De Hooipolder & andere stallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WhiteTiger

De Hooipolder & andere stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 00:54

Hallo allemaal!
Ik heb een vraagje, is hier iemand die op stal de Hooipolder staat in Den Hoorn? Ik zou graag willen weten hoe duur de stallingskosten daar zijn per maand. Ik heb in oudere berichten gelezen dat het €190,- per maand was voor een paardenbox maar ik weet natuurlijk niet of dit veranderd is, dit zijn hele oude topics. Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat het in de zomer goedkoper is omdat ze dan op de wei gaan? Daarnaast ben hoor ik natuurlijk graag jullie ervaringen bij deze stal! :) De rede dat ik het vraag via bokt en niet gewoon bel/mail/langs ga daar is omdat ik voorlopig nog niet op zoek ben naar een stal, ben alleen een beetje aan het oriënteren welke stallen er in de buurt zijn binnen mijn budget voor in de toekomst. Als jullie nog andere stallen kennen die rond de 15 minuten zijn van Wateringen dan hoor ik het ook graag! :D
Mijn eisen:
-Rond de €200,- per maand
-Rijbak aanwezig
-Goed bereikbaar met het OV (geen must)
-Goede uitrijmogelijkheden (geen must)

Alvast bedankt!

Just_bo

Re: De Hooipolder & andere stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 01:29

Ik ben er langs geweest vorig jaar toen ik nog opzoek was naar een stal voor mijn paard. De prijs weet ik niet meer exact, maar wat ik je wel kan vertellen is dat ze nu nog maar een heel klein stukje wei hebben (denk aan ruimte voor max 2 paarden) en dat je paard dus vooral veel binnen zal staan.. ;)

WhiteTiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 01:53

Just_bo schreef:
Ik ben er langs geweest vorig jaar toen ik nog opzoek was naar een stal voor mijn paard. De prijs weet ik niet meer exact, maar wat ik je wel kan vertellen is dat ze nu nog maar een heel klein stukje wei hebben (denk aan ruimte voor max 2 paarden) en dat je paard dus vooral veel binnen zal staan.. ;)

Bedankt voor de snelle reactie! Dat is wel een minpunt :( Hoe ervaarde je voor de rest de sfeer daar?

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:16

WhiteTiger schreef:
Just_bo schreef:

Bedankt voor de snelle reactie! Dat is wel een minpunt :( Hoe ervaarde je voor de rest de sfeer daar?

Ik vond de sfeer ook niet fijn, het is allemaal een beetje vervallen en er staan veel stallen leeg en het zal me niet verbazen als ze er over een tijdje helemaal mee gaan stoppen

WhiteTiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 21:37

Ik vond de sfeer ook niet fijn, het is allemaal een beetje vervallen en er staan veel stallen leeg en het zal me niet verbazen als ze er over een tijdje helemaal mee gaan stoppen[/quote]

Oh oké, bedankt!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:33

Aan de andere kant van de a4 zit een koeienboer Arnold die heeft regelmatig plek. Vind de bak te mul maar de paarden komen wel ook in de winter buiten. Is het stalletje direct voor hodenpijl. Weet de prijs niet alleen wel dat ie betaalbaar is

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 00:36

Hooipolder kost 230 per maand en een uurtje weide. En idd op een heel klein stukje wei helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 01:05

Ik sta iets verder op de Kwkelweg in [***] op een kleinschalige privestalling bij een melkveebedrijf voor €255,-. Rijbaan 20x40 dagdeel paddock + gehele dag weidegang onbeperkt hooi en stro. Binnen/buiten zetten gebeurd onderling.

Staan nu 18 paarden verdeeld over twee stallen. Tweede stal is vorig jaar gebouwd. De bak/kantine wordt gedeeld, overige wordt per stal gedaan. Boxen zijn ook zeer licht en ruim.

Bij ammerlaan en hooipolder zou ik ze niet willen zetten. Nauwelijks mogelijkheden in de winter, slechte bak, hele donkere kleine stallen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 29-03-19 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Punten uit naam verwijderd, helpt niet en is daarom niet toegestaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 01:15

Het is overigens max tien minuutjes van de hooipolder. Ik sta al zes jaar in deze omgeving en heb op diverse stallen gestaan maar met onbeperkt ruwvoer, buiten staan x aantal uren, mooie grote lichte stal, goeie kwaliteit (!!) ruwvoer, en een goeie rijbaan ben ik hier nog niets tegen gekomen. Olsthoor.n en Langelaa.n staan ze ook buiten + goeie bak, maar voor mij een rot weg erheen. En een stuk duurder. Ik heb jaren bij van der Kraa.ij gestaan op de Lotsweg, hele fijne stal maar een mini weiland en kwaliteit ruwvoer was niet top + ik wilde hem veel meer buiten hebben. Overigens wel hele mooie lichte stallen met voldoende frisse lucht, alleen het 3x per dag gaan brak me een beetje op. Daar betaalde ik 330. Daar in de buurt heb je ook van Niero.p zitten maar daar zou ik al helemaal nooit mijn paard zetten.
Het is echt een beetje wat je eisen ook zijn. Stal Poo.t in Delft is een stuk verder weg maar volgens mij wel goedkoop...

WhiteTiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 10:21

zodiacje schreef:
Aan de andere kant van de a4 zit een koeienboer Arnold die heeft regelmatig plek. Vind de bak te mul maar de paarden komen wel ook in de winter buiten. Is het stalletje direct voor hodenpijl. Weet de prijs niet alleen wel dat ie betaalbaar is

Zou je misschien het adres willen sturen in pb? Dan kan ik even kijken hoe ver het is :)

WhiteTiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 10:22

Jorienn schreef:
Ik sta iets verder op de Kw.kelweg in Maasland op een kleinschalige privestalling bij een melkveebedrijf voor €255,-. Rijbaan 20x40 dagdeel paddock + gehele dag weidegang onbeperkt hooi en stro. Binnen/buiten zetten gebeurd onderling.

