Stalling Kralingse bos/ lage bergse bos en ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ikke537

Stalling Kralingse bos/ lage bergse bos en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 01:12

Hallo allemaal,

Omdat er bij mijn huidige stalling slechte uitrijmogelijkheden zijn, ben ik aan het kijken voor een stalling vlakbij het Kralingse bos of eventueel het lage bergse bos.

Toen ik ging zoeken bleek dit toch erg lastig. Daarom ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met stallen in deze omgeving of stallen hier in de buurt weet.
Ik ben op zoek naar een stalling met binnenbak. Belangrijk vind ik dat mijn paard overdag in de zomer en in de winter buiten staat of een stalling met ruime uitloopstal. Ook zou het fijn zijn als er gemest wordt omdat ik een langere reistijd krijg. Liever geen manege of mega stal.

Ook ben ik benieuwd naar de ervaringen van de uitrijmogelijkheden zelf in dit bos.

Groetjes!

zodiacje

Re: Stalling Kralingse bos/ lage bergse bos en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 01:33

Lage Bergse bos ligt volgens mij op de schop ivm aanleg snelweg dus dat moet je zeker even opzoeken en bekijken want de laatste keer dat ik vanaf bleiswijk naar dat bos daar reed waren bijna alle ruiter paden in dat bos afgesloten...

Ikke537

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 07:54

Zoiets had ik inderdaad gelezen. Dankjewel voor je reactie, daar ga ik ook eens meer over opzoeken.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:18

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:32

Binnenbak en veel buiten in de buurt van het bos gaat denk ik heel moeilijk worden.
Die hier boven genoemd is denk ik de enigste.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:34

Waar moet je vandaan komen? Fairtohorses is inderdaad perfect.
Heb je ook in de richting van Schiedam gekeken? In ‘t Midden Delfland kan je voortaan ook goed buiten rijden.

Ikke537

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 08:36

Die had ik inderdaad gezien! Dankjewel! Omdat deze hoog gelegen is ten opzichte van het Kralingse bos gaat mijn reistijd ook een flink stuk omhoog helaas.

Ben ook bang dat dit inderdaad de enige is...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 08:38

Waar kom je vandaan? Mag ook in pb. Ik ben in deze regio ook al een tijdje op stallenjacht. En waar sta je nu?

Ikke537

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 08:39

Ridderkerk

Richting Breda heb ik ook gekeken omdat daar natuurlijk ook veel bos is, maar dan wordt mijn reistijd helaas nog langer

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:07

Ikke537 schreef:
Zoiets had ik inderdaad gelezen. Dankjewel voor je reactie, daar ga ik ook eens meer over opzoeken.

Er is al een deel van bos gekapt.
Dat deel blijft een paar jaar zonder ruiterpad.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:15

Stal Molenaar aan de schiebroekse weg, kan je ook proberen.

PsymaliPKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:16

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Paard staat nu in Schiedam en vanuit daar heb je zo’n 40km aan ruiterpad richting delft, Vlaardingen, broekpolder en Maassluis. Hele leuke en gevarieerde routes! Rondom het Kralingse bos heb je weinig of het is heel duur. Bergse bos ook gezocht, maar veel zat al vol helaas en ook veel dure stallen of stallen zonder weidegang.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 13:10

rien10 schreef:
Stal Molenaar aan de schiebroekse weg, kan je ook proberen.

Veel buiten komen ze daar helaas niet... Zeker in de winter alleen even wanneer je er zelf bent.

Ikke537

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 19:12

stal Molenaar heb ik inderdaad ook gezien. Ik vind alleen dat ze daar te weinig buiten komen.. Bedankt voor de suggestie!

Ikke537

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 19:13

PsymaliPKA schreef:
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Paard staat nu in Schiedam en vanuit daar heb je zo’n 40km aan ruiterpad richting delft, Vlaardingen, broekpolder en Maassluis. Hele leuke en gevarieerde routes! Rondom het Kralingse bos heb je weinig of het is heel duur. Bergse bos ook gezocht, maar veel zat al vol helaas en ook veel dure stallen of stallen zonder weidegang.

40km aan ruiterpad klinkt goed! Zou ik je misschien een pb mogen sturen over deze locatie en stalling?