Pensionstalling omgeving Oosterhout Nb gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xkikidegroot

Pensionstalling omgeving Oosterhout Nb gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 01:03

Aangezien ik binnenkort weer terug verhuis naar Oosterhout. Ben ik nog opzoek naar wat pensionstalling in de omgeving Oosterhout. ik ben al bekend in Oosterhout en omgeving maar verder kijken is nooit verkeerd natuurlijk.*D

Mijn eisen:
- Paardenwelzijn staat voorop
- Binnenbak/ buitenbak
- Ruime stallen
- Stal moet worden uitgemest
- Genoeg weidegang (in de zomer meer dan 5/6 uur per dag in een weide)
- En de paarden moeten worden buitengezet
- Poetsplaats
- Zadelkamer
- (Longeer/losgooi bak)
- Uitrijmogelijkheden

Ik heb een maximum budget van ongeveer 300 euro per maand

De stallen die ik al ken:
- Stal Balemans in Teteringen
- Stal van Gils in Dorst
- Stal Hoeveind in Teteringen
- Dressuurstal Marjolein Verharen in Dongen
- Stal Beekdal Oosteind
- Stal Jespers Teteringen
- Stal Gratia Oosteind
- Stal Buitenhorst Oosteind
- Stal Overbos Breda
- Stal Hoge brug Breda
- De Vijf eiken Dorst
- De Oosterhoutse manege
- Stal van Laarhoven Dongen
- Stal Roosberg Bavel
- Manege Molenshot
- Stal Raakeindsehove

Ik hoor graag als mensen nog meer stallen weten in een straal van 15 km vanaf Oosterhout.

Ik ben benieuw of mensen misschien ervaringen hebben met de stallen:
- Stal Zeggezicht
- Manege Hoevegalderzicht
- Stal Beekdal
- Lindehoeve in Rijen
- Stal Timmermans
- Stal Stokkum

Skippy01

Re: Pensionstalling omgeving Oosterhout Nb gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:05

Ik sta op de Lindehoeve. Voor de paarden prima: jaarrond minstens 8 uur per dag op de weides (grote weides). Ruwvoer + eigen krachtvoer bij binnenkomen, ruwvoer + eigen krachtvoer rond middernacht en ruwvoer + eigen krachtvoer om 7 uur s ochtends.
Ik voer wel eigen hooi, ze voeren er voordroog en daar kan mijn paard niet tegen.

Maar voor de ruiter is het niet veel: alleen een buitenbak en die is vaak niet goed te rijden. Longeercirkel zelfde verhaal: vaak erg nat.
Van de 30 paarden ongeveer die er staan, worden er denk ik misschien 12 getraind, waarvan maar een stuk of 4/5 in de rijbak. De rest is met pensioen. Dus er is voor de eigenaar ook niet veel noodzaak de bak aan te pakken...

Als je op jouw rijtje afgaat en je paard minstens zoveel uren op de wei wil hebben... dan vallen er veel af hoor! Vaak sluit je een abonnement af voor de wei, of staan ze alleen in paddocks (klein!).

Ik vermoed dat Marjolein Verharen goed aansluit bij je wensen.

Ik weet dat per april Fiona Sinn een stal leeg heeft, kleinschalig, mogelijk is dat iets voor je. Dagelijks buiten, 3x per dag gevoerd en van wat ik begrijp een verlichte buitenbak die goed is.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:55

Skippy01 schreef:
Ik sta op de Lindehoeve. Voor de paarden prima: jaarrond minstens 8 uur per dag op de weides (grote weides). Ruwvoer + eigen krachtvoer bij binnenkomen, ruwvoer + eigen krachtvoer rond middernacht en ruwvoer + eigen krachtvoer om 7 uur s ochtends.
Ik voer wel eigen hooi, ze voeren er voordroog en daar kan mijn paard niet tegen.

Maar voor de ruiter is het niet veel: alleen een buitenbak en die is vaak niet goed te rijden. Longeercirkel zelfde verhaal: vaak erg nat.
Van de 30 paarden ongeveer die er staan, worden er denk ik misschien 12 getraind, waarvan maar een stuk of 4/5 in de rijbak. De rest is met pensioen. Dus er is voor de eigenaar ook niet veel noodzaak de bak aan te pakken...

Als je op jouw rijtje afgaat en je paard minstens zoveel uren op de wei wil hebben... dan vallen er veel af hoor! Vaak sluit je een abonnement af voor de wei, of staan ze alleen in paddocks (klein!).

