Bestaat de zadelpasser die ik zoek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dakkapel

Bestaat de zadelpasser die ik zoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 21:47

Ik wil voor mijn paard waarschijnlijk een nieuw zadel. Het huidige zadel ligt niet meer helemaal lekker op mijn paard en daarnaast heeft het voor mij eigenlijk nooit lekker gezeten. Dus ik denk dat ik iets wil dat voor ons allebei beter past. In plaats van het huidige zadel aan laten passen.
Maar ik weet niet wat. Het maakt me ook niet uit wat, als het maar goed past. Met boom, zonder boom, leer of kunststof, dressuur of veelzijdigheid, alles prima.
Nu merk ik dat zadelpassers zich vaak op bepaalde merken richten. Sowieso heb ik er geen kunnen vinden die met én zonder boom doet.
Het huidige zadel heb ik gekocht omdat er niet meer keuze was bij de zadelmaker die ik toen had en ik toch graag een zadel wilde hebben. Hij paste het paard toen goed, mij niet maar ik dacht als het maar goed op het paard ligt. Achteraf en beetje stom want nu heb ik na het rijden altijd last.
Ik wil dus juist iemand die met een hele brede blik kijkt wat het beste bij ons past en niet alleen bepaalde merken of zo.

Bestaat er een zadelpasser die zo ruim kijkt? En waar kan ik die vinden?

artosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:56

wij hebben het goois zadelhuis van ali yalcin . Als je je probleem voorlegt geeft hij een eerlijk advies . ook als je geen zadel koopt .
wij hebben erg lopen tobben met een dik rond paard dus veelzijdigheid paste niet goed en zelf een korte maat been dus ik pas niet in dressuur ( veel te lange flappen )
op maat maken geen centjes toen voor , hem laten komen en heeft ons toen geweldig geholpen . nu een springzadel en dressuurzadel bij hem gekocht,
Hij is altijd eerlijk en wat niet kan , kan ook niet . Dat verteld hij je dan ook en waarom niet .

Dakkapel

Re: Bestaat de zadelpasser die ik zoek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-19 11:35

Dank je wel! Ik zal deze eens opzoeken. Klopt het dat er geen website is?

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:42

ga met je paard naar de Country Mill, daar ligt een bak 2e hands zadels en kun je alles ter plekke uitproberen.

Dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 07:16

Bedankt, ik ga volgende week naar Country Mill! Ben benieuwd waar ik mee thuis kom. Sorry voor de late reactie!

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:29

Mocht je daar niks vinden en toch boomloos/semiboomloos wilt proberen is Suzanne van Buitenzinnig ook echt een aanrader, heeft veel verschillende merken en ook veel kennis over (de meer barokke) boomzadels

Dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 07:42

Dank je, die houd ik in gedachten!

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:28

2e hands zadels bij country mill vind ik erg duur.
De zadelmeester uit Bunschoten werkt ook met een beperkt aantal merken en heit tweedehands. Hij geeft wel advies welk zadel merk en type goed zou passen. Dan kun je zelf een zadel zoeken op bijv marktplaats. Hij past het zadel dan aan.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:41

Hans van Dijk van Atorka doet veel IJslanders, maar heeft veel kennis en kunde in pacht.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:45

Was je een nog uitgekomen bij de country Mill? Ik heb daar zelf goede ervaringen, maar weet niet of ze ook boomloos hebben eigenlijk.

Eva_ANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:04

Ik heb goede ervaring met Relinde Spiering van zadelmakerij Trias Equi, ik weet niet of ze zich op bepaalde merken richt, we hebben nu twee keer een tweedehands zadel van haar gekocht. (twee verschillende pony's)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:38

Amanda Olthof van zadelmakerij Holland; heeft zowel nieuw als 2ehands en veel verschillende merken.

artosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:15

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:22

Koekie73 schreef:
Amanda Olthof van zadelmakerij Holland; heeft zowel nieuw als 2ehands en veel verschillende merken.

Zou ik niet persé aanraden...

Raisa van Zadel Logisch.
Kijkt verder dan de gebaande paden. :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:50

Raisa van Zadel Logisch sluit ik me 100% bij aan. Wat een fijn mens. Past echt goed zadels aan en kijkt naar het geheel (holistisch), niet alleen naar zadel + paardenrug.

Dakkapel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 07:19

artosje schreef:
het goois zadel huis heeft wel een website . het is http://www.zadelhuis.nl
daar staan alleen ze zelf gemaakte zadels op .

Ik krijg bij die link alleen maar reclame berichten, niets over zadels.

Ik ben zelf inmiddels voorzien maar bedankt voor alle tips! Misschien voor een volgende keer of hopelijk helpt het iemand anders met dezelfde zoektocht!!