Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pippaa schreef:En als je afstapt en er naast gaat lopen op zo'n moment van spanning? Zou dat helpen?
Ik ben ook heel vervelend van mijn paard gevallen. Het rijden heb ik daarna echt in ieniemienie stapjes weer opgepakt, omdat ik vreselijk veel angst had. In het begin deed mijn vriend een touwtje aan het bit en wandelde er naast terwijl ik erop zat. Ik ging steeds langer en steeds verder zonder touwtje rijden, maar ik bleef het wel heel spannend vinden.
Op een gegeven moment heb ik toen voor mezelf bedacht: als het niet goed voelt, ga ik niet rijden. Dat gaf ineens zoveel rust! Ik zadelde elke keer op en als paard net niet goed uit de oogjes keek naar mijn idee gingen we wandelen met het zadel op. Voelde het ergens onderweg toch goed dan stapte ik op en twijfelde ik een minuut later dan ging ik er weer af. Voelde het de hele wandeling niet goed dan bleven we lekker wandelen.
Mensen zullen heus "grappige" opmerkingen maken omdat je er naast loopt, maar het gaat om jou en dat je een fijn gevoel gaat krijgen en niet om wat zij denken. Kies voor jezelf!
Hopelijk krijg je meer vertrouwen, eventueel met hulp en ondersteuning van een fijn persoonsucces!
SuperAssie schreef:Ik ga je topic bekijken, Dilan. Endurance ruiter is ook mijn doel eigenlijk, maar dan moet je natuurlijk niet in je broek schijten op buitenrit