Stalling omgeving geldermalsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SvS88

Stalling omgeving geldermalsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 17:02

Hoi mede bokkers,

Ik ben mij een beetje aan het oriënteren wat het hier in de omgeving van Geldermalsen kost om je paard te stallen en wat hier dan bij in zit.
Ik rij momenteel op een manege, maar wil in de toekomst graag weer een eigen paard. Een pensionstal (of goede manege) waar ook wedstrijden georganiseerd worden heeft mijn voorkeur, maar ook uitrijmogelijkheden vind ik belangrijk. Daarnaast natuurlijk ook belangrijk dat de paarden veel (of zelfs 24/7) de mogelijkheid hebben om buiten te staan. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

SvS88

Re: Stalling omgeving geldermalsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 07:59

Niemand?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:01

Paarden Heerlijkheid in Beesd?

Edit: Rondom Tiel (Avezaath, Buren) zitten ook wel veel stallen. Veelal privé plekjes die niet adverteren, dus aan te raden om een rondje te doen en gewoon aan te bellen! Heb ik ook gedaan toen. Ik sta inmiddels in Rhenen.

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:34

Ik sta zelf sinds korte tijd op de Paardenheerlijkheid en dat bevalt goed. Er is veel mogelijk qua weidegang (24/7 of in de nacht naar binnen). Ruime bak en longeercirkel. Hele ruime nette boxen en uitrijmogelijkheden over het landgoed. Volpension verzorging.

In Asch (de Roosenboom dacht ik) zit ook een stal met volpension verzorging. Die heeft ook een binnenbak.

In Culemborg zit ook El Caballo Pasa. Dat is op basis van zelf uitmesten met de mogelijkheid om het door hun te laten doen. Buitenboxen met veel ruimte voor je spullen. Die organiseren ook nog wel eens wat dacht ik.

Bij deze laatste 2 ben ik overigens alleen gaan kijken toen ik zelf op zoek was naar stalling ivm verhuizing. Ik heb dus geen ervaring met hoe het daar gaat.

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 11:17

Bedankt voor jullie reacties! De Paarden Heerlijkheid klinkt als een plekje om te overwegen! Mag ik vragen rond welke prijs per maand dat ongeveer zit?

Een rondje doen langs privé plekjes is inderdaad ook een goeie, alleen zijn daar geen wedstrijden aan huis, maar dat is uiteraard niet het belangrijkste

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:27

Stalling met wedstrijden zijn er niet veel volgens mij. Ja, de Paardesprong in Neerijnen uiteraard (gok dat je daar nu rijd?). Verder heb je dan nog Satana in Erichem met wedstrijden. Veel wedstrijden zijn hier bij de verenigingen :)

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 12:02

Ja dat klopt inderdaad, vind het super geregeld daar en heb het erg naar mijn zin! Alleen 24/7 weidegang is geloof ik niet mogelijk. Wel is er een hitactief stal, maar ik dacht dat daar alleen manegepaarden staan. Ga ik eens even navragen ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:11

Manege Ravenswaaij organiseert geregeld FNRS en KNHS wedstrijden tot en met ZZ. Geen 24-7 weidegang mogelijk maar voor een manege hebben ze wel veel weidegang in een vaste groep. En ze krijgen allemaal onbeperkt ruwvoer in een slow feeder in hun eigen stal.

MJR_Tjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:37

Ravenswaaij heb ik ook erg goede ervaringen mee!

En er zijn inderdaad heel erg veel privé plekjes overal.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:02

SvS88 schreef:
Ja dat klopt inderdaad, vind het super geregeld daar en heb het erg naar mijn zin! Alleen 24/7 weidegang is geloof ik niet mogelijk. Wel is er een hitactief stal, maar ik dacht dat daar alleen manegepaarden staan. Ga ik eens even navragen ;)

Mijn stalgenoot heeft op de Paardesprong gestaan maar is daar bewust vertrokken, in de winter veel te veel op stal vond ze. Ik heb er zelf alleen gereden, jaren geleden :+ Geen ervaring met de stalling dus.