ik forum al sinds jaar en dag onder een andere nick, maar wegens herkenbaarheid van de volgende vraag een nieuwe aangemaakt.
Ik woon in omgeving Ootmarsum/Tubbergen en we (man en ik) hebben de mogelijkheid om een boerderij met (verouderde stal) te kopen. Voor alleen persoonlijk gebruik is het te kostbaar, maar indien we de stal ook zouden verhuren aan andere mensen is het waarschijnlijk te doen.
Plan is vooralsnog:
- Pensioen / geblesseerde paarden in groepsverband;
- Verbouwen stal tot ruime inloopstal voor ca. 6 - 10 paarden, incl. poets/wasplaats;
- Paddock (klinkers, eventueel zand);
- 2 ha wei, met goede lintafrastering
- Dagelijks de paarden op de wei (door onszelf gedaan);
- 's avonds en 's nachts paarden inloopstal en/of paddock;
- Uitmesten, op stal/in wei zetten, dagelijkse check/aandacht enz. doen we sowieso zelf dus hoeven eigenaren niet achteraan. Uiteraard wel elke dag welkom om zelf naar paard te gaan

- Vooralsnog geen bak, wellicht in de toekomst wel te realiseren mocht daar echt behoefte aan zijn.
We hebben uitgerekend dat de prijs om quitte te draaien, rond de 190 euro per paard per maand ligt. En dan verdienen we er opzich niets aan, maar draaien we ook geen verlies op de lange termijn.
Ik denk: laat ik eens vragen hoe jullie dit inschatten qua behoefte in z'n algemeenheid en of die prijs enigszins redelijk is? Als er alleen maar twijfelachtige reacties komen, is het misschien wijs om het maar helemaal niet te doen namelijk (ook al willen we het supergraag)

Greetz!