Pensionstalling omgeving Gilze - Kaatsheuvel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Pensionstalling omgeving Gilze - Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 09:50

In verband met werk verhuis ik dit jaar richting Brabant. Exacte locatie is nog niet bekend, maar ik zoek iets in de regio rond Gilze, Kaatsheuvel. In die hoek zeg maar :+

Op dit moment heb ik nog geen eigen paard, maar ik zou dit na de verhuizing heel graag willen overwegen. Nu ben ik me alvast rustig aan het oriënteren op een pensionstal in die omgeving met de volgende eisen. Ik weet niet in hoeverre dit allemaal haalbaar is in deze omgeving (kom zelf uit Rotterdam), maar hoor graag jullie ervaringen!

- Hele jaar rond weidegang of buiten op een grote paddock. Ik vind het echt heel belangrijk dat mijn toekomstige paard ook in de winter genoeg zijn benen kan strekken.
- Goed ruwvoer
- Goede bak. Een binnenbak zou echt een onwijs pluspunt zijn!
- Uitrijmogelijkheden zijn niet echt een must. Ben niet zo'n buitenrijder ;)

Ik heb niet echt een budget. Ik wil gewoon kijken wat ik voor een goede stal kwijt ben en aan de hand daarvan bepalen of het haalbaar is. Vind het absoluut belangrijk dat het paard veel buiten kan komen, anders begin ik er niet aan :j

L_iek

Re: Pensionstalling omgeving Gilze - Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:27

Dat is een ruime zoekcirkel. Mijn pony staat in Loon op Zand, met alle faciliteiten die je noemt. Er zijn nog veel meer stallen die aan je eisen voldoen dus dat moet zeker te vinden zijn.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:36

Houd er rekening mee dat veel buiten + een goede bak aan de kant van kaatsheuvel / loon beter te vinden is dan aan de kant van gilze. Gemeente gilze-rijen is een beetje of-of. Bij ons staan ze veel buiten, maar de bak is niet je van het. Bij de overburen een goede bak, en een binnenbak, maar alleen op kleine paddocks een aantal uren buiten. En zo ken ik er best veel in de gemeente bij ons: of-of.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 10:36

Klopt, is een ruime cirkel inderdaad :j Komt omdat ik nog niet precies weet waar ik ga wonen, en als ik een goede stal heb ben ik bereid daar best iets verder voor te rijden. Mag ik je vragen hoe je stal heet?

Zelf ben ik ook Stal Lips tegengekomen in Helvoirt, iemand hier ervaringen mee?

Overigens is binnen- en buitenzetten eigenlijk ook wel een vereiste, maar die ben ik vergeten in de OP :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:43

Balenciaga schreef:
Klopt, is een ruime cirkel inderdaad :j Komt omdat ik nog niet precies weet waar ik ga wonen, en als ik een goede stal heb ben ik bereid daar best iets verder voor te rijden. Mag ik je vragen hoe je stal heet?

Zelf ben ik ook Stal Lips tegengekomen in Helvoirt, iemand hier ervaringen mee?

Ik sta bij De Lindehoeve in Rijen. Echt een boerenstal, wel met veel weiland. Veel oudere paarden, veel koudbloeden en veel buitenrijders. Echte sportruiters hebben we niet (meer). Ik denk dat ik zelf een van de meest fanatieke ben - ik train veel, maar niet voor wedstrijden.

Richting Helvoirt zelf niet bekend met stallen helaas.

Edit: binnen- en buitenzetten wordt bij ons idd gewoon gedaan. Ik werk fulltime, zou niet weten hoe ik elke dag s ochtends vroeg op stal moest komen nog... ;)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 10:55

Ik wil wel echt wat meer voor de sport gaan :j Vroeger altijd verzorgpaarden gehad waarmee ik nooit wedstrijden mocht rijden, als ik een eigen paard heb wil ik daar wel eens voor gaan! :D
Ik heb inderdaad ook een fulltime baan. Onregelmatige tijden weliswaar, maar alsnog wordt het anders lastig inderdaad :')

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 00:35

Ik weet niet of je al iets hebt gevonden? Maar stal t beekdal in chaam voldoet wel redelijk goed aan al je eisen...