Stal Hoogland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Stal Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 09:08

Ben benieuwd naar ervaringen met stallen in Hoogland. Eigenlijk zoek ik iets met ruime binnenrijbaan, maar in Hoogland zit natuurlijk De Eemruiters. Verder full service (iclusief binnen en buitenzetten, mesten etc.) en goede buitenrijbaan (binnen of buiten in ieder geval 20x60). Verder mogelijkheid voor het paard om buiten te staan (alleen of met 1 ander paard).

Ben al bekend met stallen in de buurt:
Klein Heiligenberg Leusden
Wereldpaarden Woudenberg
Lozeman Putten
Van Ravenhorst
Maneges (Groenendaal, Vier Hoeven, Treekhoeve)
Vermeer
Van Helden

Ik zoek bij voorkeur iets heel erg dichtbij huis (Amersfoort). Heb het idee dat er in Hoogland meer is dan wat ik op internet kan vinden (Zeldert en Meijers kom ik hier en daar tegen?).

Wie brengt me op ideeën?

photophoebe

Re: Stal Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 09:42

Ik sta bij Ludmilla’s hoeve in Nijkerk. De paarden staan hier 24/7 buiten met veel schuilmogelijkheden. Wel zijn er 30 mooie stallen die gebruikt worden voor poetsen en als paarden ziek zijn. Er zijn ook 3 wasplaatsen. Op het moment zijn er 2 20x40 rijbakken met eb en vloed rijbaan, maar van de winter komt er een 30x60 binnenbaan bij en een longeerton. Hele fijne stal met hele fijne mensen

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 09:47

photophoebe schreef:
Ik sta bij Ludmilla’s hoeve in Nijkerk. De paarden staan hier 24/7 buiten met veel schuilmogelijkheden. Wel zijn er 30 mooie stallen die gebruikt worden voor poetsen en als paarden ziek zijn. Er zijn ook 3 wasplaatsen. Op het moment zijn er 2 20x40 rijbakken met eb en vloed rijbaan, maar van de winter komt er een 30x60 binnenbaan bij en een longeerton. Hele fijne stal met hele fijne mensen

Dat klinkt wel goed, maar toch heb ik mijn paard liever in de avonden en nacht binnen. Is dat ook een mogelijkheid?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:16

Costershoeve in Putten (ligt net achter Restaurant De Salentein)

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:40

In Hoogland zelf is er weinig (ik woon daar ook). Mogelijk bij een particulier in Hoogland West (buitengebied), die zou je door de ouderwetse manier (briefje bij de AH ofzo) wellicht kunnen vinden.

Op de Groeneweg in Bunschoten heb je ook een stal, maar daarvan is de naam me ontschoten. Daarnaast zit op de Zeverhuizerstraat tussen Bunschoten en Hoogland ook een en ander. Je zou daar gewoon even een rondje moeten fietsen oid. Ik sta zelf in Stroe met mijn paard omdat de uitrijmogelijkheden in Hoogland zelf erg beperkt zijn.

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:53

Wdj schreef:
In Hoogland zelf is er weinig (ik woon daar ook). Mogelijk bij een particulier in Hoogland West (buitengebied), die zou je door de ouderwetse manier (briefje bij de AH ofzo) wellicht kunnen vinden.

Op de Groeneweg in Bunschoten heb je ook een stal, maar daarvan is de naam me ontschoten. Daarnaast zit op de Zeverhuizerstraat tussen Bunschoten en Hoogland ook een en ander. Je zou daar gewoon even een rondje moeten fietsen oid. Ik sta zelf in Stroe met mijn paard omdat de uitrijmogelijkheden in Hoogland zelf erg beperkt zijn.

Ik sta op de Groeneweg alleen deze stal beschikt niet over een binnenbak, wel een grote buitenbak die vrijwel het gehele jaar te rijden is. Goede bodem en goede verlichting.
En in deze periode staan de paarden dag en nacht buiten.

Verder zou ik het zo niet durven te zeggen wat een geschikte plek voor jullie is in deze regio.

bory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:57

Costershoeve in putten is een erg fijne stal. Zelf heb ik er jaren gestaan en me ma staat er al 15 jaar.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 14:28

Sim schreef:
Costershoeve in Putten (ligt net achter Restaurant De Salentein)

Dank je. Helaas geen 20x60 rijbaan, die heb ik wel nodig.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:25

Voldoende opties als Aardehoeve, M & M, lozeman, paardenvreugd, heidehoek. Hebben allemaal ook een 20 x 60 baan als het goed is.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 15:37

sorbetje schreef:
Voldoende opties als Aardehoeve, M & M, lozeman, paardenvreugd, heidehoek. Hebben allemaal ook een 20 x 60 baan als het goed is.

Ja die voldoen, behalve dat ik ze net een beetje ver weg vind. Vanmiddag even bij Lozeman kijken (dat ligt redelijk op de route vanaf mijn werk.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:54

In Hoogland zelf is weinig te vinden. Heb zelf daar gestaan 2 van de 4 stallen zijn dar gestopt.

Ik ben daarna naar Nijkerkerveen gegaan. En nu sta ik in Leusden zuid. 10 minuten stappen van Landgoed Den Treek. Rijvereniging Nimmerdor zit in de buurt en De valleiruiters ook. Bij beide kan je lid worden en naast de lessen ook in de bakken rijden.

