet dat wij zullen matchen. Ze heeft toen in ieder geval geen goede indruk gemaakt. Ik meen ook dat ze buiten mijn budget valt.

Maar bedankt voor het meedenken!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 00:20

Rosalie mol? Geeft les op locatie ik betaal 25 euro per half uur al zit ik 5 km van dr huis vandaan. Ze is te vinden oo rosaliemol.nl!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 07:41

Hmm ze heeft het zelf niet gereden, maar geeft mij toch zeker van 0 tot lichte tour geholpen (en zware tour in training). Heb ook altijd bovenaan meegereden met mijn htk paard. Eveliene Olie, ben ik heel tevreden over. Heel nuchter, direct en zal eerder jou op je sodemieter geven dan je paard :j

Geeft het meeste les in en om Breda

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:12

Gotovic schreef:
elnienjo schreef:
Marieke de Mooij is goed en zit in West Brabant. Geen idee hoe haar prijzen liggen, maar je kunt 'ns informeren.
http://www.mdmsporthorses.nl/

Bedankt voor je reactie! Ik heb weleens een clinic van haar gezien en denk niet dat wij zullen matchen. Ze heeft toen in ieder geval geen goede indruk gemaakt. Ik meen ook dat ze buiten mijn budget valt.

Maar bedankt voor het meedenken!

Een klik is altijd persoonlijk natuurlijk maar ik zag op haar website dat ze binnen jouw budget valt met 40 euro voor 45 minuten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 09:59

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:07

Jeff heijstek, jurylid, rijdt veel wedstrijden. Fijne instructeur

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 10:09

elnienjo schreef:
Een klik is altijd persoonlijk natuurlijk maar ik zag op haar website dat ze binnen jouw budget valt met 40 euro voor 45 minuten.

Ah, dan zat ik ernaast. Ik dacht daf het 50 was. Bedankt!

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 10:10

SuperZodiaX schreef:
Jeff heijstek, jurylid, rijdt veel wedstrijden. Fijne instructeur

Ik was hem al tegengekomen inderdaad maar ben bang dat hij vér boven het budget gaat vallen.. :P

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:15

Ja dat weet ik wel zeker, dat viel hij 15 jaar geleden al.....

Staar je niet blind op wat iemand zelf gereden heeft, dat zegt namelijk niets. Iets over kunnen brengen op een ander, goed uit kunnen leggen, aanvoelen waar de moeilijkheden zitten, is iets heel anders dan zelf op een paard stappen en het doen. Dat blijf ik ook het jammere vinden van de opleiding. De nadruk ligt op rijden maar lesgeven is toch echt iets heel anders dan zelf rijden.
TUurlijk is het wel eens makkelijk om iets aan te voelen maar het zijn twee totaal verschillende dingen.

debberley83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 10:32

Ik heb sinds een jaar les van Inger Kloos. Ik weet dat zij net buiten jouw budget valt, maar wil het je toch niet onthouden. Zij komt aan huis en heeft echt de kunde om duidelijk en gedetailleerd haar kennis over te brengen.
http://bionomie.nl/Bionomie/Contact/

Verder heb ik vernomen dat Lisanne Zoutendijk prettig lesgeeft en proefgericht eventueel. En volgens mij wel binnen jouw budget.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:25

Ik volg graag even mee, zit zelf in regio Roosendaal / Bergen op Zoom

Zaterdag heb ik een proefles bij Jeroen Okkema, maar die vraagt ook al 50 per half uur ;(

