Héle goede zadelmaker gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

Héle goede zadelmaker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 23:18

Hi!

Ik ben op zoek naar ervaringen met zadelmakers. Ik zoek een héle goede voor mijn 3-jarige friese hengst. Hoeft niet perse een nieuw zadel te zijn mag ook een goede tweedehandse zijn.

Het liefst iemand die op wat kortere termijn kan, mijn paard is vandaag namelijk terug gekomen van het zadelmak maken en alle 3 mijn zadels passen niet. De een kleppert en de ander schuift. Nu kan ik dat wel tijdelijk oplossen met een bontje, maar liever gewoon een goed zadel natuurlijk. ☺️

mvermeulen1

Re: Héle goede zadelmaker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:20

De Peertil. Lief en kundig en neemt alle tijd voor jouw en je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 23:24

Geen ervaringen, dus eigenlijk hoor ik niet te reageren. Maar houdt je er rekening mee dat de bespiering nog gaat veranderen? Zou ik in de gedachten houden tijdens het passen. Ivm vragen zoals: 'Tot welk bedrag wil je gaan?' en 'in hoeverre is het zadel aan te passen'. Al zal een goede zadelmaker je daar al wegwijs in kunnen maken.

Veel succes met de zoektocht naar een zadelmaker!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:03

Zoveel paarden eigenaren, zoveel ervaringen, zoveel meningen. De ene vindt zadelmaker A geweldig, terwijl de andere diezelfde zadelmaker een grote prutser vindt. Maar goed, je vraagt om een mening/ervaring:

Ik heb altijd heel goed gewerkt met Herman van de Country Mill in Nijkerk. Heeft verschillende nieuwe en tweedehandse zadels, verschillende merken. Als ik het goed heb, hebben ze nu zelfs een programma waarbij je voor jonge paarden zadels kunt inruilen als ze eruit gegroeid zijn. Pin me daar niet op vast, ik ben al een paar jaar weg uit NL, maar meende zoiets gelezen te hebben.

artosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:23

alie yalcin van het goois zadelhuis. hele fijne ervaring mee . Houd rekening met alles vraagt je het hemd van het lijf om goed te achter halen wat je zoekt.en kijkt ook erg goed naar je paard (vind ik persoonlijk erg fijn)
Mijn ervaring is bel er een paar op en dan kom je er snel achter bij welke je je goed voelt.en vraag naar voorrijkosten ....verschilt ook heel erg

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 00:32

Wij zijn ook heel erg blij met Country Mill in Nijkerk. Al onze vijf paarden hebben een zadel dat door hen gepast of gecontroleerd is en sinds we bij hen zitten nooit gedoe met zadels gehad. Het is een behoorlijk eind rijden voor ons maar de moeite zeker waard.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:22

Country mill, met stip op 1!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:35

CountryMill goede ervaringen mee en met De Zadelmaker uit Heteren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:04

Het is handig om aan te geven in welke regio je zit. En idd zoveel mensen zoveel meningen. Wat de een geweldig vind is voor de ander niks. Groot nadeel aan Country Mill vind ik dat je er heen moet. Ik heb liever een zadelpasser die aan huis komt.

photophoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 09:34

SusanH schreef:
Het is handig om aan te geven in welke regio je zit. En idd zoveel mensen zoveel meningen. Wat de een geweldig vind is voor de ander niks. Groot nadeel aan Country Mill vind ik dat je er heen moet. Ik heb liever een zadelpasser die aan huis komt.

Voor zover ik weet komt Country Mill ook aan huis! Ik ben ook altijd zwaar tevreden over de Country Mill.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 13:39

Nou wij wilden ooit afspreken en daar werd zo moeilijk over gedaan. Toen weer degene gebeld die we daarvoor ook hadden en die kon wel op korte termijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:33

Kwam laatst wat tegen over DK-zadels. Die zijn met lucht gevuld en aanpasbare boom. Zijn niet goedkoop trouwens, maar je hoeft maar 1 keer een zadel te kopen die je steeds voor elk paard kunt laten aanpassen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:56

Welke regio zit je?

Ik ben groot fan van zadelmakerij Hollander. Amanda is heel kundig maar denkt ook nog heel fijn mee.

Marloessss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:44

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:51

In welke regio zit je?
Dat is wel handig om te weten omdat niet alle zadelmakers(-sters) door het hele land komen.

Ik woon in de regio Tilburg/Breda en vind Mariëlle Rovers van Equimaro erg fijn! Ze is een ontzettend lief/spontaan/meedenkend mens, neemt alle tijd voor je en wil je echt goed helpen met je zadel.
Ze verkoopt alleen volgens mij niet echt tweedehands zadels, maar wanneer je zelf een tweedehands zadel op de kop weet te tikken, is ze meer dan bereid om te kijken of het past en het eventueel aan te passen aan jouw paard.

Ze zal ook heel eerlijk zijn wanneer iets niet gaat werken of wanneer ze je niet kan helpen.