Staan nu 18 paarden verdeeld over twee stallen. Tweede stal is vorig jaar gebouwd. De bak/kantine wordt gedeeld, overige wordt per stal gedaan. Boxen zijn ook zeer licht en ruim.

Bij a.mmerlaan en hooipolde.r zou ik ze niet willen zetten. Nauwelijks mogelijkheden in de winter, slechte bak, hele donkere kleine stallen.

Maasland is wel echt te ver voor mij, maar bedankt voor je reactie! :D

WhiteTiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 10:28

Jorienn schreef:
Het is overigens max tien minuutjes van de hooipolder. Ik sta al zes jaar in deze omgeving en heb op diverse stallen gestaan maar met onbeperkt ruwvoer, buiten staan x aantal uren, mooie grote lichte stal, goeie kwaliteit (!!) ruwvoer, en een goeie rijbaan ben ik hier nog niets tegen gekomen. Olsthoor.n en Langelaa.n staan ze ook buiten + goeie bak, maar voor mij een rot weg erheen. En een stuk duurder. Ik heb jaren bij van der Kraa.ij gestaan op de Lotsweg, hele fijne stal maar een mini weiland en kwaliteit ruwvoer was niet top + ik wilde hem veel meer buiten hebben. Overigens wel hele mooie lichte stallen met voldoende frisse lucht, alleen het 3x per dag gaan brak me een beetje op. Daar betaalde ik 330. Daar in de buurt heb je ook van Niero.p zitten maar daar zou ik al helemaal nooit mijn paard zetten.
Het is echt een beetje wat je eisen ook zijn. Stal Poo.t in Delft is een stuk verder weg maar volgens mij wel goedkoop...

Is van Nierop nu geen handelsstal geworden, of is het wel mogelijk om je paard daar te stallen? Stal poot heb ken ik ja, ik heb daar vorig jaar een verzorgpony gehad alleen dit was wel echt te ver :)

hoefijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:53

Mijn vz paard heeft eem paar weken op de hooipolder gestaan. Ik vond de mensen wel aardig. Ze hebben 1 goede buitenrijbak. Zelf zou ik daar mijn paard niet willen stallen. Het is binnen heel donker en weinig frisse lucht. De gangpaden zijn heel smal. Het paard kwam maar heel kort buiten. De verzorging was wel goed.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:03

Jorienn schreef:
Ik sta iets verder op de Kw.kelweg in Maasland op een kleinschalige privestalling bij een melkveebedrijf voor €255,-. Rijbaan 20x40 dagdeel paddock + gehele dag weidegang onbeperkt hooi en stro. Binnen/buiten zetten gebeurd onderling.

Bij a.mmerlaan en hooipolde.r zou ik ze niet willen zetten. Nauwelijks mogelijkheden in de winter, slechte bak, hele donkere kleine stallen.

Ik ben al voor volgend jaar aan het zoeken ivm wachtlijsten overal.. mag ik je een pb sturen voor informatie over die stal?

WhiteTiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 14:58

hoefijzers schreef:
Mijn vz paard heeft eem paar weken op de hooipolder gestaan. Ik vond de mensen wel aardig. Ze hebben 1 goede buitenrijbak. Zelf zou ik daar mijn paard niet willen stallen. Het is binnen heel donker en weinig frisse lucht. De gangpaden zijn heel smal. Het paard kwam maar heel kort buiten. De verzorging was wel goed.

Dankjewel voor je reactie! Hebben ze alleen een weiland of ook paddocks waar ze in gezet worden? En worden ze voor je buiten gezet of moet je dat zelf doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 22:32

WhiteTiger schreef:
Jorienn schreef:
Ik sta iets verder op de Kw.kelweg in [***] op een kleinschalige privestalling bij een melkveebedrijf voor €255,-. Rijbaan 20x40 dagdeel paddock + gehele dag weidegang onbeperkt hooi en stro. Binnen/buiten zetten gebeurd onderling.

[***] is wel echt te ver voor mij, maar bedankt voor je reactie! :D

Jammer! Het is echt max vijftien minuten fietsen vanaf de hooipolder (het is net [***], net geen Schipluiden meer). Van van nierop weet ik eigenlijk niet..... ik dacht dat daar nog mensen in pension stonden eigenlijk..

WhiteTiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 15:28

Jorienn schreef:
Jammer! Het is echt max vijftien minuten fietsen vanaf de hooipolder (het is net Maasland, net geen Schipluiden meer). Van van nierop weet ik eigenlijk niet..... ik dacht dat daar nog mensen in pension stonden eigenlijk..

Rond Den Hoorn is wel echt de grens voor mij, naar Maasland is een half uur fietsen en dat vind ik echt te ver %) Van Nierop heet nu als het goed is stal de Johannahoeve als we het over dezelfde hebben (die stal vlakbij café de bonte haas) ik rij er alleen soms langs Maar ik zou ook echt niet weten of daar mensen in pension staan..

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:05

Jorienn schreef:
Ik sta iets verder op de Kwkelweg in Maasland op een kleinschalige privestalling bij een melkveebedrijf voor €255,-. Rijbaan 20x40 dagdeel paddock + gehele dag weidegang onbeperkt hooi en stro. Binnen/buiten zetten gebeurd onderling.

Bij ammerlaan en hooipolder zou ik ze niet willen zetten. Nauwelijks mogelijkheden in de winter, slechte bak, hele donkere kleine stallen.

Hey, zou ik wat meer info mogen over deze stal? Of evt andere stallen in omgeving rond de 200/250