Ik heb een hannoveraner met een niet standaard rug en ben op zoek naar een passend dressuurzadel. Ik heb al veel 2e hands gepast, maar de meeste zadels zijn veel te smal. Mijn merrie heeft een lange rug met een hoge schoft die ver doorloopt en breed bespierde schouders. De meeste zadels kiepen daardoor achterover en als ze wel lijken te passen kruipen ze tijdens het rijden naar voren. Ik zoek dus een zadel dat op deze rug in balans ligt, met het zwaartepunt zeker niet naar achteren. Tips over merken die hier bij passen zijn ook welkom.
Je zou kunnen kijken of Mariëlle Roovers van Equimaro jullie kan helpen. Hier hele goede ervaringen mee, super service en een goed passend zadel voor mijn pony met niet al te makkelijke rug kunnen vinden
CaPrIoLe`79
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-19 18:41
Amaryllis schreef:
Omdat TS op zoek is naar ervaringen met zadelpassers in de regio Tilburg verplaats ik het topic naar [ED] Ervaringen en diensten.
Ik zoek vooral naar iemand die voor wat ik noem iets op voorraad denkt te hebben. Want hierboven wordt bijv. al een optie genoemd waar ze super veel zadels hebben, maar niks voor mijn merrie.