Ervaringen paardenrusthuizen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RhealLover

Ervaringen paardenrusthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-19 12:15

Goedendag,

Ik kom er niet aan uit en zie door de bomen het bos niet meer. Hopelijk zijn er Bokkers die hun ervaringen kunnen delen of nog tips hebben.

Voor mijn oude trouwe Arabiertje (23) zoek ik een plakje cq rusthuis om zijn oude dagen te vullen. Door mijn gezondheid ben ik niet meer in staat om de zorg nog langer volledig op me te nemen. Momenteel huur ik een stuk grond met een schuur waar hij opzicht al jaren lekker staat, maar alles echt alles moet zelf gedaan worden. Nooit geen probleem geweest tot mijn rugklachten dusdanig verergerd zijn dat ik nu amper kan lopen. De afgelopen maanden ben ik afhankelijk geweest van mensen in mijn omgeving die de verzorging op zich namen, maar dat is niet de 100% die hij nodig heeft.

De afgelopen week ben ik gaan rond neuzen op internet naar paardenrusthuizen, om mijn maatje toch de oude dagen te geven die hij verdiend. Maar het is behoorlijk lastig, in West-Brabant is er nauwelijks iets, wil toch wel af en toe een knuffel geven zeg maar.

Punten die ik erg belangrijk vindt:
- Weidegang, liefst 24/7 (hij staat al jaren het hele jaar buiten met schuilmogelijkheid)
- Voldoende ruwvoer
- Liefst met hoefsmid, ontworming en entingen inbegrepen
- Als het kan West-Brabant of in de buurt van. Zolang ik maar niet andere kant van het land moet rijden.

Momenteel ben ik niet in staat om het hele land door te rijden opzoek naar datgeen waar ik een goed gevoel bij heb. En met zoveel mensen op Bokt moet het toch lukken het beste te zoeken voor m'n oudje.

Alvast bedankt.

Mizora

Re: Ervaringen paardenrusthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:23

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:33

Niet helemaal in de buurt maar de Wildtshof in Uddel echt een aanrader voor je paardje

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:40

In sint oedenrode zit paardenrusthuis klavertje4. een kennis van mij was zeer tevreden, haar paardje heeft zijn laatste maanden daar mogen leven (beestje was 33)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 09:53

EliseXJoelle schreef:
In sint oedenrode zit paardenrusthuis klavertje4. een kennis van mij was zeer tevreden, haar paardje heeft zijn laatste maanden daar mogen leven (beestje was 33)

Had idd Klavertje4 gevonden, kon er niet echt ervaringen over vinden. Is nog net qua afstand te doen denk ik zo.

Ik had ook Den Oude Stal in Wagenberg gevonden, ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen daarmee hebben (is behoorlijk dichtbij maar wil wel goede verzorging voor opa)

Noordzeenl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:16

Mizora schreef:
https://hetpaardenrusthuis.nl/onze-stallingsvormen

[PP] Paardenrusthuis van der Kruis

Of het echt West-brabant is weet ik niet, maar wel in Brabant.

Mijn merrie van nu 24 jaar staat hier sinds mei 2018, op een natuurweide in een kudde van ca. 10 paarden. Altijd (24/7) buiten, indien nodig krijgen ze hooi bijgevoerd, maar ze staan op een enorm stuk land met struiken en bomen er omheen in een natuurgebied, op zich voldoende gras. Elke dag controle en hoefverzorging, injecties, tanden is inbegrepen.
Ze hebben twee plekken, eentje in Leende en eentje in Heeze, die van mij staat in Heeze. Hele aardige mensen, erg betrokken, je kan zoveel als je wilt naar je paard toe. Kijk op de link maar welke stallingsvormen ze hebben.
Het geeft mij veel rust dat ze hier staat en ik ben er erg blij mee en mijn paardje ook, hier kan ze gewoon paard zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 15:23

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:16

Wij hebben destijds voor de pony van onze dochter en pensionstal gezocht en zijn bij Stal Franke in Ede geweest. Destijds voor ons toch niet handig vanwege de reistijd naar stal, maar als je er niet dagelijks hoeft te zijn is dat geen probleem. Ze hebben ook een groep met paarden die met pensioen zijn. Paarden zagen er goed verzorgd uit, en stonden er heerlijk relaxt bij. Ze hebben volgens mij alleen een facebookpagina, geen website: https://www.facebook.com/stalfranke/.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:23

Paardenkamp te Soest, maar ik weet niet of de wachtlijst is nu weer dicht. Mijn oude paard heeft er 16 jaar gestaan, is 37 geworden, en ik kan niet anders zeggen dan dat alles daar optimaal is. Tegenwoordig hebben ze een prachtig Paddock Paradise , maar ook grote loopstallen en individuele boxen met natuurlijk dagelijks beweging/ weidegang. Dus echt zorg op maat!
https://www.paardenkamp.nl/

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:24

Dit is dan wel geen pensioenstal, maar een pensionstal, maar toch ziet het er goed uit. Ik heb er geen ervaring mee, maar anderen die meer in die buurt wonen misschien wel: http://www.zeggezicht.nl/ . Dit zit tussen Breda en Oosterhout.

doornrooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:37

Mijn paard staat ook in Sint-oedenrode bij klavertje 4! Helaas door een blessure ipv pensioen maar verder heel tevreden. Aardige eigenaren, paarden hobbelen lekker de hele dag buiten op genoeg hectare met verschillende plekken waar hooi wordt gevoerd.

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:40

Stal de Utrecht in Esbeek.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 16:52

RhealLover schreef:
Ik had ook Den Oude Stal in Wagenberg gevonden, ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen daarmee hebben (is behoorlijk dichtbij maar wil wel goede verzorging voor opa)

Ik ben er destijds wezen kijken voor mijn toen 23 jarige,op zich was het prima, in de winter een lekkere ruimte binnen, maar ik had moeite met feit dat destijds de weides niet afgezet waren met lint, er is nl 1 wei héél dicht bij de snelweg en ik was bang dat de mijne heel simpel over het smalle slootje zou springen (was springpaard en was al een keer in paniek uit zijn oude wei over een hek van 1.50mtr gesprongen), ik heb het toen niet gedaan, ik kom er nu regelmatig langs en die ene wei is toen vrij snel afgezet met lint. Inmiddels is de mijne er alweer 8 jaar niet meer, maar ik volg ze nog steeds op FB. Ik zou zeggen waarom niet een keer een afspraak maken om te kijken, je zit er niet gelijk aan vast, kijken en vragen kost niets. :)