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 11:39

In West Brabant zitten er genoeg die op dat niveau lesgeven. Prijzen geen idee, en ze komen vast niet allen op lokatie.
Aniek en Femke de Laat Roosendaal.
Mattie Boomaars (grand prix jury) zit in Breda
Roos Dyson zit in Essen
Johan en Penny Rockx zitten in Nispen, Thalia is volgens mij ook bezig met diploma tot instructeur
Kim Schmid Oud Gastel
Monique v Sluijs (hoogerheide?)
Brecht d'hoore en Dominique vd Horst, Hoogerheide. Annemiek vd Horst (weet niet of ze nog les geeft)
Annemiek van Venrooij Oud Gastel (ZZ zwaar)
Marieke de Mooij werkt samen met Andy Suppers, Wouwse Plantage
Hans van Bedaf, Etten leur
Als je lid bent van een vereniging in West Brabant kun je mee doen aan de jaarlijkse rijderscursus. Is een betaalbare manier om een instructeur uit te proberen (groepen van 3-4, 4 lessen)

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 12:12

Vivre schreef:
In West Brabant zitten er genoeg die op dat niveau lesgeven. Prijzen geen idee, en ze komen vast niet allen op lokatie.
Roos Dyson zit in Essen
Johan en Penny Rockx zitten in Nispen, Thalia is volgens mij ook bezig met diploma tot instructeur
Kim Schmid Oud Gastel
Brecht d'hoore en Dominique vd Horst, Hoogerheide. Annemiek vd Horst (weet niet of ze nog les geeft)
Als je lid bent van een vereniging in West Brabant kun je mee doen aan de jaarlijkse rijderscursus. Is een betaalbare manier om een instructeur uit te proberen (groepen van 3-4, 4 lessen)

Ik ben helaas niet lid van een West-Brabantse vereniging. Ik heb al deze mensen inderdaad ook gevonden, ik heb de instructeursdatabase van de KNHS ook al geraadpleegd en daar is een hele waslijst van namen uit gekomen, onder andere namen die hier ook genoemd worden.

Het probleem is echter dat ik het niet zie zitten om iedereen te bellen om om de tarieven te vragen. Een aantal heb ik een mail gestuurd maar die reageren niet. De reden dat ik niet graag bel is omdat ik gehoorproblemen heb en dan is het niet handig om een gesprek te voeren over en iemand mij probeert te vertellen waarom die instructeur die boven mijn budget valt het geld wel waard is. (Dat betwist ik overigens nooit, maar is budgetair gewoon niet mogelijk voor mij)

Dat is ook de reden dat ik hier op Bokt vraag om ervaringen met instructeurs en hun tarieven.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:17

Wat wil je voor 40Euro? Is een half uur les voldoende? Of wil je een uur les voor dat geld. Dat maakt ook al een groot verschil.
Mattie, Johan en Hans v Bedaf zitten per uur in ieder geval daar (ruim) boven. En komen volgens mij allen niet op lokatie, gezien ze een eigen lokatie hebben

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 12:18

daffodil schreef:
Ja dat weet ik wel zeker, dat viel hij 15 jaar geleden al.....

Staar je niet blind op wat iemand zelf gereden heeft, dat zegt namelijk niets. Iets over kunnen brengen op een ander, goed uit kunnen leggen, aanvoelen waar de moeilijkheden zitten, is iets heel anders dan zelf op een paard stappen en het doen. Dat blijf ik ook het jammere vinden van de opleiding. De nadruk ligt op rijden maar lesgeven is toch echt iets heel anders dan zelf rijden.
TUurlijk is het wel eens makkelijk om iets aan te voelen maar het zijn twee totaal verschillende dingen.

Ik staar me daar niet compleet blind op. Ik heb inmiddels wat proeflessen gehad en clinics gevolgd en mijn ervaring is dat mensen die het zelf nog niet gereden hebben de stof niet zo goed kunnen overbrengen op mij dan de mensen die wel weten hoe het voelt. Ik heb mijn paard zelf ingereden en opgeleid, dus ik weet zelf ook nog niet hoe het ZZ-licht werkt. Het is dan fijn als iemand me een beetje kan begeleiden in het donker.

Ik zeg niet dat mensen die het zelf niet gereden hebben het niet over kúnnen brengen. Het is alleen mijn ervaring dat het dan vaak niet bij mij binnenkomt.

