Wie staat er bij stal Verboon?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duran123

Wie staat er bij stal Verboon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 23:45

Ik zie op internet best veel positieve verhalen over deze stal. Ook telefonisch contact wat ik onlangs heb gehad verliep prettig.
Toch zou ik graag van mensen die deze stal persoonlijk kennen willen weten wat hun ervaring is.

Uiteraard ga ik zelf ook kijken maar gezien we (nog) niet echt in de buurt wonen en midden in de verbouwing en daarna verhuizing zitten heb ik nu nog geen tijd.
Daarom wil ik hier graag wat voorwerk doen.

Wat voor ons heel belangrijke is, zijn de volgende punten;

1. Het welzijn van het paard. Hoe is het voor de paarden om daar te staan?
2. Is het er druk, wat rijden in de bak etc. betreft?
3. Hoe wordt er gevoerd (hoe vaak en wat)
4. Hoe is de weidegang geregeld? Qua binnen- buiten zetten, aantal uur?
5. Is er voldoende mogelijkheid tot het volgen van lessen?
6. Is het er leuk voor kinderen (gaat mn om mijn dochter van 11 en dochter van 5 die niet rijdt maar wel graag mee gaat)
7. Hoe is het contact onderling en met de eigenaren?

Uiteraard heb ik dit ook telefonisch besproken maar zoals ik al zei zou ik graag (oud)pensionklanten zelf spreken.

shilady

Re: Wie staat er bij stal Verboon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 23:53

Ik denk dat als jij het belangrijk vind dat je dochters het leuk hebben op stal je beter bij stal vd vlugt kan gaan staan en kijken.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 00:10

shilady schreef:
Ik denk dat als jij het belangrijk vind dat je dochters het leuk hebben op stal je beter bij stal vd vlugt kan gaan staan en kijken.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd wat hun meer te bieden hebben dan Verboon :j

Ik heb deze stal gegoogled en denk dat het voor ons te ver is gezien we vaak op de fiets moeten en mijn dochter tzt ook zelf naar stal zal moeten kunnen gaan. Dit ligt op 15km voor ons. En dat is best een eind

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:52

Ik verplaats dit topic naar ervaringen en diensten.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:56

Mijn pony heeft daar in de opfok gestaan natuurlijk niet helemaal het zelfde. Maar ik vond de sfeer erg prettig iedereen zowel eigenaar, werknemers als pensionklanten waren bereid je te helpen en iedereen maakte wel een praatje met elkaar.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:02

Duran123 schreef:
shilady schreef:

Nu ben ik natuurlijk benieuwd wat hun meer te bieden hebben dan Verboon :j

Ik heb deze stal gegoogled en denk dat het voor ons te ver is gezien we vaak op de fiets moeten en mijn dochter tzt ook zelf naar stal zal moeten kunnen gaan. Dit ligt op 15km voor ons. En dat is best een eind

Daar zijn meer leeftijdsgenoten waarmee ze kunnen optrekken en er ook vaak activiteiten worden gedaan onderling.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 13:19

Dat klinkt ontzettend leuk!

Jammer dat het te ver voor ons is

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 13:30

Aan dezelfde weg als stal Verboon zitten ook Olsthoorn Stables en Stal Langelaan, misschien ook interessant om eens naar te kijken!

Ik ben zelf een keer bij Verboon geweest om te kijken en dat zag er netjes uit. Ik vond toen wel de bodem in de binnenbaan niet erg fijn. Verder pastte het niet bij onze wensen, maar leek een prima stal.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 19:13

Olsthoorn stables heb ik gebeld. Die hanteren een minimum leeftijd.
Langelaan sluit wat minder bij onze wensen aan.

