Weiland/basic stalling noord-drenthe

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Weiland/basic stalling noord-drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 12:19

Hallo!

Ik ben op zoek naar een weiland of een basic stalling voor 8 paarden in Noord-Drenthe.

- Omgeving: Haren, Glimmen, Vries, Eelde, Noordlaren, Zuidlaren, Vries, Assen, etc.
- Dit mag een 'kaal' weiland zijn, waarbij alles nog moet worden gedaan (water/omheining/stroom) of een basic stalling met alleen de basis voorzieningen. Hoeft geen bak oid aanwezig te zijn.
- Eventueel is dit goed voor alleen de zomer. Voor de winter is een plek aanwezig.
- Het betreft grote pony's/kleine paarden.

Alvast bedankt!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:30

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Sodeletuut

Re: Weiland/basic stalling noord-drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 13:44

Helemaal niemand?.......

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:53

Je zou ook even kunnen rondvragen bij de Manege in Onnen, of ze daar adressen in de omgeving kennen? Ligt tussen Haren/Glimmen/Noordlaren in.

Wij wonen in het door jou genoemde gebied (of eerder ertegenaan) maar het weiland hiernaast is net opnieuw verhuurd aan een andere paardenhouder. Maar ik zal even wat rondvragen hier en daar, mocht er wat uitkomen dan hoor je het. :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:59

Wij kunnen er nog wel 2-3 bij hebben, maar nog 8 stuks is ons teveel. Ik zou hier in de omgeving ook niks weten eerlijk gezegd, zeker voor zo'n grote groep.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 14:13

Serenity350 schreef:
Je zou ook even kunnen rondvragen bij de Manege in Onnen, of ze daar adressen in de omgeving kennen? Ligt tussen Haren/Glimmen/Noordlaren in.

Wij wonen in het door jou genoemde gebied (of eerder ertegenaan) maar het weiland hiernaast is net opnieuw verhuurd aan een andere paardenhouder. Maar ik zal even wat rondvragen hier en daar, mocht er wat uitkomen dan hoor je het. :)

Kan ik inderdaad wel even doen! Onnen heb ik inderdaad ook jaren gestaan. Dank je wel!

Graag, dank je wel!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 14:17

Sting schreef:
Wij kunnen er nog wel 2-3 bij hebben, maar nog 8 stuks is ons teveel. Ik zou hier in de omgeving ook niks weten eerlijk gezegd, zeker voor zo'n grote groep.

Snap ik hoor! Het is ook wel een opgave inderdaad. We zoeken rustig (nou ja.. niet zo rustig) verder!

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:30

In grijpskerk 2,5 hectare voor 5 paarden. Staat op MP sinds gister. Misschien wat aan de verre kant maar beter iets dan niets?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 14:46

Wat ik me net ook bedacht, onze achterbuurvrouw huurt een stuk land van Natuurmonumenten, ze mag er paarden laten lopen en het hooien. In de winter heeft ze ze bij huis want dan is het te nat, maar wellicht kun je met de organisatie contact opnemen om te vragen of ze ergens nog een stuk land beschikbaar hebben momenteel, ik hoor en zie het namelijk wel vaker. Je hebt dan wel echt een eigen weiland, dus het is niet zo dat er wandelaars doorheen banjeren. ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 16:37

Serenity350 schreef:
Wat ik me net ook bedacht, onze achterbuurvrouw huurt een stuk land van Natuurmonumenten, ze mag er paarden laten lopen en het hooien. In de winter heeft ze ze bij huis want dan is het te nat, maar wellicht kun je met de organisatie contact opnemen om te vragen of ze ergens nog een stuk land beschikbaar hebben momenteel, ik hoor en zie het namelijk wel vaker. Je hebt dan wel echt een eigen weiland, dus het is niet zo dat er wandelaars doorheen banjeren. ;)

Dank je wel! Wij huurden het land tot nu van een boer die het pachtte van natuurmonumenten, maar ik kan wel eens vragen of zij nog een stuk te huur hebben voor de zomer. Dank!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 16:37

zefiros schreef:
In grijpskerk 2,5 hectare voor 5 paarden. Staat op MP sinds gister. Misschien wat aan de verre kant maar beter iets dan niets?

Gevonden! Dank je wel!