Zadelpasser omgeving 's-Hertogenbosch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Han21

Zadelpasser omgeving 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 18:53

Hoi allemaal!

Voor mijn jonge paard ben ik op zoek naar een tweedehands zadel. Helaas blijkt deze zoektocht nog niet zo makkelijk.

Ik ben op zoek naar een zadelpasser die:
- Op locatie komt
- Verstand van zaken heeft
- Dressuurzadels heeft tot 500,-
- Omgeving Den Bosch/Zaltbommel (Niet al te ver, zodat ik geen 75 euro aan voorrijkosten hoef te betalen)

Door mijn beperkte budget vallen veel zadelmakers af. Het maakt mij niet zoveel uit wat voor iets het is, zolang het maar goed past.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)

Han21

Re: Zadelpasser omgeving 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 21:00

Niemand?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 21:49

Ik zou wat langer doorsparen. Met een budget van 800 tot 1000 euro heb je al veel meer keus, ook tweedehands en is de kans groter dat er een zadelpasser bij je langs wil komen

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 08:51

Kitty_ schreef:
Ik zou wat langer doorsparen. Met een budget van 800 tot 1000 euro heb je al veel meer keus, ook tweedehands en is de kans groter dat er een zadelpasser bij je langs wil komen

Helaas heb ik niet zo snel 300 euro extra tot mijn beschikking :( . Ik had graag meer te besteden gehad, maar dat zit er niet in helaas.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:03

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:05

het gareel uit Schijndel komt ook aan huis passen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 20:07

Han21 schreef:
Kitty_ schreef:

Helaas heb ik niet zo snel 300 euro extra tot mijn beschikking :( . Ik had graag meer te besteden gehad, maar dat zit er niet in helaas.

Wellicht kun je je paard eerst vanaf de grond trainen en ondertussen verder sparen? Heb je dubbel zoveel plezier van als je dan eenmaal een zadel aanschaft :-)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:21

drunen komt echt niet, die lachen je bijna uit als je dat vraagt is mijn ervaring. Je moet daarheen komen en dan moet je geloof ik nog steeds betalen voor een consult.
Sowieso start een consult + zadel passen met die prijs, pas op de500 euro lijkt me. het alternatief is zelf iets kopen op mp etc en dan vragen of je het mag passen en evt terug mag brengen.

En als je nog extra adressen zoekt: vroeger paste karl langeraap ook aan huis met 2dehands vanuit ruiterstad in oirschot. Niet makkelijk met afspreken en niet bijzonder euuh empatisch persoon maar goed voor jou prijsklasse moet je ergens inleveren...

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:23

NenaC schreef:
het gareel uit Schijndel komt ook aan huis passen.

Goede ervaringen met idd het Gareel en het Kempisch Ruiterhuis :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:31

zin-tuig.nl

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:41

Ik heb dan wel weer goede ervaringen met Drunnese Ruiterhuis en hadden alleen maar tweedehandse zadels meegenomen, omdat ik daar naar vroeg. Daarom raad ik juist hun aan!

Als je echt advies zou ik zegge spaar door tot je eerder 500-1000 euro kan besteden. Een paard kost nu eenmaal veel geld en zou op een zadel niet gaan besparen. Tot die tijd kun je hem wellicht aan de hand trainen.

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-19 13:26

SillyB schreef:
drunen komt echt niet, die lachen je bijna uit als je dat vraagt is mijn ervaring. Je moet daarheen komen en dan moet je geloof ik nog steeds betalen voor een consult.
Sowieso start een consult + zadel passen met die prijs, pas op de500 euro lijkt me. het alternatief is zelf iets kopen op mp etc en dan vragen of je het mag passen en evt terug mag brengen.

En als je nog extra adressen zoekt: vroeger paste karl langeraap ook aan huis met 2dehands vanuit ruiterstad in oirschot. Niet makkelijk met afspreken en niet bijzonder euuh empatisch persoon maar goed voor jou prijsklasse moet je ergens inleveren...

Zolang het zadel goed past vind ik het prima. Van mij hoeft de zadelmaker dan niet persé empatisch te zijn.

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb op zo'n 150 euro aan voorrijd kosten en consult gerekend, dus ik zou maximaal rond de 700 uit willen komen. Ik zal gaan informeren bij iedereen die jullie genoemd hebben, en hopelijk komt daar iets uit. :)