Gotovic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 12:20

Vivre schreef:
Wat wil je voor 40Euro? Is een half uur les voldoende? Of wil je een uur les voor dat geld. Dat maakt ook al een groot verschil.
Mattie, Johan en Hans v Bedaf zitten per uur in ieder geval daar (ruim) boven. En komen volgens mij allen niet op lokatie, gezien ze een eigen lokatie hebben

Een half uur les is voldoende. Mattie heb ik volgensmij weleens een clinic bij gereden en dat vond ik toen zeer prettig. Ik heb toen nog gekeken of ik niet bij hem kon gaan lessen maar las ergens dat hij uit regio Utrecht kwam. Zal wel niet goed gelezen hebben.. :+ Maar dat is dus ook zeker een optie.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:28

Eveliene, waar ik het eerder over had, blijft iig onder je budget.
Ik kan je haar mobiele nummer ook per pb sturen indien je interesse hebt. Kan je haar gewoon een appje sturen met de vraag om informatie.

Voor de rest vind ik de prijzen tegenwoordig inderdaad erg pittig hoor! Ik snap best dat dit het inkomen is van deze mensen, maar ik zou het er niet voor betalen :o

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:51

Maxime vd Vlist? U25 amazone, zit in Baarle Nassau. Geen idee wat ze kost.

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 12:56

José Prantl!

Ze heeft mij met verschillende paarden heel goed begeleid, op verschillende niveaus en altijd passend bij het paard. Ze komt op locatie en werkt heel erg vanuit het lichaam van het paard, oefeningen om je paard beter te maken i.p.v. 100x een oefening rijden “omdat die in de proef wordt gevraagd”. Ze zit momenteel op €35 voor een half uur.

Misschien voor jou niet van toepassing, maar voor anderen die op zoek zijn: José heeft ook ruime ervaring met “niet ideaal voor de dressuur gebouwde paarden”, door haar manier van trainen maken ook de op de voorhand gebouwde paarden of paarden met mindere gangen goede progressie in de dressuurring:)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:02

Vivre schreef:
Roos Dyson zit in Essen
Kim Schmid Oud Gastel

Heb jij een idee wat de tarieven zijn bij Roos Dyson? Ik heb even gegoogled maar kan geen tarieven vinden. Ik zit zelf net buiten Essen en ben ook op zoek!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:04

BabiiVeeraa schreef:
José Prantl!

Ze heeft mij met verschillende paarden heel goed begeleid, op verschillende niveaus en altijd passend bij het paard. Ze komt op locatie en werkt heel erg vanuit het lichaam van het paard, oefeningen om je paard beter te maken i.p.v. 100x een oefening rijden “omdat die in de proef wordt gevraagd”. Ze zit momenteel op €35 voor een half uur.

Misschien voor jou niet van toepassing, maar voor anderen die op zoek zijn: José heeft ook ruime ervaring met “niet ideaal voor de dressuur gebouwde paarden”, door haar manier van trainen maken ook de op de voorhand gebouwde paarden of paarden met mindere gangen goede progressie in de dressuurring:)

Waar komt zij vandaan? En heb je een idee tot hoever ze qua afstand wil gaan voor les aan huis?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:14

stitchlover schreef:
Eveliene, waar ik het eerder over had, blijft iig onder je budget.
Ik kan je haar mobiele nummer ook per pb sturen indien je interesse hebt. Kan je haar gewoon een appje sturen met de vraag om informatie.

Voor de rest vind ik de prijzen tegenwoordig inderdaad erg pittig hoor! Ik snap best dat dit het inkomen is van deze mensen, maar ik zou het er niet voor betalen :o

TS, Eveliene is echt een aanrader en heeft een zeer schappelijk tarief :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 13:42

Heleennn schreef:
Waar komt zij vandaan? En heb je een idee tot hoever ze qua afstand wil gaan voor les aan huis?

Ze woont zelf in Fijnaart en lest bij mij aan huis in Etten-Leur, weet dat ze ook regelmatig rondom Sprundel zit. Weet niet waar je zit, maar dit geeft misschien een indicatie :)