Gezocht stalling hoeksche waard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OBLamazone

Gezocht stalling hoeksche waard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 21:06

Hallo allemaal!

Ik ben een beetje aan het rondkijken wat er qua stallen zijn op en rond de hoeksche waard. Ik ben bereid om 30/35 min te rijden met de auto dus Noord brabant (willemsstad) en Rotterdam/ tot schipluiden kan ook.
Wat ik zoek:
-Weidegang! Minimaal 8 uur per dag in de zomer liefst 24/7 in groepsverband.
-Paddock in de winter minimaal 8 uur in groepsverband.
-Onbeperkt hooi in hooinet.
-Zelf krachtvoer kunnen geven.
-Liefst in omgeving waar je mooie buitenritten kan maken zonder de trailer te pakken.
-Binnen en/of buitenbak.
-Buitenstal of binnenstal met luik naar buiten.
-instructeur aanwezig of mag op locatie komen.
Prijs tot 500 per maand.

Wie weet er iets?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:23

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

N_B_N

Re: Gezocht stalling hoeksche waard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:29

Hoi is halsteren eventueel te doen? Ligt er echt net aan waar in de hoekse waard je zit.

Verder is het moeilijk om ze veel buiten te hebben in de winter. Ken nog 1 stal in oud Beijerland, maar daar worden ze onderling buiten gezet en toen ik er nog stond geen hooi in de paddock.

OBLamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 21:31

Halsteren zou eventueel kunnen als het voldoet aan mijn eisen :D

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:34

Ja eigenlijk wel. Stuur me maar een pb

Icelandshet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:36

Helaas zijn er in de hoeksche waard geen geweldige ruiterroutes, bij Heinenoord kun je kort het bos in, als het bos te noemen is, meer een survivalroute eigenlijk. De leuke route die er was langs de oude maas en natuurgebied is helaas sinds een aantal jaar verboden voor paarden

Ik zou eerder aanraden om richting de kant van Brabant te kijken als buitenrijden hoog op je lijstje staat

Verder zijn hier weinig plaatsen waar de paarden zo veel buiten komen, zeker in de winter, en vaak al helemaal niet in groepsverband helaas!

OBLamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 21:37

Icelandshet schreef:
Helaas zijn er in de hoeksche waard geen geweldige ruiterroutes, bij Heinenoord kun je kort het bos in, als het bos te noemen is, meer een survivalroute eigenlijk. De leuke route die er was langs de oude maas en natuurgebied is helaas sinds een aantal jaar verboden voor paarden

Ik zou eerder aanraden om richting de kant van Brabant te kijken als buitenrijden hoog op je lijstje staat

Verder zijn hier weinig plaatsen waar de paarden zo veel buiten komen, zeker in de winter, en vaak al helemaal niet in groepsverband helaas!

Daar loop ik inderdaad erg tegenaan, ik vind het bizar. Dankjewel voor je reactie, ik denk ook dat ik ga afzakken naar brabant!

Lootje1991 schreef:
Ja eigenlijk wel. Stuur me maar een pb

Heb je een pb gestuurd :D
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-07-19 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:43

kijk even naar midden delfland, hier zijn veel ruiterpaden aangelegd. Iets van 40 km dacht ik zo even uit m'n hoofd. Misschien is stal Langelaan wat voor je?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:43

Hoekse waard in de winter is ook echt pure ellende hoor. Mijn verzorpaarden van vroeger stonden als uitzondering wel altijd in de winter buiten maar omdat te verzorgen is de horror. Letterlijk tot de knieen vastgezogen, minstens 1x perweek zat mijn kaplaars wel weer een hopeloos vast en dan met je sok in de blubber.
Iedere dag minstens een half uur bezig om de paarden bij het binnenzetten uit 10cm klei te bevrijden.
Ik snap heel goed dat je daar als pensionstal niet aan begint.
Buitenrijden in de HW was 25 jaar geleden al waardeloos kwa verkeer, zal nu zeker niet beter zijn.
Wat dat betreft zou ik ook eerder op Brabant gokken of Noordelijk van Rotterdam.

OBLamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 21:44

Pascalle90 schreef:
kijk even naar midden delfland, hier zijn veel ruiterpaden aangelegd. Iets van 40 km dacht ik zo even uit m'n hoofd. Misschien is stal Langelaan wat voor je?

Stal langelaan heb ik inderdaad op mijn lijst staan.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:45

OBLamazone schreef:
Pascalle90 schreef:

Stal langelaan heb ik inderdaad op mijn lijst staan.

Zo lang je mijn plekje maar niet wegkaapt :D Over een tijdje ga ik daar heen als het goed is.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 21:46

Buiten rijden in de HW is inderdaad ramp. Dus zou dan afzakken naar brabant als dat te doen is. :)

Aan je naam te zien zit je wel vlak bij mij :P

OBLamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 21:47

Stal langelaan heb ik inderdaad op mijn lijst staan.[/quote]

Zo lang je mijn plekje maar niet wegkaapt :D Over een tijdje ga ik daar heen als het goed is.[/quote]

hahah ik zou niet durven! Ik ben vooral nog aan het kijken hoor :D

mirjamalvaro schreef:
Buiten rijden in de HW is inderdaad ramp. Dus zou dan afzakken naar brabant als dat te doen is. :)

Aan je naam te zien zit je wel vlak bij mij :P

Hihi zwaai!

Het buitenrijden is inderdaad voornalijk over fietspaden... zo jammer...
Laatst bijgewerkt door C_arola op 09-07-19 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:00

De peerdegaerdt in Strijen voldoet redelijk aan je wensen. Maar het buiten rijden is ook daar beperkt. Op kwartiertje stappen wel het buitengebied van strijensas maar dat is ook maar 1 ruiterpad.

AnSj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 18:03

Ik heb zo een plek aan huis in Strijen, hele jaar door 24/7 buiten met inloopstal en zoveel mogelijk in de weides (totaal ruim een hectare). In de winter staan ze in de gedraineerde paddock/rijbak grenzend aan de stal. Heb zelf drie pony's waar hij/zij bij komt. (Twee e-ponys en een c-pony)
Nadeel is wel dat er hier geen ruiterroutes zijn, wel rij je hier zo de dijk uit naar de polder.