Gezocht: Keuringsarts omgeving Zwolle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annet73

Gezocht: Keuringsarts omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 23:26

We hebben een pony op het oog. Alleen moet deze nog klinisch gekeurd worden.

Wie weet een betrouwbare veearts/keuringsarts die ik hiervoor zou kunnen vragen in deze regio?

(is het trouwens gangbaar zelf aanwezig bij de keuring te zijn? Gezien het niet naast de deur is voor ons >220 km)

Suzan_bobar

Re: Gezocht: Keuringsarts omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 23:26

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 23:36

Dierenkliniek Wapenveld
Ja, het is wel gebruikelijk zelf bij een keuring te zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 23:51

Wapenveld is erg goed. Ik zou er altijd zelf bij willen zijn zodat je uit eerste hand hoort hoe het ervoor staat, evt aanvullende vragen kan stellen en het paard nog een keer kan zien.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 00:26

2x Wapenveld.
Nu hopen dat dat niet de eigen veearts is. Dat moet ik nog navragen.
Nog andere suggesties evt??

Ik ga zorgen dat ik er zelf bij kan zijn idd.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:23

Paardenkliniek Wapenveld wil ik ook aanraden. Persoonlijk zou ik wel bij de keuring aanwezig willen zijn.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 08:38

Stel dat dat ook hun eigen veearts is, dan kan ik beter een ander vragen toch?!

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:40

Ik betwijfel of Wapenveld de resultaten zou veranderen als het hun eigen dierenarts is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 08:52

Mijn ervaring met Wapenveld, weliswaar een paar jaar terug, is dat ze ook een paard van hun eigen klant een negatief aankoopadvies durven te geven.

Ik woon in het westen en het was een flink aantal km's met trailer achter de auto, maar de trailer ging leeg terug.
De eigenaar was er op z'n zachts gezegd niet blij mee, maar daar hadden ze geen boodschap aan gelukkig en hebben mij onafhankelijk advies gegeven.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:17

Toen wij ons paard kochten in die buurt zijn we naar Emmeloord gegaan. Wapenveld was toen idd de kliniek waar de vorige eigenaar van het paard normaal heen ging.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 09:37

Dat klinkt betrouwbaar.

Ik zal dalijk eens informeren wie hun veearts is, dan kan ik morgen een afspraak maken. Hopelijk lukt het komende week nog.

Hebben jullie nog tips verder?

Chiren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:42

Ik zou naar dierenkliniek Emmeloord gaan, ik heb hele slechte ervaringen met Wapenveld. Weliswaar niet op het gebied van keuren maar wel op andere medische vlakken. Emmeloord geeft ook een negatief aankoopadvies als ze vaste arts zijn van de verkopende partij, niet goed = niet goed.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:19

Heerde, paardenkliniek de Veluwe. En inderdaad Wapenveld.

De eerder genoemde dierenarts osteopaat zou ik niet doen, tenzij je zelf veel waarde hecht aan alternatief en homeopatische druppeltjes. Kan gezonde paarden ziek verklaren met een pendel....

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 23:38

tiwi1969 schreef:

De eerder genoemde dierenarts osteopaat zou ik niet doen, tenzij je zelf veel waarde hecht aan alternatief en homeopatische druppeltjes. Kan gezonde paarden ziek verklaren met een pendel....

Dat laatste zijn we zeker niet van plan!

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:48

Annet73 schreef:
Dat klinkt betrouwbaar.

Ik zal dalijk eens informeren wie hun veearts is, dan kan ik morgen een afspraak maken. Hopelijk lukt het komende week nog.

Geef aan keuringsarts duidelijk aan wat het doel is van de aankoop van de pony.

Een dierenarts keurt een pony of paard namelijk nooit af, hij geeft een positief of negatief aankoopadvies.
Dat wil zeggen dat wanneer jij een pony laat keuren, voor bijvoorbeeld recreatieve doeleinden een pony een positief aankoop advies geeft, terwijl hij voor de zelfde pony een negatief aankoopadvies kan geven om bijvoorbeeld in de springsport te gaan.

