Nu hebben mijn verhuurder en ik 2 jaar geleden in overleg besloten, nadat ik drastisch geminderd was met paarden, dat ik 5 boxen en 1 hectare weiland ging huren in het vervolg. Tevens ging hij een vakantiewoning in de stal maken en moest ik dus mijn boiler, eigen plekje, opslag, eigen wc, eigen zitplekken en de mogelijkheid om de paarden los naar binnen en buiten te kunnen doen (veiligheid dus ook) opgeven. Ik betaalde toen 50 per box voor de 10 stallen van 60 omwille van de overlast en verlies van bovengenoemde. Hij trok 100 euro van de prijs af voor het inleveren van het weiland, over de boxen zou hij nog nadenken.
Helaas wilde hij hier niets meer aan doen en betaal ik nu 80 per box, een drastische stijging dus wat al 2 jaar het discussiepunt is.
Hij blijft volhouden dat er overal prijsstijgingen zijn, maar we weten allemaal dat dat grotendeels met hooi en stro te maken heeft en niet met huur van kale boxen waar hij niets voor hoeft te doen. Ik heb mijn eigen omheining, onderhoud het land zelf, hij mag niet aan mijn paarden komen dus hij mag er ook niets mee doen. Hij hoeft dus alleen maar geld te vangen. ( door hem zelf gemetselde stallen, tralies gemaakt door de buurman, bodems zitten hier en daar vol gaten en de gemetselde muren zijn hier en daar niet gevoegd en niet gestucd, hij onderhoud de stallen alleen als er iets kapot gaat wat echt vervangen moet worden, watervallen heb ik zelf gekocht, die heeft ie overgenomen, lampen heb ik zelf gekocht en aangesloten, die heeft ie overgenomen, soms breekt er een poer en moet ie opnieuw een stukje opmetselen, dat kost de hele wereld niet en zo vaak gebeurd dat gelukkig niet

Nu zijn we op het punt dat als ik kan aantonen, controleerbaar, dat er kale stallen met weiland verhuurd worden, landelijk, voor 60 euro of minder, dat ie de prijs wil aanpassen. Aangezien er bijna nergens alleen maar kale stallen verhuurd worden is een bewijs van opbouw van stalprijs waarin vermeld staat hoeveel er gereserveerd is voor kale box en weide huur ook prima. Als hij er maar achteraan kan bellen of langs mag komen om het te controleren.
Dus mijn dringende vraag aan iedereen, wie kan mij hieraan helpen? Weides met inloop/schuilstal bijv is ook prima.
Hier in de omgeving variëren de prijzen tussen 100 incl hooi en 160 all in op pension. Dat weet ie en daar gaan we ook een opbouw van de prijs van vragen. Maar hoe meer er aangetoond kan worden, hoe beter in dit geval