Ik was vanochtend gaan kijken bij Stal Amstelhoeve naast Oudekerk aan de Amstel en wil daar eventueel mijn paard in pension zetten.
Voordat ik hier voor de knoop door hak, wou ik eerst nog even vragen of iemand van jullie al ervaringen heeft bij deze stal, en zo ja wat dan precies?
Ik hoor graag van jullie!
daarisdekaas
Geplaatst: 08-07-19 13:38
Ik heb een verzorgpaard hier. Dat is natuurlijk anders dan als je echt je eigen paard er hebt staan maar ik vind het wel een prettige stal met mooie faciliteiten. De mensen ken ik niet goed, ik heb de indruk dat iedereen ook lekker voor zichzelf bezig is, maar de medewerkers zijn altijd bereid te helpen en verder wordt alles voor je gedaan. Nu staan ook veel stallen leeg dus is het meestal lekker rustig. Zelf zou ik een eigen paard hier niet zetten omdat ik de weidegang te beperkt vind (ze hebben allemaal een eigen, klein landje en 's winters een paar uur een paddock) en omdat de buitenrij mogelijkheden niet echt leuk zijn in de omgeving. Maar denk dat het laatste toch een dingetje blijft rondom Amsterdam en had begrepen dat ze de weidegang situatie ook van plan zijn te veranderen in de komende jaren. Ligt er denk ik ook aan wat je zelf belangrijk vind
Ik heb er een paard bekeken om te kopen, rijd er af en toe een wedstrijd en ken het een beetje aangezien mijn (oude) instructrice daar werkt. Dus niet perse directe ervaring. Maar het lijkt mij een super fijne stal. Ik vind het zelf te lang / vervelend autorijden naar de locatie en zou het daarom niet snel overwegen. Maar ik vind het terrein heel fijn, mooie bakken + stalling. Weides zijn er goed, ook een fijne manier van buiten zetten / opbouwen. Weinig lessen dus volgen mij ook heel veel rust.
MereldeB
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 21:19
Dankjulliewel voor de reacties! Ik vond dat met de weides idd eigenlijk ook maar naar nader te bespreken is er ook mogelijkheid om haar hele dag op de weide te laten staan wat ik dan wel weer positief vind.