Klinische keuring.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BokkerWAJA

Klinische keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 19:39

Hey allemaal! :)

Ik ga waarschijnlijk over een paar maandjes mijn nieuwe paardje kopen. <3
Ik wil hem wel graag klinisch laten keuren. Ik woon in Friesland, en ik zoek dus een dierenarts voor het keuren. Nu heb ik zelf dierenarts praktijk Wolvega op het oog. Maar ik zou ook graag jullie ervaringen willen weten :) Graag wel over dierenartsen in Friesland, zodat het niet te ver weg is. We wonen ook best dicht bij de grens van Groningen ( Tolbert ongeveer) dus een goeie dierenarts die daar zit mag ook aangeboden worden, maar niet al te duur. Geen 500 euro voor alleen en klinische keuring :)

troi

Re: Klinische keuring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:25

Het is veel handiger om het dier op zijn (vorige) adres te laten keuren en pas als die is goedgekeurd te vervoeren naar jouw huis. Anders moet je bij afkeuring dat hele eind weer terug (en mogelijk het geintje 2 weken later opnieuw bij een herkeuring). Maw even afwachten tot je weet welk paard je wilt kopen en dan opnieuw een bokt topic openen om te vragen naar een da in die regio, want ook dan wil je zelf de da uitkiezen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:31

Wanneer je een paard op het oog hebt dan daar in de buurt een praktijk bellen voor een keuring. Nooit eerst kopen en meenemen en dan pas keuren. Vraag meteen aan de verkopers wie hun dierenarts is en daar niet naar toe gaan en neem een kundig iemand mee bij het kijken en rijden.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:33

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:40

bigone schreef:
Wanneer je een paard op het oog hebt dan daar in de buurt een praktijk bellen voor een keuring. Nooit eerst kopen en meenemen en dan pas keuren. Vraag meteen aan de verkopers wie hun dierenarts is en daar niet naar toe gaan en neem een kundig iemand mee bij het kijken en rijden.

Vooral dit! Niet kopen zonder eerst te keuren. Zie je geld maar eens terug te krijgen als het dier wat mankeert.
De goede mensen daar gelaten, het kan ook meevallen maar lees maar eens rond op Bokt over andere gevallen.

Ook bloedje trekken en kundig iemand meenemen. Mooiste is nog het paard bij jou te laten brengen en dan betalen bij afleveren. Dan is transportrisico niet voor jou.

Goed afspreken wie de keuring betaald bij afkeur.