Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tiwi1969 schreef:Heerde, paardenkliniek de Veluwe. En inderdaad Wapenveld.
De eerder genoemde dierenarts osteopaat zou ik niet doen, tenzij je zelf veel waarde hecht aan alternatief en homeopatische druppeltjes. Kan gezonde paarden ziek verklaren met een pendel....
Annet73 schreef:Dat klinkt betrouwbaar.
Ik zal dalijk eens informeren wie hun veearts is, dan kan ik morgen een afspraak maken. Hopelijk lukt het komende week nog.
Hebben jullie nog tips verder?
Gooiske schreef:Annet73 schreef:Dat klinkt betrouwbaar.
Ik zal dalijk eens informeren wie hun veearts is, dan kan ik morgen een afspraak maken. Hopelijk lukt het komende week nog.
Hebben jullie nog tips verder?
Geef aan keuringsarts duidelijk aan wat het doel is van de aankoop van de pony.
Een dierenarts keurt een pony of paard namelijk nooit af, hij geeft een positief of negatief aankoopadvies.
Dat wil zeggen dat wanneer jij een pony laat keuren, voor bijvoorbeeld recreatieve doeleinden een pony een positief aankoop advies geeft, terwijl hij voor de zelfde pony een negatief aankoopadvies kan geven om bijvoorbeeld in de springsport te gaan.
En wees ook duidelijk wat bij jou recreatief of sport is, sommige mensen vinden zolang ze geen prof zijn dat ze recreatief zijn, terwijl ze dan toch wel veel wedstrijden springen, dressuurproefjes rijden en mee doen aan boscrossen.
Chiren schreef:Ik zou naar dierenkliniek Emmeloord gaan, ik heb hele slechte ervaringen met Wapenveld. Weliswaar niet op het gebied van keuren maar wel op andere medische vlakken. Emmeloord geeft ook een negatief aankoopadvies als ze vaste arts zijn van de verkopende partij, niet goed = niet goed.
tiwi1969 schreef:Heerde, paardenkliniek de Veluwe. En inderdaad Wapenveld.
De eerder genoemde dierenarts osteopaat zou ik niet doen, tenzij je zelf veel waarde hecht aan alternatief en homeopatische druppeltjes. Kan gezonde paarden ziek verklaren met een pendel....
Suzan_bobar schreef:tiwi1969 schreef:Heerde, paardenkliniek de Veluwe. En inderdaad Wapenveld.
Whahaha er is gewoon een protocol voor keuren van paarden. Maar goed ieder z'n ding. Dat je Heerde aanbeveelt zegt mij genoeg. Dat is echt de slechtste keuringsarts in deze omgeving. Moet minimaal 20 minuten kijken voor hij een kreupelheid ziet. Nee, Heerde zou ik zeker niet heen gaan. Wapenveld is een goeie kliniek.
gr_roos schreef:Chiren schreef:Ik zou naar dierenkliniek Emmeloord gaan, ik heb hele slechte ervaringen met Wapenveld. Weliswaar niet op het gebied van keuren maar wel op andere medische vlakken. Emmeloord geeft ook een negatief aankoopadvies als ze vaste arts zijn van de verkopende partij, niet goed = niet goed.
Dat is pertinent niet waar. 1 vd artsen is zelfs berispt door het tuchtcollege omdat ze een paard van een klant van hun goedkeurde. Verhaal heeft ook in de hoefslag gestaan.