Voor mijn jonge paard ben ik opzoek naar een zadelmaker. Ik heb zelf al een zadel die misschien aangepast kan worden en anders evt een ander zadel. Mijn budget voir een zadel is niet extreem hoog gezien ze nog erg groeid en het nog niet zwker is dat we haar houden.
Ze heeft een moeilijke rug, weinig schoft, rondgeribt net niet overbouwd maar houd niet over.
Ik woon in zelhem en zoek dus een zadelmaker hier uit de buurt die aan huis komt of evt kan ik ook naar locatie toe komen. Ze is zadelmak maar al een tijd niet gereden, dus ik kan er niet per definitie even op weg rijden.
Alle tips zijn welkom! Het gaat om een dressuur zadel en paard
Laatst bijgewerkt door Zamba op 22-03-19 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Kidde
Geplaatst: 22-03-19 09:11
Misschien even de titel aanpassen naar: Zadelmaker Achterhoek. Er staat nu iets heel anders
Ik woon in de buurt van varsseveld, zelf gaan wij deze maand naar countrymill! Irma wormgoor is ook een keer bij ons geweest en heeft ons toen goed geholpen
Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.
Bowo
Geplaatst: 22-03-19 10:06
Pieneliene schreef:
Godfried Broekman van de verlichte zit!
Jaren geleden is hij bij ons geweest. Ik weet niet of hij ondertussen anders werkt, maar was een slechte ervaring! Hij gooide het zadel op, keek met een lichtje onder het zadel door, vulde wat op, keek weer en zei "past". Nooit gevoeld of gekeken tijdens het rijden. Natuurlijk lag zadel nog steeds niet, hebben we aangeven. Toen die terug kwam weer een pluk wol er in gedaan en verder niets. Dat was ook de laatste keer.
Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Bowo op 22-03-19 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Zolang dat ik me herinner komt Stephen Walter al bij ons, altijd top passende zadels en hij is helemaal niet commercieel ingesteld!
Arlette1991
Geplaatst: 22-03-19 16:36
Ghostattack schreef:
Ferdinand van de Zadelmaker? Hij komt uit Arnhem. Fijne kerel!
Ik raad Ferdinand juist af.
Heeft op de vorige stal waar ik stond meerdere zadels verkeerd aangemeten bij meerdere paarden.
Bij mij heeft hij een splinternieuw zadel kapot "geknepen". Volgens hem kon je makkelijk elk zadel een paar boom maten groter of kleiner buigen. Niet dus.....
Ghostattack
Geplaatst: 22-03-19 16:49
Ik denk dat er van elke zadelmaker wel negatieve ervaringen zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld geen goede ervaring met Country Mill, helaas. Zij hadden mij een niet passend springzadel verkocht en om mijn dressuurzadel passend te maken (breder) hadden ze te veel vulling eruit gehaald, waardoor de beugelriemhaken door het leer heen staken..
Ferdinand heeft mij daarentegen wel fijn geholpen met meerdere paarden en heeft een goede service, zelfde geldt voor mijn stalgenoten
Het is vooral zelf ervaren en rondvragen in je omgeving denk ik.