Dank voor het meedenken!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:55

Op de fiets kwa stal vd vlugt en verboon is 7min fietsen.. dus ik weet niet hoe u het berekend
Maar ik kom uit die omgeving en altijd alles gefietst... vd vlugt is trouwens ook nog enigsinds met ov te bereiken ook handig voor je dochter als jij is een lange werkdag hebt of ziek ben

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 22:34

shilady schreef:
Op de fiets kwa stal vd vlugt en verboon is 7min fietsen.. dus ik weet niet hoe u het berekend
Maar ik kom uit die omgeving en altijd alles gefietst... vd vlugt is trouwens ook nog enigsinds met ov te bereiken ook handig voor je dochter als jij is een lange werkdag hebt of ziek ben

Het is idd ‘maar’ 4km extra. Maar ten opzichte van de middelbare school waar ze naartoe gaat en onze woonplaats hebben we een max. aantal km’s afgesproken.
Mochten we echt niet uitkomen gaan we zeker niet moeilijk doen hoor over wat langere reistijd. Maar gezien de goede verhalen die ik heb gehoord over Verboon vraag ik nu specifiek naar deze stalling. We hebben, gelukkig, ook geen haast.
Ik hoop nog steeds op iemand die mijn vragen kan beantwoorden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:59

Voordeel van verboon is wel dat er veel luxe is je kan er douche na het rijden

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 00:05

Ik heb een paar maanden bij Verboon gestaan. Ik vond het een fijne stalling, alles is aanwezig. Jan verboon is ook een aardige, no-nonsens eigenaar. Je kan van alles met hem overleggen. Wel vond ik het altijd druk en zijn de mensen erg op zichzelf. Wel behulpzaam als je het vraagt, maar niet echt uit zichzelf. De longeer en paddock zijn voor wie het eerst komt en als jij er dan in wil moet je weten welk paard erin staat en welke eigenaar erbij hoort om te kunnen vragen wanneer je erin kan, maar dit is alleen in de wintermaanden. Stro krijg je van stal. 1x per 2 dagen een kleine baal. Indien nodig kan je bijkopen. Ruwvoer krijgen ze 3x per dag, kan je ook extra bijkopen. Krachtvoer is biks 2x per dag hoeveelheid in overleg.
Mijn dochter van 6 ging graag mee, maar er komen niet heel veel kinderen.
Ik vond het een prima stal, maar wilde graag wat meer ‘structuur’ dus ik ben naar Langelaan verhuisd, maar indien nodig zou ik daar zo weer gaan staan.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-19 21:33

Vadiz schreef:
Ik heb een paar maanden bij Verboon gestaan. Ik vond het een fijne stalling, alles is aanwezig. Jan verboon is ook een aardige, no-nonsens eigenaar. Je kan van alles met hem overleggen. Wel vond ik het altijd druk en zijn de mensen erg op zichzelf. Wel behulpzaam als je het vraagt, maar niet echt uit zichzelf. De longeer en paddock zijn voor wie het eerst komt en als jij er dan in wil moet je weten welk paard erin staat en welke eigenaar erbij hoort om te kunnen vragen wanneer je erin kan, maar dit is alleen in de wintermaanden. Stro krijg je van stal. 1x per 2 dagen een kleine baal. Indien nodig kan je bijkopen. Ruwvoer krijgen ze 3x per dag, kan je ook extra bijkopen. Krachtvoer is biks 2x per dag hoeveelheid in overleg.
Mijn dochter van 6 ging graag mee, maar er komen niet heel veel kinderen.
Ik vond het een prima stal, maar wilde graag wat meer ‘structuur’ dus ik ben naar Langelaan verhuisd, maar indien nodig zou ik daar zo weer gaan staan.

Dank je voor je uitleg! Hier kan ik zeker wat mee!
Je vertelt dat het altijd druk is. Bedoel je dat ook qua rijden in de bak?
En zou je ook iets kunnen vertellen over goe het in de wei zetten cq er uit halen geregeld is?

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:35

Weidegang weet ik niet precies, toen was ik al weg. Volgens mij kan je kiezen tussen kudde 24 uur, kudde dag en apart landje. De aparte landjes staan een dagdeel. Je moet geloof ik 2x per week helpen met binnen of buiten zetten. Dat is volgens mij goed geregeld.

Ik vond het in de winter vaak wel druk met rijden, zeker als het te koud of nat was voor de buitenbak (met goede bodem!). Met druk bedoel ik ook veel reuring: veulens, paard en wagen. Ik vind dat wel zijn charme hebben, maar wel druk