Ik weet dat per april Fiona Sinn een stal leeg heeft, kleinschalig, mogelijk is dat iets voor je. Dagelijks buiten, 3x per dag gevoerd en van wat ik begrijp een verlichte buitenbak die goed is.
Ik heb ook op de Lindehoeve gestaan. Toch nog even een kleine towvoeging: het is een paar minuten stappen van stal V. Gils waar je wel kan lessen, voor €10 kan je in de binnenbak rijden of mee kan doen aan springlessen

Al voldoet zeggenzicht beter aan je eisenlijstje. Als je wilt dat ze op stal komen - en dus niet jaarrond 24/7 buiten in hun bewegingsweide - komen ze ook dagelijks op de wei (zomer en winter). Volgens mij in de zomer van 's ochtends 8 tot half 4, zoals ik heb begrepen. Enkel op zondag regelen eigenaren onderling het buiten zetten. Er zit een (kleine) binnenbak bij, nette en goed rijbare buitenbak, springbak, overdekte grondwerkbak. Een vriendin staat er en ze denken bij haar altijd goed mee, het is er netjes, rustiger dan je zou verwachten voor het aantal paarden en ze krijgen veel ruwvoer waarbij vriendin zelf elke dag een heel groot hooinet vult en ophangt zonder problemen.
Laatst bijgewerkt door freetorun op 06-03-19 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:58

@freetorun, bij van Gils mag je alleen lessen bij henzelf toch? Eigen instructeur mag niet mee? Bak huren kan inderdaad wel daar :)

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:00

Mijn verzorgpaardje staat op Gratia, een superleuke stal met een leuke sfeer. Wordt elke dag uitgemest op zondag na, dan moet dit zelf gedaan worden. Ze worden ook elke dag buitengezet, in de wintermaanden op de paddock, in de zomer op de wei. Een eigen zadelkast, en 2 poetsplaatsen waarvan 1 met koud en warm water. Er is een buitenbak en een longeercirkel.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:03

Stal zeggezicht gaat denk ik wel goed voldoen aan je eisen...is paar jaar geleden dat ik er geweest ben...maar paarden komen wel dagelijks buiten ( weekend was het volgens mij onderling geregeld?) En verder prima rijbakken...was toen wel wachtlijst vandaar dat ik ergens anders terecht gekomen ben...

Stal beekdal bedoel je dan chaam? Is wel verder weg dan 15 km toch? Is wel hele fijne stal, alhoewel de paddocks in de winter wel klein zijn ( vriendin stond er paar jaar geleden...weet niet of hierin iets is veranderd)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:18

Oef, ik zocht ook in deze omgeving en vond het erg lastig!

Ben uiteindelijk bij stal M.eeuwesen in Chaam uitgekomen en rij met liefde 3x per week vanuit mijn werk in Oosterhout naar Chaam.

- Manege Hoe.vezicht ben ik geweest maar daar had ik niet het gevoel dat ze heel blij waren dat ik langskwam. Werd niet bepaald met een warm welkom ontvangen. Zag er verder uit als een prima stal
- Stal Ze.ggezicht ben ik ook geweest. Volgens mij een hele fijne stal! Ik vond het persoonlijk wat te groot, de eigenaresse vertelde dat er zo'n 90 pensionpaarden staan. Dan heb je de bijrijders en verzorgers nog niet meegerekend.
- Stal B.eekdal was voor mij behoorlijk aan de prijs

Succes met je zoektocht :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:33

Vleddertje1 schreef:
Stal beekdal bedoel je dan chaam? Is wel verder weg dan 15 km toch? Is wel hele fijne stal, alhoewel de paddocks in de winter wel klein zijn ( vriendin stond er paar jaar geleden...weet niet of hierin iets is veranderd)

Er ligt ook stal Beekdal in Oosteind.
In Chaam is het 't Beekdal. Makkelijk te verwarren :)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:44

Citaat:
Al voldoet zeggenzicht beter aan je eisenlijstje. Als je wilt dat ze op stal komen - en dus niet jaarrond 24/7 buiten in hun bewegingsweide - komen ze ook dagelijks op de wei (zomer en winter). Volgens mij in de zomer van 's ochtends 8 tot half 4, zoals ik heb begrepen. Enkel op zondag regelen eigenaren onderling het buiten zetten. Er zit een (kleine) binnenbak bij, nette en goed rijbare buitenbak, springbak, overdekte grondwerkbak. Een vriendin staat er en ze denken bij haar altijd goed mee, het is er netjes, rustiger dan je zou verwachten voor het aantal paarden en ze krijgen veel ruwvoer waarbij vriendin zelf elke dag een heel groot hooinet vult en ophangt zonder problemen.

Klopt, imo de beste stal in de omgeving en met keurmerk paardenwelzijn! :o

Je hebt de kudde, de 24u zomerwei (waarbij je ze in de zomer 's nachts buiten mag laten en in de winter kun je kiezen of je paard om half 2 met de reguliere wei naar binnen mag of dat je hem later op de dag zelf alsnog binnen haalt) en dan heb je nog de reguliere weidegang waar ze van 8 tot half 4 buiten komen in de zomer.
Qua drukte valt het mee omdat er zoveel faciliteiten zijn en er zijn veel buitenrijders ;-).
(normale afmeting binnenbak, Z dressuurbak buiten, stapmolen, 2 longeerpistes buiten, 1 overdekte longeer/grondwerkbak, springbak buiten en westernbak buiten).

