Maneges in Zwolle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Firefly289

Maneges in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 21:05

Volgend jaar begin ik in Zwolle aan een nieuwe opleiding. En ergens in de komende maanden zal ik ook naar Zwolle verhuizen. Voor mij weer een compleet nieuwe omgeving, maar ik heb er ontzettend veel zin in.

Op het moment ben ik me aan het oriënteren betreffende de mogelijkheden die er daar zijn om paard te rijden. Ik ben pas geleden gestopt met het bijrijden van een paard, maar weet nu al zeker dat ik het eenmaal in Zwolle weer op wil pakken. Blijft toch altijd kriebelen :') Vooral als je anderen dan bezig ziet of hoort erover.

En nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met 'Manege Zwolle' of 'ruitersportcentrum Zwolle'?

Cioccolato

Re: Maneges in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:06

Ervaring met manege Zwolle. Prima manege, leuke mensen die het runnen en er rond lopen :j
Ook leuke paarden. Braaf maar ook wel leuke paarden waar je wat mee kan als je wat meer kunt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:15

bij De country fair hoeve kun je volgens mij paarden leasen. Heb er verder geen ervaring mee

Westernstyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 21:31

Manage zwolle is even echt leuke manage! :j Erg aardige mensen en vindt hun manier van het bedrijf runnen erg leuk. Weet verder niet hoe de paarden zijn.

Je hebt ook paardenstal van der linde. Deze geven ook leuke lessen. Erg betrokken en aardige mensen! :)

Verder ken Ik geen ‘Engelse’ rij plekken in deze omgeving. Als je een keertje western zou willen rijden dan kan dit bij mmhorsetraing. Dit zijn geen mange paarden maar zij heeft wel een erg leuke en paard vriendelijke methode van rijden! :j

Heel veel succes met studeren in Zwolle en je zoektocht naar een paarden bedrijf dat bij je past :)

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 18:03

Bedankt voor jullie reacties! Dat waardeer ik zeer. Ik denk dat ik dan tegen die tijd sowieso een keer bij manege zwolle ga kijken. Een prettige sfeer buiten de paarden om vind ik namelijk ook wel erg belangrijk.

En bedankt voor de tip wat betreft western rijden. Goed om te weten. Kan me daar ook wel eens beter in verdiepen, kijken of dat watvoor mij zou zijn.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:07

Manege Zwolle ken ik goede verhalen, zelf geen ervaring mee.
Wel ervaring met ruitersportcentrum Zwolle. Ik heb er zelf gereden. Daarnaast doet mijn collega er twee dagen in de week vrijwilligerswerk.
Zelf heb ik een prettige sfeer daar ervaren. Voor mij belangrijk: er werd rekening gehouden met mijn grootte (ben 1.56).

Persoonlijk zou ik bij beide maneges gewoon even kennis maken, proeflesje rijden en kijken welke je het prettigst vind

Ps zelf rijd ik op het hoefijzer, naast ruitersportcentrum Zwolle en rijd ik twee dagen in de week een paard bij op mijn dagbestedingsplek

Tamzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:59

Ruitersportcentrum Zwolle kan ik je zeker aanbevelen: gezellige sfeer, betrokken instructeurs en eigenaren, veel activiteiten en laagdrempelige onderlinge wedstrijdjes die voor velen (en met name de volwassenen) gewoon bedoeld zijn voor de lol.
Paarden komen veel buiten (paddock/wei) en zijn braaf, maar ook heel verschillend.

Ik woon niet meer in Zwolle maar ik kom er nog graag. Mocht je nog vragen hebben mag je me een berichtje sturen!

Dominique03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 20:21

Maneges in Zwolle zijn erg leuk! Voor een buitenrit raad ik je echt Manege Nop aan, is in de Noordoostpolder dus nog niet eens een uur rijden vanaf Zwolle en daar kan je echt su-per lekkere buitenritten maken op niveau met goede begeleiding!

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 18:00

Bedankt voor de reacties. Wanneer ik in Zwolle woon ga ik gewoon een keer langs bij de maneges wanneer ik het weer op wil pakken. En dan kijken wat het beste bij me past.
Maar ik vind het wel erg goed om te horen dat jullie enthousiast zijn over de maneges.

@Dominique03
Mocht ik dat dan een keer willen doen kan ik daar eens een naar kijken. Bedankt voor de tip! Buitenritten zijn altijd ontzettend leuk.