En wees ook duidelijk wat bij jou recreatief of sport is, sommige mensen vinden zolang ze geen prof zijn dat ze recreatief zijn, terwijl ze dan toch wel veel wedstrijden springen, dressuurproefjes rijden en mee doen aan boscrossen.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 00:20

De Veluwe in Heerde is ook een fijne kliniek.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 08:30

Gooiske schreef:
Annet73 schreef:
Dat klinkt betrouwbaar.

Geef aan keuringsarts duidelijk aan wat het doel is van de aankoop van de pony.

Een dierenarts keurt een pony of paard namelijk nooit af, hij geeft een positief of negatief aankoopadvies.
Dat wil zeggen dat wanneer jij een pony laat keuren, voor bijvoorbeeld recreatieve doeleinden een pony een positief aankoop advies geeft, terwijl hij voor de zelfde pony een negatief aankoopadvies kan geven om bijvoorbeeld in de springsport te gaan.

En wees ook duidelijk wat bij jou recreatief of sport is, sommige mensen vinden zolang ze geen prof zijn dat ze recreatief zijn, terwijl ze dan toch wel veel wedstrijden springen, dressuurproefjes rijden en mee doen aan boscrossen.

Dat is een heel goede tip!!! Dankjewel!!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:10

Jos Hofma is ook een heel goede keuringsarts.Persoonlijk vind ik hem écht niet aardig maar wél een heel kundige dierenarts. Hij zit in Nijkerk

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:41

Chiren schreef:
Ik zou naar dierenkliniek Emmeloord gaan, ik heb hele slechte ervaringen met Wapenveld. Weliswaar niet op het gebied van keuren maar wel op andere medische vlakken. Emmeloord geeft ook een negatief aankoopadvies als ze vaste arts zijn van de verkopende partij, niet goed = niet goed.

Dat is pertinent niet waar. 1 vd artsen is zelfs berispt door het tuchtcollege omdat ze een paard van een klant van hun goedkeurde. Verhaal heeft ook in de hoefslag gestaan.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:43

De Veluwe ben ik zelf niet bekend mee, maar wel met hun nieuwe dierenarts Rick van Proosdij. Heel tevreden mee geweest altijd. Heeft mijn nieuwe paard ook gekeurd, hij was de enigste waar ik toen vertrouwen in had door een aantal miskopen in het verleden.

Jos hofma is idd ook een goede dierenarts

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 17:50

tiwi1969 schreef:

Whahaha er is gewoon een protocol voor keuren van paarden. Maar goed ieder z'n ding. Dat je Heerde aanbeveelt zegt mij genoeg. Dat is echt de slechtste keuringsarts in deze omgeving. Moet minimaal 20 minuten kijken voor hij een kreupelheid ziet. Nee, Heerde zou ik zeker niet heen gaan. Wapenveld is een goeie kliniek.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:11

Wapenveld of Hellendoorn

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:56

Suzan_bobar schreef:
tiwi1969 schreef:

Whahaha er is gewoon een protocol voor keuren van paarden. Maar goed ieder z'n ding. Dat je Heerde aanbeveelt zegt mij genoeg. Dat is echt de slechtste keuringsarts in deze omgeving. Moet minimaal 20 minuten kijken voor hij een kreupelheid ziet. Nee, Heerde zou ik zeker niet heen gaan. Wapenveld is een goeie kliniek.

Dat iemand misschien niet dezelfde voorkeur heeft als jij betekend niet dat je gelijk andere moet afkraken...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:47

gr_roos schreef:
Chiren schreef:

Dat is pertinent niet waar. 1 vd artsen is zelfs berispt door het tuchtcollege omdat ze een paard van een klant van hun goedkeurde. Verhaal heeft ook in de hoefslag gestaan.

Ik heb als student diergeneeskunde meegelopen bij Wapenveld, specifiek omdat ze zoveel doen op het gebied van locomotie(bewegingsapparaat) en keuren. Het feit dat dat 1 van de 8 klinieken is waar je je co-schappen kan lopen zegt mij dat het echt wel een kwaliteitskliniek is voor keuringen. Nog afgezien van mijn eigen ervaringen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 23:10

Ik weet niet aan welke kant je zit van Zwolle, maar wij hebben twee paarden laten keuren bij het veterinair paardencentrum in Kootwijkerbroek. Bert van Bokhorst keurt ook voor de verzekering en is een oude rot in het vak. :) Kort en strak zonder opsmuk, maar daar kan ik wel goed mee.