Wachtlijst is echter nu wel meer dan 10 mensen en het verloop zeer laag. Vriendin van mij staat er ook al tijdje op namelijk.
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 06-03-19 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:47

Skippy01 schreef:
@freetorun, bij van Gils mag je alleen lessen bij henzelf toch? Eigen instructeur mag niet mee? Bak huren kan inderdaad wel daar :)
Klopt ja. Vergeten te vermelden!

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:55

p.s. bij van Stokkum gaan ze in de winter volgens mij amper naar buiten ivm kleigrond. Weet niet of ze dan voldoende paddocks hebben waar ze dan wel lang naar buiten kunnen.

Stal van Bragt nog een optie?
Of HCH Midden Brabant in Waspik?
In Oosteind bij van Onzenoort?

Toekie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:15

Heb ook een tijdje bij Hans Meeuwessen gestaan. Prima stal, leuke sfeer, mooie omgeving om buiten te rijden. Mijn paard stond in niet zo'n grote box (3x3) maar er zijn in het oude gedeelte ook grotere boxen. Bij Zeggezicht is een enorme wachtlijst.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 10:38

xkikidegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:06

Skippy01 schreef:

Ik heb altijd eerst op zo een stal gestaan maar de bak was bij een regenval al een groot zwembad. Maar hij zekfs in de winter heel de dag door buiten kwam. Nu ben ik naar Zeeland verhuist met Mn paard en ik sta daar voor €275 op een zeer luxe pensionstalling. Waarbij ze in de zomer heel de dag buiten staan op een grote wei en in de winter op paddocks wel wat korter maar genoeg. Ik merkte dat mijn paard dat mijn paard gelukkiger werd van iets minder lang buiten staan maar wel heel de winter doorkunnen trainen. Aangezien hij daar meer zijn ei in kwijt kan. Ik denk dat het echt een speld in een hooiberg is maar ik wil het als nog graag proberen.

xkikidegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:07

xkikidegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:07

Toekie2 schreef:
Heb ook een tijdje bij Hans Meeuwessen gestaan. Prima stal, leuke sfeer, mooie omgeving om buiten te rijden. Mijn paard stond in niet zo'n grote box (3x3) maar er zijn in het oude gedeelte ook grotere boxen. Bij Zeggezicht is een enorme wachtlijst.

Ik ga het even opzoeken bedankt!

xkikidegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:08

Alpha89 schreef:
p.s. bij van Stokkum gaan ze in de winter volgens mij amper naar buiten ivm kleigrond. Weet niet of ze dan voldoende paddocks hebben waar ze dan wel lang naar buiten kunnen.

Stal van Bragt nog een optie?
Of HCH Midden Brabant in Waspik?
In Oosteind bij van Onzenoort?

Oo oke ik zal eens informeren. Ik ga de anderen stallen is even bekijken. Erg bedankt!

xkikidegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:10

Alpha89 schreef:
Citaat:

Klopt, imo de beste stal in de omgeving en met keurmerk paardenwelzijn! :o

Je hebt de kudde, de 24u zomerwei (waarbij je ze in de zomer 's nachts buiten mag laten en in de winter kun je kiezen of je paard om half 2 met de reguliere wei naar binnen mag of dat je hem later op de dag zelf alsnog binnen haalt) en dan heb je nog de reguliere weidegang waar ze van 8 tot half 4 buiten komen in de zomer.
Qua drukte valt het mee omdat er zoveel faciliteiten zijn en er zijn veel buitenrijders ;-).
(normale afmeting binnenbak, Z dressuurbak buiten, stapmolen, 2 longeerpistes buiten, 1 overdekte longeer/grondwerkbak, springbak buiten en westernbak buiten).

Wachtlijst is echter nu wel meer dan 10 mensen en het verloop zeer laag. Vriendin van mij staat er ook al tijdje op namelijk.

Oei dat klinkt goed! Ik ga hun maar eens bellen. Ik hoop dat de lijst ondertussen wat geslonken is. Weet je misschien ook de prijzen?

xkikidegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:18

vaaleriee schreef:
Oef, ik zocht ook in deze omgeving en vond het erg lastig!

Ben uiteindelijk bij stal M.eeuwesen in Chaam uitgekomen en rij met liefde 3x per week vanuit mijn werk in Oosterhout naar Chaam.

