Mobiele apparatuur omg. Ede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pferdelove

Mobiele apparatuur omg. Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 11:10

Hallo allemaal,

Mijn lieve merrie is al een tijd kreupel (vanaf december 2018 ongeveer), eerst even aangekeken met rust en in januari kreupelheidsonderzoek gedaan, de dierenarts adviseerde om foto's te laten maken. Helaas lukte het niet om vervoer te regelen naar de kliniek (ze is ook niet super makkelijk te laden) en door omstandigheden (verhuizing, ziekte, etc.) heeft ze sindsdien stil gestaan en heb ik nog niet heel veel actie ondernomen.

Ik dacht ook dat er verbetering in zat (wat je eigenlijk wel mag verwachten in een half jaar), maar afgelopen week loopt ze toch weer slechter. Ook heb ik al een tijd een onderbuikgevoel, ook wat betreft haar rug..

Oftewel, ik wil, nu het leven weer wat rustiger is, actie gaan ondernemen! Nu blijkt het dus niet makkelijk voor mij om vervoer te regelen voor haar, dus ben ik op zoek naar een dierenarts/kliniek die ook op locatie komt met mobiele apparatuur, dan gaat het vooral om röntgen, echo is tegenwoordig al erg mobiel. Dit moet dan wel in combinatie kunnen met een kreupelheidsonderzoek, dus ik ben wel op zoek naar iemand die dat beide kan zodat we specifiek op zoek kunnen naar het probleem.

Het gaat dus om omgeving Ede. Graag hoor ik jullie verhalen/tips!

Pistasche

Re: Mobiele apparatuur omg. Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:11

Wellensiek Nijkerk?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 11:12

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 13:16

Pistasche schreef:
Wellensiek Nijkerk?

Hier lees ik wisselende verhalende over, dus daar twijfel ik een beetje over.

MyrtheJ schreef:
Hele goede ervaringen met https://vanleeuwenvoorpaarden.nl/

Hier ga ik eens even naar kijken, dankjewel!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:19

Dierenkliniek de Vijfsprong, Bas Schillemans. Hij zit in Wekerom, en heeft ook apparatuur om aan huis te komen. :j

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:32

Kaitlyn schreef:
Dierenkliniek de Vijfsprong, Bas Schillemans. Hij zit in Wekerom, en heeft ook apparatuur om aan huis te komen. :j

Bovenstaand inderdaad. En anders; https://dierenkliniekdeoudelinge.nl/

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:39

Over Bas hoor ik juist verschillende en vooral negatieve dingen, persoonlijk nooit met hem te maken gehad. Heb je al gevraagd bij Bokhorst van Veterinair Paardencentrum Kootwijkerbroek https://www.paardencentrum.nl/ ? Het is een goede man met eerlijke adviezen, wij komen er al ruim 20 jaar. En anders inderdaad Wellensiek, die kan ik je ook aanbevelen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:42

Jos Hofma uit Voorthuizen/Nijkerk?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:43

Heeft Bokhorst ook mobiele apparatuur dan? Wij moesten naar de kliniek. Zijn wel zeer te spreken over Kootwijkerbroek. Fijne kundige mensen en ook eerlijk als behandelen niet zinvol meer is.

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-19 13:51

BarbaLala schreef:
Kaitlyn schreef:

Bovenstaand inderdaad. En anders; https://dierenkliniekdeoudelinge.nl/

Dank jullie voor de suggesties, op deze manier heb ik nog even wat research te doen!

JorisDy schreef:
Jos Hofma uit Voorthuizen/Nijkerk?

Heeft hij mobiele apparatuur? Ik hoor veel goede verhalen maar kon niks over mobiele apparatuur vinden op zijn website.

meggiemeg schreef:
Over Bas hoor ik juist verschillende en vooral negatieve dingen, persoonlijk nooit met hem te maken gehad. Heb je al gevraagd bij Bokhorst van Veterinair Paardencentrum Kootwijkerbroek https://www.paardencentrum.nl/ ? Het is een goede man met eerlijke adviezen, wij komen er al ruim 20 jaar. En anders inderdaad Wellensiek, die kan ik je ook aanbevelen.

Dankjewel voor je inzicht en de suggestie!

