Ervaring Wennekers hengstenbeleid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian2903

Ervaring Wennekers hengstenbeleid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 21:41

Hi allemaal,

Ik ben heel erg benieuwd of iemand mij kan vertellen wat het hengsten beleid is op Wennekers? Ik heb op de site al gelezen dat er speciale weiland mogelijkheden zijn maar hoe zit het verder?

Ik hoor het graag!

minouesmee

Re: Ervaring Wennekers hengstenbeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 21:47

Ik zou gewoon even bellen naar de stal zelf. Dan weet je zeker dat de informatie klopt.

Arabian2903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 21:55

minouesmee schreef:
Ik zou gewoon even bellen naar de stal zelf. Dan weet je zeker dat de informatie klopt.

Daar heb je gelijk in dan weet ik ook meteen hoe en wat. Ik ga ze na de pasen meteen even bellen.

thanks!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:06

Ik denk niet dat je een hengst op een privéweide mag zetten. Er staan gewoon andere paarden naast.

Arabian2903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-19 22:17

janderegelaa schreef:
Ik denk niet dat je een hengst op een privéweide mag zetten. Er staan gewoon andere paarden naast.

Vandaar ook mijn vraag. :P aangezien ze op hun site neer zetten dat er weidegang mogelijk is ben ik benieuwd wat de mogelijkheid is.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:25

Er zijn gewoon 2 paden waar hengsten staan. Er wordt dan rekening gehouden met het feit dat er geen merries omheen kunnen.
Hoe het met de paddocks zit weet ik niet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:26

Vroeger stond er bij de ingang ook een hengst op het gras, stonden wat ruinen naast

Geen idee of ze dat nog hebben

Arabian2903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 09:49

paljaslaura schreef:
Er zijn gewoon 2 paden waar hengsten staan. Er wordt dan rekening gehouden met het feit dat er geen merries omheen kunnen.
Hoe het met de paddocks zit weet ik niet.

Wat super fijn! Dan ga ik ze dinsdag al helemaal bellen! Super bedankt voor de info!

Amber_anne schreef:
Vroeger stond er bij de ingang ook een hengst op het gras, stonden wat ruinen naast

Geen idee of ze dat nog hebben

Ik ga ze dinsdag mefeen even bellen maar ik ben wel een heel stuk wijzer met hoe ze er mee omgaan super bedankt!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-04-19 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:53

Ik ken iemand die er met 2 hengsten staat en die gaan volgens mij ook gewoon in een eigen weitje naar buiten elke dag.

Arabian2903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-19 10:00

Nouvel schreef:
Ik ken iemand die er met 2 hengsten staat en die gaan volgens mij ook gewoon in een eigen weitje naar buiten elke dag.

Dat is precies wat ik zoek! Ik vind het niet duur als je €300 per jaar voor een privé landje betaald als je ze er ( elke dag) de hele dag op mag zetten. Ik was eerst wat twijfelend over Wennekers maar ik begin steeds meer te denken dat het misschien wel precies is wat we zoeken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 22:56

Wij hebben hier ook een stal die aparte prive weitjes heeft en daar betaal je ook zoiets per jaar voor maar ze mogen maar 5mnd in de zomer gebruik maken van die weitjes en er maar een dagdeel op en de rest op stal.
Zou dus goed navragen hoe dat bij Wennekers geregeld is.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:43

Hier mag je gewoon zelf weten hoe en wat met je eigen landje. Alleen bijvoeren is niet toegestaan (behalve afgelopen zomer met die droogte) dus wanneer ze erop gaan en eraf ben je vrij in

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 08:59

Over de privé weides klopt inderdaad, je mag het helemaal zelf bepalen. Zelfs met droog en goed weer kan je er in de winter op. Voor hengsten is er ook paddock service of stapmolen service mogelijk. Als je ze belt voor een rondleiding, kunnen ze je alles uitleggen en laten zien. Er staan vrij veel hengsten op stal.

Arabian2903

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 13:16

belindaap88 schreef:
Over de privé weides klopt inderdaad, je mag het helemaal zelf bepalen. Zelfs met droog en goed weer kan je er in de winter op. Voor hengsten is er ook paddock service of stapmolen service mogelijk. Als je ze belt voor een rondleiding, kunnen ze je alles uitleggen en laten zien. Er staan vrij veel hengsten op stal.

Heb je het over wennekers of een andere stal?

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:01

Arabian2903 schreef:
belindaap88 schreef:

Heb je het over wennekers of een andere stal?

Wennekers, ik sta er zelf.