Stal van Haaster en de Jong

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fendi

Stal van Haaster en de Jong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 14:39

Ik ben aan het rond kijken voor een eigen paard. De oude eigenaresse van de manege waar ik heb leren rijden, raadde mij deze stal aan. Ik ben benieuwd of er Bokkers zijn die hier een paard of pony hebben gekocht. Ik hoor graag over jullie ervaring.

har166

Re: Stal van Haaster en de Jong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:22

Die mensen werken op mn zenuwen. Mijn pony stond te koop op mp en ze hadden een berichtje gestuurd om te vragen wat mijn laagste prijs was. Ik heb terug gestuurd dat ik haar niet aan handelaren verkocht. Een week of twee later precies hetzelfde berichtje van hen. Dus ik wederom gereageerd dat ik haar niet aan handelaren verkocht waarop zij mij meldden dat ze geen handelsstal meer waren. Ah vandaar die 6 advertenties op marktplaats :roll:

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:30

Ik zou nog even verder kijken en neem iemand mee. En ten alle tijde laten keuren door je eigen dierenarts.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:32

Florale schreef:
Ik zou nog even verder kijken en neem iemand mee. En ten alle tijde laten keuren door je eigen dierenarts.
Dat laatste gaat op die stal sowieso nooit gebeuren, om je een illusie te besparen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 15:43

Florale schreef:
Mag je daar geeneens een eigen da meenemen?
10 jaar geleden i.i.g. niet en naar wat ik hoor nog steeds niet. Ik ben normaal altijd heel erg voorzichtig met het negatief bespreken van een bedrijf online, maar ik ben hier persoonlijk getuige geweest van een lange rits van zaken die verre van door de beugel kunnen, zowel binnen het paarden aspect als daar buiten.

Heel erg ver vandaan blijven.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 15:57

Ailill schreef:
Florale schreef:
Dat laatste gaat op die stal sowieso nooit gebeuren, om je een illusie te besparen.

Als dat waar is gaat er in ieder geval al een alarmbel bij mij rinkelen.

Ailill schreef:
10 jaar geleden i.i.g. niet en naar wat ik hoor nog steeds niet. Ik ben normaal altijd heel erg voorzichtig met het negatief bespreken van een bedrijf online, maar ik ben hier persoonlijk getuige geweest van een lange rits van zaken die verre van door de beugel kunnen, zowel binnen het paarden aspect als daar buiten.

Zou je meer over je ervaring willen delen? Dit mag ook per privé bericht.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 23-07-19 14:43, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:03

January schreef:
Ailill schreef:

Zou je meer over je ervaring willen delen? Dit mag ook per privé bericht.
Eigenlijk alles wat je kunt bedenken, van te weinig voer tot slechte verzorging (bijv. de hoefsmid, of juist het ontbreken van). Ieder paard heeft sowieso een gebrek, werkten toen enkel samen met hun eigen DA, valse papieren, onveilige paarden, sedatie en ga zo maar door.

De rest is persoonlijk en dat deel ik niet, maar ik weet daardoor heel erg zeker hoe verkeerd deze mensen zijn.

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 18:33

Ailill schreef:
Eigenlijk alles wat je kunt bedenken, van te weinig voer tot slechte verzorging (bijv. de hoefsmid, of juist het ontbreken van). Ieder paard heeft sowieso een gebrek, werkten toen enkel samen met hun eigen DA, valse papieren, onveilige paarden, sedatie en ga zo maar door.

De rest is persoonlijk en dat deel ik niet, maar ik weet daardoor heel erg zeker hoe verkeerd deze mensen zijn.

Bedankt voor je reactie. Ik ben erg geschrokken van dit verhaal.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 23-07-19 14:37, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:35

Het juiste advies is al gegeven maar mocht je toch besluiten heen te gaan.. kritisch zijn, alles op papier en keuren

Fendi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 18:45

Cheminee schreef:
Het juiste advies is al gegeven maar mocht je toch besluiten heen te gaan.. kritisch zijn, alles op papier en keuren

Ik heb niets aan dit soort berichten. Ik ben op zoek naar ervaringen. Je mag het ook delen per privé bericht.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 18:56

Cheminee schreef:
Geloof me, enkel bezoeken is al de moeite niet waard. Het is geen kwestie van 99,99% zeker dat je problemen in huis gaat halen, maar 110%.

Echt niet doen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 07:02

January schreef:
Cheminee schreef:

Ik heb niets aan dit soort berichten. Ik ben op zoek naar ervaringen. Je mag het ook delen per privé bericht.

Het is juist een waardevol bericht.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:52

TS je kunt gerust een keertje bij hun langsgaan om te kijken of jouw droompaard er tussen staat. Ik denk dat het grootste probleem vooral in het budget zit wat men wil besteden omdat er soms niet meer realistisch wordt gekeken dat een gezond paard best wel wat centen mag kosten. Met gezond verstand weet je zelf ook wel dat je tussen 1000-2000 euro geen gezond sportpaard of recreatiepaard paard kunt kopen waar helemaal niets aan mankeert (uitzonderingen daargelaten). Men verwacht voordat geld ook nog een goed geschoold paard zonder gebreken dat recent is uitgebracht in de m2/z1 of die bomproof is op buitenritten en die twee dingen gaan imo niet samen.

Over elke handelsstal valt wel wat te zeggen zowel positief als negatief. Ik zou daarom zelf niet afgaan op speculaties totdat je het zelf met je eigen ogen gezien hebt TS.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:20

Ik heb geen ervaring met deze stal maar wel even de voorwaarden gelezen:

https://www.freewebs.com/vanhaasterende ... aarden.htm

Het begint al dat geschillen uitsluitend aan de Stichting voor veearbitrage mogen worden voorgelegd:
http://www.veearbitrage.nl/gangvanzaken.html

De kosten voor arbitrage zijn gemiddeld €2000 en dus niet de moeite waard voor paarden/pony’s in de lagere prijsklasse

Verder staat er een hoop bla bla in over ras en leeftijd van stamboekloze paarden.

Wat ik opmerkelijk vind is dat ze in artikel 10:

10. Stal van Haaster en de Jong biedt een koper alle mogelijkheid om zich voldoende te vergewissen van het gedrag, stalgedrag en rijniveau/gedrag van het aan te kopen paard(en), de pony ('s). Wanneer de koper als leek de aankoop wenst te gaan doen zal hij zich laten vergezellen door een ter zake deskundige, zo niet kan hij zich nadien niet beroepen op het feit als leek het paard, de pony te hebben aangekocht. Koper gaat d.m.v. het aankopen van het paard(en), de pony ('s) akkoord met het gedrag, stalgedrag en rijniveau zoals deze zijn. Koper aanvaard dat dit gedrag, stalgedrag en rijniveau kunnen veranderen zowel in positieve als in negatieve zin, het blijven dieren.

Waar ze dus afstand nemen van het feit dat een consument een leek is en verkoper een professional. Ik ben geen jurist maar mi is dit onredelijk.

Met deze voorwaarden zou ik nooit een paard kopen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:26

maria1990 schreef:
TS je kunt gerust een keertje bij hun langsgaan om te kijken of jouw droompaard er tussen staat. Ik denk dat het grootste probleem vooral in het budget zit wat men wil besteden omdat er soms niet meer realistisch wordt gekeken dat een gezond paard best wel wat centen mag kosten. Met gezond verstand weet je zelf ook wel dat je tussen 1000-2000 euro geen gezond sportpaard of recreatiepaard paard kunt kopen waar helemaal niets aan mankeert (uitzonderingen daargelaten). Men verwacht voordat geld ook nog een goed geschoold paard zonder gebreken dat recent is uitgebracht in de m2/z1 of die bomproof is op buitenritten en die twee dingen gaan imo niet samen.

Over elke handelsstal valt wel wat te zeggen zowel positief als negatief. Ik zou daarom zelf niet afgaan op speculaties totdat je het zelf met je eigen ogen gezien hebt TS.
Speculaties? Het waren toch echt mijn eigen oren en ogen die dit meermaals hebben gezien.

Uiteraard moet iedere handelaar zijn brood verdienen en zal dit lang niet altijd netjes verlopen, die verhalen ken ik echt wel. Maar deze stal gaat echt veel en veel te ver.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:33

har166 schreef:
Die mensen werken op mn zenuwen. Mijn pony stond te koop op mp en ze hadden een berichtje gestuurd om te vragen wat mijn laagste prijs was. Ik heb terug gestuurd dat ik haar niet aan handelaren verkocht. Een week of twee later precies hetzelfde berichtje van hen. Dus ik wederom gereageerd dat ik haar niet aan handelaren verkocht waarop zij mij meldden dat ze geen handelsstal meer waren. Ah vandaar die 6 advertenties op marktplaats :roll:

Bleven mij ook lastigvallen ja

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:35

Kun je dan ook toelichten waarom TS het niet zou moeten doen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:37

maria1990 schreef:
Scroll even iets naar boven :')

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:41

Als dit soort praktijken daadwerkelijk plaats vonden dan kan de tent wel gesloten worden is mijn ervaring.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:44

maria1990 schreef:
Als dit soort praktijken daadwerkelijk plaats vonden dan kan de tent wel gesloten worden is mijn ervaring.
Tenzij mensen er nog steeds paarden naartoe brengen en vandaan halen.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:44

maria1990 schreef:

Omdat ze TS een fijn paard gunnen en niet alle ellende zoals bovenstaande mensen hebben meegemaakt?

TS; ik zou inderdaad verder kijken als deze verhalen al direct het eerste is wat je krijgt. Ook bovenstaande voorwaarden lijken mij een goede en duidelijke reden om hier geen zaken te willen doen. Wel wens ik je veel succes met je zoektocht! :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:28

maria1990 schreef:

Eens Maria, maar punt is, is dat ze de koper dat allemaal wel beloven en dus oneerlijk zijn.
Er zijn genoeg kopers die niet precies weten hoe de handelswereld in elkaar steekt en die trappen in de mooie verhaaltjes en zo kan een stal als deze ook blijven bestaan.

Ilona245

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 00:42

Fennee schreef:
maria1990 schreef:

Omdat ze TS een fijn paard gunnen en niet alle ellende zoals bovenstaande mensen hebben meegemaakt?

TS; ik zou inderdaad verder kijken als deze verhalen al direct het eerste is wat je krijgt. Ook bovenstaande voorwaarden lijken mij een goede en duidelijke reden om hier geen zaken te willen doen. Wel wens ik je veel succes met je zoektocht! :)

Ja, kan ik toelichten vanuit eigen ervaring. Alleen worden in veel gevallen alle negatieve ervaringen met dit bedrijf op deze pagina weer verwijderd. Dat zal met deze reactie ook wel weer gebeuren.

Blijf ver uit de buurt van dit bedrijf is mijn advies:
Zondag 19 maart 2017 werd ik bij dit bedrijf slachtoffer van mishandeling. Dit na een woordenwisseling, waar ik de eigenaars, aansprak over het slecht nakomen van afspraken.

Ik heb deze mensen nooit iets misdaan. Ik stond zelfs wekelijks voor ze klaar. Zij belden mij regelmatig of ik kon helpen bij werkzaamheden, de paarden kon verzorgen als zij weg waren en ik ving zelfs de hondjes bij mij thuis op als dit nodig was. Uiteraard allemaal vrijwillig. Voor mijn leasepaard betaalde ik een hoog bedrag. Dit paard maar ook mijn spullen werden gewoon gebruikt voor bedrijfsdoeleinden. Niet volgens afspraak

De eigenaar van deze stal toonde mij twee gezichten. In het begin en op momenten waarop het hem leek uit te komen was hij heel charmant en stelde hij zich vriendelijk op. In een latere fase begon hij te manipuleren en bracht hij opzettelijk schade toe door te misleiden. Hij deed regelmatig veel valse beloftes. Op de momenten dat ik niet aan zijn verwachtingen voldeed reageerde hij opvliegend, vijandig en begon hij te manipuleren.

Deze mensen werkten uiteraard niet mee aan hun eigen veroordeling, dat je niet meewerkt aan je eigen veroordeling dat kan ik nog enigszins begrijpen. Dat zij op geen enkele wijze verantwoordelijkheid nemen voor hun daden jegens mij en de gevolgen daarvan, dat vind ik ernstig. Ik heb blijvend letsel, wat mij altijd zal blijven herinneren aan de gebeurtenis.

Ik kan niemand vertellen wat te doen, enkel hier vertellen wat mijn ervaringen zijn met deze mensen en deze stal. Ik wens deze ervaring in elk geval niemand toe. Of dit bedrijf/deze mensen ooit aan zijn/hun handelen zal/zullen gaan veranderen betwijfel ik, maar naar mij toe hebben ze geen berouw laten zien.

Hootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 00:59

Wij hebben er uiteindelijk 2 goede pony’s bij gekocht, eerst hadden we een pony gekocht maar bleek toch niet te zijn wat wij zochten dus hebben we kunnen inwisselen voor een andere pony waar we nu ook hartstikke blij mee zijn :D . Denk dat er bij elke stal wel iets is, en ligt er ook echt aan wat voor paarden/ pony’s er op dat moment staan en waar je naar op zoek bent.