Trainingsweek gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Trainingsweek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 05:47

Hallo allemaal,

Uit naam van een van mijn klanten hier in Canada, ben ik op zoek naar een trainingsweek voor dressuurruiters (volwassenen) in Nederland, Duitsland, evt. Engeland, waar zij een week/vijf dagen intern kan verblijven en dagelijks een tot twee uur dressuurles kan krijgen, en verder lessen kan bijwonen. Dit op al aanwezige paarden. Amazone in kwestie is een 25+ er, en is specifiek NIET op zoek naar een ponykamp-achtige setting, maar echt een week waarbij ze zoveel mogelijk kan leren op dressuurgebied. Ze kan redelijk rijden, maar moet dressuurmatig nog veel leren. Hier heb je veel ruiters die zich heel erg focussen op 1 tak van sport, en zij heeft dan ook altijd gesprongen. Ik ben met haar aan de slag gegaan en geef haar momenteel twee keer in de week dressuurles op een schoolpaard.

Wie kan me op weg helpen? Ik weet dat er dergelijke trainingsweken in Spanje en Portugal aangeboden worden, maar heb daar niet veel positieve verhalen (uit eerste hand) van gehoord, deels door taalbarriere, vandaar dat een vereiste toch wel is dat er fatsoenlijk Engels wordt gesproken. Daarom ook in eerste instantie op zoek naar een adres in een van bovengenoemde landen. Ik ben inmiddels al even weg uit Nederland, weet niet helemaal meer wat er beschikbaar is, vandaar deze vraag!

Let op: er moet dus de mogelijkheid zijn om intern (of vlakbij in een hotel) te kunnen verblijven, er goed les wordt gegeven op goede paarden en ze ook de instructeur kan 'volgen' tijdens het geven van lessen aan anderen!

Thanks!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Trainingsweek gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 06:08

Is een trainingsweek bij Academy Bartels een optie?
Daar kun je intern verblijven, les op niveau en ze beheersen de talen goed.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 06:13

Cayenne schreef:

Die heb ik zeker weten in het achterhoofd, maar hebben zij paarden beschikbaar hiervoor?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:33

Misschien eens horen bij de Wolfshoeve? Zij hebben mooie interne slaapruimtes, spreken vlot Engels. Of je een paard van hun kan gebruiken hangt af van wat ze momenteel allemaal hebben staan.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:35

Misschien kun je even een mailtje naar Bartels sturen om te vragen of ze een paard beschikbaar hebben? Als dat zo blijkt te zijn dan heb je alles wat je nodig hebt :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 07:36

kleinvosje schreef:
Cayenne schreef:

Die heb ik zeker weten in het achterhoofd, maar hebben zij paarden beschikbaar hiervoor?

Geen idee, maar je kunt altijd contact opnemen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 07:37

maras schreef:
Misschien kun je even een mailtje naar Bartels sturen om te vragen of ze een paard beschikbaar hebben? Als dat zo blijkt te zijn dan heb je alles wat je nodig hebt :)

Mee eens hoor, is ook wel het plan, maar wil eerst ook hier hopelijk wat ervaringen en mogelijkheden lezen. De optie die Seltje geeft heb ik bijvoorbeeld al nooit van gehoord, en zo zullen er meerderen zijn. Google is wat dat betreft ook niet echt meewerkend, je krijgt dan toch weer ponykampen als hits.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:01

Je zou kunnen kijken of het mogelijk is een schoolmaster te huren om op een instructieweek-met-eigen-paard te gebruiken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar ik gooi het idee even in de groep.

Wat voor type paard zoekt ze? En stabiele die schouderbinnenwaarts beheerst of bv een sensibele die wissels om de twee springt?