Dit is de stal waar ik sta https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Paarden hebben een eigen paddock en op de wei gaan ze in kleine groepjes. Veel is mogelijk. Zo staan de mijne eigenlijk alleen op de paddock ivm een pony die bevangen is geweest vorig jaar.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 16:30

Kimmiee_D schreef:
In Hoogland zelf is weinig te vinden. Heb zelf daar gestaan 2 van de 4 stallen zijn dar gestopt.

Ik ben daarna naar Nijkerkerveen gegaan. En nu sta ik in Leusden zuid. 10 minuten stappen van Landgoed Den Treek. Rijvereniging Nimmerdor zit in de buurt en De valleiruiters ook. Bij beide kan je lid worden en naast de lessen ook in de bakken rijden.

Dit is de stal waar ik sta https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Paarden hebben een eigen paddock en op de wei gaan ze in kleine groepjes. Veel is mogelijk. Zo staan de mijne eigenlijk alleen op de paddock ivm een pony die bevangen is geweest vorig jaar.

Ben benieuwd naar de stal, klinkt interessant! Alleen je link werkt bij mij niet....

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:07

paardje schreef:
Kimmiee_D schreef:

Ben benieuwd naar de stal, klinkt interessant! Alleen je link werkt bij mij niet....

O das apart ga even kijken of ik hem goed krijg

Edit: doet deze het wel?

Box te huur per direct
Op aanvraag
http://link.marktplaats.nl/m1425185862

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:14

in Hoogland zijn inderdaad weinig stallen, de afgelopen jaren zijn er een paar opgedoekt. En die mensen staan nu natuurlijk grotendeels bij de stallen die er nog wel zijn. Enige wat ik kan bedenken wat enigszins lijkt op wat TS zoekt, hoewel er geen binnenbak is, is Smink aan de Coelhorsterweg.

Is stal Hiensch in Hooglanderveen niet iets voor je TS?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:20

Nijkerk? Stal stridam?

Ik sta zelf met plezier op Wereldpaarden.

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:15

In Hoogland west zit ook iets met paarden op de oudeweg. Ik zie daar altijd veel verschillende paarden staan op verschillende weitjes. Ben er wel eens langs gereden maar geen idee of ze ook iets met pension doen. Wel vlak bij de Eemruiters. Op de Zeldertseweg zit aan het begin ook een stal en halverwege is de oude stal Zeldert maar dat is inmiddels van andere eigenaren. Zie er veel paarden staan en hebben een kleine binnenbak. Is allemaal op redelijke afstand van de Eemruiters. 10 minuten met de trailer. Geen idee of deze mensen plek hebben of aan pension doen. Zou er gewoon gaan vragen.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 06:52

Koper schreef:
in Hoogland zijn inderdaad weinig stallen, de afgelopen jaren zijn er een paar opgedoekt. En die mensen staan nu natuurlijk grotendeels bij de stallen die er nog wel zijn. Enige wat ik kan bedenken wat enigszins lijkt op wat TS zoekt, hoewel er geen binnenbak is, is Smink aan de Coelhorsterweg.

Dank je. Smink kan ik niets over vinden? Hiensch ziet er goed uit, maar geen 20x60 rijbaan.

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:22

hoogland weinig mis is voorthuizen te doen dan weet ik nog wel een leuke stal

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 08:37

snoopydogy schreef:
hoogland weinig mis is voorthuizen te doen dan weet ik nog wel een leuke stal

M&M? Gister gekeken :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:37

paardje schreef:
Koper schreef:

Dank je. Smink kan ik niets over vinden? Hiensch ziet er goed uit, maar geen 20x60 rijbaan.

Ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik er eens zelf ging vragen voor pension. Ze hebben wel pensionklanten, maar hadden toen geen plek. Als je vanaf de Bunschoterstraat komt zitten ze aan de rechterkant, ik weet niet welk huisnummer maar het is niet moeilijk te vinden.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 10:02

Koper schreef:
paardje schreef:

Ik had er ook nog nooit van gehoord tot ik er eens zelf ging vragen voor pension. Ze hebben wel pensionklanten, maar hadden toen geen plek. Als je vanaf de Bunschoterstraat komt zitten ze aan de rechterkant, ik weet niet welk huisnummer maar het is niet moeilijk te vinden.

Ik denk dat ik via via al contact met ze heb gehad. Ga checken of dat dezelfde is. In dat geval willen ze geen merrie.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 19:11

Inmiddels stal gevonden, niet in Hoogland, maar in Maarn, ruitersportcentrum Henschoten. Lijkt aan de wensen te voldoen, maar is natuurlijk altijd afwachten.

Bedankt voor het meedenken (ook via pb) allemaal!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 23:03

paardje schreef:
Inmiddels stal gevonden, niet in Hoogland, maar in Maarn, ruitersportcentrum Henschoten. Lijkt aan de wensen te voldoen, maar is natuurlijk altijd afwachten.

Leuk dan sta je om de hoek!
Veel plezier daar.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 07:35

Saaams schreef:
paardje schreef:

Leuk dan sta je om de hoek!
Veel plezier daar.

Dankjewel!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:09

Daar ben ik jaaaaren geleden wel eens geweest, toendertijd leek het mij een fatsoenlijke stal. Veel geluk daar TS.