- Manege Hoe.vezicht ben ik geweest maar daar had ik niet het gevoel dat ze heel blij waren dat ik langskwam. Werd niet bepaald met een warm welkom ontvangen. Zag er verder uit als een prima stal
- Stal Ze.ggezicht ben ik ook geweest. Volgens mij een hele fijne stal! Ik vond het persoonlijk wat te groot, de eigenaresse vertelde dat er zo'n 90 pensionpaarden staan. Dan heb je de bijrijders en verzorgers nog niet meegerekend.
- Stal B.eekdal was voor mij behoorlijk aan de prijs

Succes met je zoektocht :)

Blij dat ik niet de enigste ben.Het is echt erg lastig! Kan je mij misschien wat meer vertellen over de stal waar je nu staat? Ben ik ook erg benieuwd naar. :)

xkikidegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:19

xkikidegroot schreef:
Aangezien ik binnenkort weer terug verhuis naar Oosterhout. Ben ik nog opzoek naar wat pensionstalling in de omgeving Oosterhout. ik ben al bekend in Oosterhout en omgeving maar verder kijken is nooit verkeerd natuurlijk.*D

Mijn eisen:
- Paardenwelzijn staat voorop
- Binnenbak/ buitenbak
- Ruime stallen
- Stal moet worden uitgemest
- Genoeg weidegang (in de zomer meer dan 5/6 uur per dag in een weide)
- En de paarden moeten worden buitengezet
- Poetsplaats
- Zadelkamer
- (Longeer/losgooi bak)
- Uitrijmogelijkheden

Ik heb een maximum budget van ongeveer 300 euro per maand

De stallen die ik al ken:
- Stal Balemans in Teteringen
- Stal van Gils in Dorst
- Stal Hoeveind in Teteringen
- Dressuurstal Marjolein Verharen in Dongen
- Stal Beekdal Oosteind
- Stal Jespers Teteringen
- Stal Gratia Oosteind
- Stal Buitenhorst Oosteind
- Stal Overbos Breda
- Stal Hoge brug Breda
- De Vijf eiken Dorst
- De Oosterhoutse manege
- Stal van Laarhoven Dongen
- Stal Roosberg Bavel
- Manege Molenshot
- Stal Raakeindsehove

Ik hoor graag als mensen nog meer stallen weten in een straal van ongeveer 15 km vanaf Oosterhout.

Ik ben benieuw of mensen misschien ervaringen hebben met de stallen:
- Stal Zeggezicht
- Manege Hoevegalderzicht
- Stal Beekdal
- Lindehoeve in Rijen
- Stal Timmermans
- Stal Stokkum

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:46

Z.eggezicht is de wachlijst momenteel 10 mensen voor die vriendin van mij, dus zij is nr 11 en ik weet niet hoeveel er na haar nog komen. Prijzen weet ik ook maar kan ik je beter pb over sturen, denk ik? Weet niet of dat zomaar openbaar mag.

xkikidegroot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 20:17

Sophievhouw schreef:
Mijn verzorgpaardje staat op Gratia, een superleuke stal met een leuke sfeer. Wordt elke dag uitgemest op zondag na, dan moet dit zelf gedaan worden. Ze worden ook elke dag buitengezet, in de wintermaanden op de paddock, in de zomer op de wei. Een eigen zadelkast, en 2 poetsplaatsen waarvan 1 met koud en warm water. Er is een buitenbak en een longeercirkel.

Stal Gratia ken ik. Alleen wil ik erg graag een binnenbak zodat ik het gehele jaar door kan blijven trainen. :)

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 21:11

xkikidegroot schreef:
Sophievhouw schreef:

Stal Gratia ken ik. Alleen wil ik erg graag een binnenbak zodat ik het gehele jaar door kan blijven trainen. :)

Snap ik!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:02

xkikidegroot schreef:
Skippy01 schreef:

Ik heb altijd eerst op zo een stal gestaan maar de bak was bij een regenval al een groot zwembad. Maar hij zekfs in de winter heel de dag door buiten kwam. Nu ben ik naar Zeeland verhuist met Mn paard en ik sta daar voor €275 op een zeer luxe pensionstalling. Waarbij ze in de zomer heel de dag buiten staan op een grote wei en in de winter op paddocks wel wat korter maar genoeg. Ik merkte dat mijn paard dat mijn paard gelukkiger werd van iets minder lang buiten staan maar wel heel de winter doorkunnen trainen. Aangezien hij daar meer zijn ei in kwijt kan. Ik denk dat het echt een speld in een hooiberg is maar ik wil het als nog graag proberen.

Goed dat je weet wat bij jouw paard past! Die van mij zou gek worden met minder uren buiten, dus ik heb het idee van luxe maar laten varen... ;)
Ik ben bang dat voor 275 je in midden-brabant geen echte luxe kunt verwachten - voor dat bedrag is het vaak óf een binnenbak, óf weidegang en redelijk goede buitenbak. Prijzen zijn hier echt hoger. