Stalling/ weidegang omgeving Veenendaal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Perros

Stalling/ weidegang omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 16:49

Wij zijn op zoek naar stalling/weidegang met schuilstal . In elk geval vanaf de komende herfst in de omgeving van Veenendaal voor 2 Friese ruinen.
De wensen zijn: Zoveel mogelijk buiten ivm leeftijd van 1 van de 2 (oudje, wordt nog wel recreatiefmee gereden)
Liefst beetje bij bos in de buurt.
Bak met verlichting ivm 's avonds rijden id wintermaanden.
Vol pension. Wegens drukke baan niet in staat zelf elke dag te komen. Zelf mesten is geen probleem.
Meehelpen ook geen probleem, maar geen vaste verplichtingen ivm werk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Stalling/ weidegang omgeving Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:00

Ik verplaats dit topic naar ervaringen en diensten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:09

Stal Equilibrium in Overberg? Geen idee of zij plek hebben en of dat is wat jullie zoeken.

Omgeving Rhenen zitten ook aardig wat stallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:57

Wat is het budget? Ik ken genoeg stallen hier in de buurt. Maar het is wel handig om te weten wat je kan en wil betalen. De eisen die jij hebt passen meestal niet bij volpension, maar bij doe het zelf stallen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:00

Wat Susan zegt. En anders zou ik iets meer richting Ede zoeken. Daar heb je kwa uitrijmogelijkheden iets meer...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:02

Overberg/Leersum of zoals in Rhenen bij van Miltenburg kun je ook prima buiten rijden hoor :j .

Perros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 18:07

Ede trekt ons zeker aan. Altijd in Lunteren gestaan. Ook erg fijn. Maar kunnen momenteel niks vinden in die regio waar plek is. Staan nu net wat verder en zonder bos on de buurt en aangezien we daar toch de wintermaanden niet kunnen blijven liever gelijk wat dichter bij huis.

Perros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 18:14

Ben mijn reactie op susanh kwijt. Nieuw hier en nog niet zo handig. Budget liever 200-250 houden. Zoeken ook eigenlijk iets simpels. Alleen verlichting zodat er in de donkere maanden gereden kan worden. Evt bij iemand aan huis of iets dergelijks is prima!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:20

SusanH schreef:
Overberg/Leersum of zoals in Rhenen bij van Miltenburg kun je ook prima buiten rijden hoor :j .

Wij staan vol volgens mij, hoewel er net gisteren 1 iemand weg is gegaan :P En enigszins boven budget bij volpension :+

Ik zou dan rondom Overberg gaan zoeken! Daar zitten wel wat meer privé plekjes volgens mij. Ik sta zelf met mijn merrie ook in Overberg, ideaal qua buitenrijden ook.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:46

In Veenendaal zelf ga je sowieso waarschijnlijk niks vinden, daar is namelijk veel te weinig aanbod. Je zou inderdaad kunnen uitwijken dan naar Overberg of zelfs naar Achterberg (Rhenen).

Perros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 21:47

Veenendaal zelf gokken we ook niet perse op. Zijn al even aan het orienteren, maar aangezien de paarden tot dit weekend niet van onszelf waren en nog niet zeker was of dat doorging hebben we er nog niet serieus werk van gemaakt. Ben er inmiddels wel achter dat het niet meevalt. Zeker om 2 plekjes tegelijk op kleine stal te vinden. Gelukkig kunnen ze op de plek waar ze nu staan in elk geval de zomer nog blijven. Staan nu 24/7 buiten en daar gaat de voorkeur ook naar uit. Maar voor de winter dan in elk geval droge voeten en schuilstal....

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:55

Jan van Essen in Leersum eens bellen. Is aan het bos. Zelf uitmesten van je schuilstal en Paddock.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:06

Heeft Van Essen verlichting bij de bak? De bodemkwaliteit is niet heel goed daar, maar vlakbij zit Ten Cate Stables, die hebben een goede bak waar je volgens mij als niet-pensionklant ook terecht kunt. Zij voldoen echter niet aan het zoveel mogelijk buiten staan, iig in de winter niet.

Perros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:29

Dank voor de reacties. Van Essen permanent gesloten geeft internet aan.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:32

Nee hoor, staan mensen die ik ken. De bak is niet fantastisch nee. Maar voor dat budget heb je niet zo gek veel in deze omgeving. Er zit wel verlichting bij.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:41

MyChoice schreef:
Jan van Essen in Leersum eens bellen. Is aan het bos. Zelf uitmesten van je schuilstal en Paddock.

Wij zijn een doe het zelfstal, geen all in.

En ja we hebben 'verlichting' bij de bak maar de bak is echt voor recreatie ruiters niet mensen die fanatiek rijden.

Ik wist niet dat we een website hadden maar kan me voorstellen dat die niet up to date is :')
Laatst bijgewerkt door Onali op 02-06-19 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Perros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:43

Oh, ik zocht naar een nummer en er stond dat het gesloten was. Dankjewel, dan ga ik nog eens verder zoeken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:44

Oh en voeren moet je ook zelf doen :+

Perros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:45

Onali schreef:
MyChoice schreef:

Wij zijn een doe het zelfstal, geen all in.

En ja we hebben 'verlichting'bij de bak maar de bak is echt voor recreatie ruiters niet mensen doe fanatiek rijden.

Ik wist niet dat we een website hadden maar kan me voorstellen dat die niet up to date is :')

Dat is jammer dan.... blijven we zoeken.
Had gewoon op van Essen gezocht in Leesum. Was paargerelateerd,dus dacht daardoor de goede te hebben.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:48

Het is echt een koeienboer die daarnaast plek voor paarden aanbied. We staan wel met enige regelmaat op MP maar ik geloof dat we nu aardig vol staan.

Alles is dus echt zelf en onderling regelen via voer- en mestschema.
Jan bemoeit zich verder nergens mee.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:52

Woudenberg te ver weg?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:54

https://www.facebook.com/StalDeZoeteInval/ is misschien een optie. Ken het alleen van naam.

Wij hebben met de pony van onze dochter in Renswoude gestaan. Wil je de info wel per pb geven. Er is geen bos in de buurt, mesten moet je zelf doen. Rest wordt gedaan. Buitenbak is prima en heeft verlichting.

Perros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 08:16

Saaams schreef:
Woudenberg te ver weg?

Iets dichterbij heeft de voorkeur,maar sluiten niks uit.

Perros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 08:19

SusanH schreef:
https://www.facebook.com/StalDeZoeteInval/ is misschien een optie. Ken het alleen van naam.

Wij hebben met de pony van onze dochter in Renswoude gestaan. Wil je de info wel per pb geven. Er is geen bos in de buurt, mesten moet je zelf doen. Rest wordt gedaan. Buitenbak is prima en heeft verlichting.

Stal de zoete inval is inderdaad wel wat, maar dacht dat ze vol zaten....
Zal nog eens bellen.
Liever wel bos in de buurt....missen dat nu toch erg. Hoeft niet direct aan het bos, maar stapafstand van half uurtje ofzo zou fijn zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:34

Ik heb geen idee of ze vol zitten.

Anders eens richting Overberg en Leersum kijken? Daar zit ook wel een en ander. Wij hebben de stal waar wij staan gevonden door een rondje fietsen (of met de auto), aanbellen en een praatje maken. Dat is ook een optie. Voordeel, je kan gelijk sfeer proeven.