Wie weet de stalling voor ons? Omg. Velsen/Haarlem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Irisx

Wie weet de stalling voor ons? Omg. Velsen/Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 20:54

Wij zijn op zoek naar een andere stalling voor onze grote vriendelijke reus.

Paard: 1.80m hoog, warmbloed

Eisen:
Liefst binnen- en buitenbaan
Meenemen eigen instructie mogelijk
Liefst 1x per dag molen/paddock
Voldoende ruwvoer (dat wil zeggen niet een beetje voor een pony, maar daadwerkelijk gekeken naar hoogte/bouw paard)
Omgeving Velsen/Haarlem. Maar voor de juiste stalling bereid verder te reizen.
Prijs naar kwaliteit stalling.
Uitrijmogelijkheden zouden fijn zijn, maar geen keiharde eis.

Wie weet een aansluitende stalling op onze eisen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wie weet de stalling voor ons? Omg. Velsen/Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:13

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:19

Vredenhof zou ik in ieder geval overslaan. Daar is het overslaan van de laatste ruwvoerbeurt om 22.00 van een paard met maagzweren omdat ze al zo veel hooi kreeg overdag slechts 1 voorbeeld van de dingen die daar niet kloppen.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:25

Ik heb toevallig heel veel stallen bekeken omdat ik zelf ook op zoek ben in deze omgeving.
Ik denk dat je voor een binnenbaan hier in de omgeving alleen bij een manege terecht kan.
of in vijfhuizen, maar die stallen ken ik zelf niet. weet alleen dat hier iets is met een binnenbaan.

als binnenbaan niet uitmaakt kan je evt. parelhof bekijken in spaarnwoude
of stal gouda in velserbroek
manege groene heuvel komt ook overeen met je eisen en heeft een binnenbaan

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:29

lampjerulez schreef:
Ik heb toevallig heel veel stallen bekeken omdat ik zelf ook op zoek ben in deze omgeving.
Ik denk dat je voor een binnenbaan hier in de omgeving alleen bij een manege terecht kan.
of in vijfhuizen, maar die stallen ken ik zelf niet. weet alleen dat hier iets is met een binnenbaan.

als binnenbaan niet uitmaakt kan je evt. parelhof bekijken in spaarnwoude
of stal gouda in velserbroek
manege groene heuvel komt ook overeen met je eisen en heeft een binnenbaan

Parelhof en Vario vallen sowieso al af.
We gaan vanuit Vijfhuizen verhuizen.

Bedankt beide :)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:47

misschien is pensionstal Uitgeest wat voor je?

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:41

Dan ben ik bang dat je niks gaat vinden dat aan je eisen voldoet.
alles staat vol of voldoet niet aan je eisen, of komt in de buurt maar staat ook vol.
Je kan naar manege kennemergaarde kijken, deze heeft achter de manege ook een ''gemeente'' rijbak waar eigen instructie volgens mij wel is toegestaan gezien deze bak niet van kennemergaarde zelf is.

Maar als je geen manege wilt zal je je eisen voor deze omgeving moeten aanpassen.
De prijzen voor goede stallen zijn hier vanaf 350 euro :)
Alles wat lager is zie je ook duidelijk terug in de basis verzorging zoals voeren/hooi geven etc.
Maar mocht je een stal vinden in de omgeving en verdere info er over willen, ik ben bij IEDERE stal in velsen langs geweest om te kijken.
Inmiddels sta ik zelf ergens op een wachtlijst.

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:16

Je zou evt bij stal Liedehof in Haarlem kunnen kijken. We hebben een binnen- en buitenbaan. Paddocks zijn er ook.

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 11:28

lampjerulez schreef:
Dan ben ik bang dat je niks gaat vinden dat aan je eisen voldoet.
alles staat vol of voldoet niet aan je eisen, of komt in de buurt maar staat ook vol.
Je kan naar manege kennemergaarde kijken, deze heeft achter de manege ook een ''gemeente'' rijbak waar eigen instructie volgens mij wel is toegestaan gezien deze bak niet van kennemergaarde zelf is.

Maar als je geen manege wilt zal je je eisen voor deze omgeving moeten aanpassen.
De prijzen voor goede stallen zijn hier vanaf 350 euro :)
Alles wat lager is zie je ook duidelijk terug in de basis verzorging zoals voeren/hooi geven etc.
Maar mocht je een stal vinden in de omgeving en verdere info er over willen, ik ben bij IEDERE stal in velsen langs geweest om te kijken.
Inmiddels sta ik zelf ergens op een wachtlijst.

Van de prijzen ben ik me inderdaad bewust. Kom zelf uit de regio. Daarom kijken we ook niet op prijs. Waar sta jij op de wachtlijst? Als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:31

Ik sta bij hofstede de kruidberg op de wachtlijst, (saskia rutte) voor de prijs moet je veel zelf doen.
maar voor mij was dit in ieder geval een stal dichtbij wat een soort van aan de eisen voldeed.

Je hebt ook nog kneppers en jaap rutte in velserbroek, wellicht voldoen die wel aan jou eisen.
Stal gouda voldoet ook aan jou eisen, je zou evt abbonnement op de hofgeest ruiter bak kunnen nemen zodat je eigen instructie kan behouden.
Al vond ik het meisje van stal gouda ook heel capabel overkomen als instructrice :)

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:15

Is stal Wennekers in Aalsmeer geen optie? Voldoet in elk geval aan je eisen, inclusief de uitrijmogelijkheden, maar ik weet niet wat je budget is? Wij staan er al ruim 11 jaar naar alle tevredenheid, wonen zelf in IJmuiden, en hoewel dat ver weg lijkt is het echt heel goed te doen. Ruwvoer (voordroog, over het algemeen prima kwaliteit) wordt twee keer per dag gegeven, en je mag zelf ook extra halen (dat wel met bepaalde regels tegenwoordig, ivm misbruik). Eigen hooi voeren mag trouwens ook.