SusanH schreef:
Heeft Bokhorst ook mobiele apparatuur dan? Wij moesten naar de kliniek. Zijn wel zeer te spreken over Kootwijkerbroek. Fijne kundige mensen en ook eerlijk als behandelen niet zinvol meer is.

Fijn om te horen, zou fijn zijn als ze dan mobiele apparatuur hebben.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:52

Ja heeft hij :).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:56

Ik heb juist fijne ervaring met Bas met het paard wat mijn ex had, en verschillende stalgenoten hebben hem ook als dierenarts. Positieve en negatieve ervaringen zijn er over elke dierenarts te vinden natuurlijk. :j

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 13:57

Zo wel bas als Jos kan ik je afraden.

ik zelf ben erg tevreden geweest over wellensiek maar dan is DAP VUG dichterbij.
voor zo ver ik weet hebben zei mobiele apparatuur.
ze hebben mijn shet toen volledig uit gerontgend op het voor been.
van schouder tot hoef en dit heeft me incl sedatie 350 euro gekost.

hij was toen al een jaar kreupel en dankzei VUG had ik eindelijk een oorzaak

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:28

SusanH schreef:

Ja zeker, heb ze afgelopen zomer aan huis gehad met foto en echo.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:32

Wellensiek en dan bij voorkeur vragen naar Johan. Dan zit je altijd goed.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:32

Bokhorst ook veel negatieve ervaringen hoor. Ik vind hem ook niet top. Vind alles atactisch als hij het niet kan vinden

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 17:41

Jester_ schreef:
Bokhorst ook veel negatieve ervaringen hoor. Ik vind hem ook niet top. Vind alles atactisch als hij het niet kan vinden

Bokhorst is vrij direct, daar moet je tegen kunnen. Ik vind hem een kundige arts, heeft tot nu toe altijd goed geholpen en de juiste adviezen gegeven bij ons.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:17

Jester_ schreef:

Die ervaring hebben wij niet. Bij ons paard kon hij ook niet vinden waardoor de kreupelheid werd veroorzaakt wij zijn keurig doorverwezen naar Utrecht. Ik ken eerlijk gezegd alleen mensen die heel tevreden over hem zijn.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:37

Ik volg even met je mee.
Ik kan echt nergens dat kaartje meer vinden van degene die op stal was laatst. Sorry.
Misschien even in de groepsapp van stal vragen wie het was?

Maar als je wel naar de kliniek wilt rijden.... Ik heb een trailer en auto en engelen geduld met laden.
Dus dat is evt nog een optie als je dat zou willen.

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 19:48

Ik woon in de buurt van Ede en heb een paar jaar terug foto's laten maken op eigen locatie door de Lingehoeve volgensmij.
Moet je wel een donkere plek voor hebben, wij gebruikten een schuur/stal.

Op hun site staat ook iets over kreupelsheidsonderzoek dus dat doen ze ook neem ik aan.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:28

meggiemeg schreef:
Jester_ schreef:

Bokhorst is vrij direct, daar moet je tegen kunnen. Ik vind hem een kundige arts, heeft tot nu toe altijd goed geholpen en de juiste adviezen gegeven bij ons.

Ja dat is juist fijn maar toch al veel verhalen gehoord en bovenal de conclusie atactisch. Ook wel goeie ervaringen hoor

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:33

Bas Schillemans heb ik ook geen goede ervaringen mee, met zijn vrouw ook niet. Destijds werkte ene Gillian daar, die vond ik wel goed werk leveren (of hij er nog werkt weet ik niet, dit is 5 jaar geleden).

Bokhorst hoor ik ook wisselende verhalen over. Lingehoeve is voor simpele dingen stevig aan de prijs, dus hou daar rekening mee. De andere genoemde praktijken heb ik geen ervaring mee (maar als Sure_lee je ergens heen wil brengen, heb ik goede ervaringen met Utrecht).

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:36

Als je toch naar een kliniek gaat, Heesch smdc is echt de beste voor kreupelheid onderzoek! Kundig en ook heel realistisch

rozemissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:19

MyrtheJ schreef:
Hele goede ervaringen met https://vanleeuwenvoorpaarden.nl/

Hier ook erg goede ervaringen met Frank van Leeuwen, naar mijn idee komt hij altijd wel achter de oorzaak. Zeer kundig.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 08:02

Utrecht gaat nooit geen een dier meer naar toe van mij, zowel met de paarden als met de honden zeer slechte ervaringen!