Pensionstalling Amstelveen, Leiden of ergens daartussenin

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Pensionstalling Amstelveen, Leiden of ergens daartussenin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 12:05

Hoi allemaal,

In het pensionstalling Amsterdam-topic heb ik al wat gekeken en ik heb er fijne tips uit gehaald, maar eigenlijk nog niet echt iets dat goed bij mijn wensen lijkt aan te sluiten. Ik woon (nog) in Amstelveen en werk in Leiden en mis het ontzettend om een paard te hebben. Dus daarom ga ik toch even voorzichtigaan kijken of er mogelijkheden zijn. Ik heb natuurlijk al wel gekeken hier in de buurt, maar als alleenstaande is het gewoon echt niet te doen. Daarom hoop ik ook een beetje dat jullie tips hebben voor wat kleinschaligere pensionstallen, evt gewoon 3 paarden bij een boerderij ofzo.

Wat ik wens op de stalling:
- ruime hoeveelheid weide/paddockgang, zomer en winter
- ruime hoeveelheid ruwvoer inclusief, of mogelijkheid om het op te slaan
- buitenbak met verlichting
- voerbeurten inclusief
- liefst ook mesten inclusief, dit hangt ook af van de tijd dat ze buiten staan. Toerbeurten vind ik ook prima bij het mesten maar een boer die er even met de machine doorgaat is nog beter :P
- om en nabij de 200 euro per maand maximaal

Ik hoop dat iemand tips heeft :).

Leo

Re: Pensionstalling Amstelveen, Leiden of ergens daartussenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 09:29

Omgeving Amstelveen is mij onbekend maar omgeving Leiden ben ik aardig thuis in het pensionstallen-bestand. Aan welke kant van Leiden zou je zelf denken? Ook met oog op verkeer kan ik me indenken.

Qua kleine / privé stallen zou je een advertentie op MP en Facebook kunnen overwegen. Via MP ben ik aan mijn eerste plekje gekomen, een privéstalling die nooit adverteerde maar mensen aantrok vanuit Gezocht-advertenties.

Verder zou ik ter oriëntatie ook een ronde langs diverse pensions maken, om een beeld te vormen voor jezelf. Zowel qua aanrijdroute als qua aanbod faciliteiten/ mogelijkheden en natuurlijk de kosten.

Hoe het bij privé plekjes en boeren zit weet ik niet, maar met pension en zeker half of volpension zit je in deze regio dichter bij de 300 dan de 200 euro per maand, ook iets om mee te nemen. :)

Succes met je zoektocht!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 10:13

Dank je Leo, voor je uitgebreide antwoord! Ik zoek voornamelijk iets ten noorden van Leiden, omdat dat dan op de route is :). Een advertentie ga ik eens overwegen, goed idee.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 10:18

Omgeving Amstelveen ken ik stallen maar geen een die aan je beschrijving voldoet. Misschien is er iets in omgeving van Ouderkerk, daar zitten toch vaker kleine stallen

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:40

Misschien omgeving Lisse, Hillegom, Sassenheim etc. kijken? Of richting Noordwijk/Katwijk?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 17:08

Ja ik kijk alles tussen Amstelveen en Leiden wat een beetje naast de A4 ligt :). Katwijk ook, dat ligt vrijwel naast de plek waar ik werk, maar voor in het weekend is het best ver :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:23

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:25

Rondom Leiden ga je het echt niet redden voor dat budget met die eisen, denk maar aan het dubbele. Alleen al vanwege het ruwvoer: je betaalt hier rond de 8 euro per baaltje momenteel, voor een fatsoenlijke kwaliteit hooi.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:47

Bijna alle pensions in de omgevind Amstelveen vallen boven je budget. Ik sta zelf op Wennekers in een uitloop, boven je budget maar wel een van de goedkoopsten inclusief al die faciliteiten. Voor €285 krijg ik:
- hooi (3 voerbeurten, ik voer zelf uit netten dus die hang ik aan de stal)
- krachtvoer
- mei t/m obtober 24/7 buiten in een kudde
- stalbedekking (zaagsel/vlas/stro)
- een ruime zadelkast

Daarnaast is in overleg en soms tegen betaling heel veel mogelijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-19 15:18

Volgende week ga ik met een vriendin mee kijken bij Wennekers :)

In het Oosten stond ik altijd voor 100eu per maand, gewoon enorm simpel maar wel alles inclusief, behalve krachtvoer (mesten, voeren, buitenzetten etc) . Ik hoop hier ook zoiets te vinden. De grotere stallen zullen het niet zijn, maar misschien wel een hobbyboer :). Wat wel een punt is is dat hier minder grasland is en dus minder hooi/kuil van eigen land of het land van de buren. En minder graastijd. Dit brengt de prijs ook wat omhoog.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 14:16

Molfre schreef:
Bijna alle pensions in de omgevind Amstelveen vallen boven je budget. Ik sta zelf op Wennekers in een uitloop, boven je budget maar wel een van de goedkoopsten inclusief al die faciliteiten. Voor €285 krijg ik:
- hooi (3 voerbeurten, ik voer zelf uit netten dus die hang ik aan de stal)
- krachtvoer
- mei t/m obtober 24/7 buiten in een kudde
- stalbedekking (zaagsel/vlas/stro)
- een ruime zadelkast

Daarnaast is in overleg en soms tegen betaling heel veel mogelijk.

Volgend jaar kon ik meer werken, dus ik ben bij Wennekers langs geweest. Maar de goedkoopste boxen die ze lieten zien waren 295 per maand. Hoe kom jij dan aan 285?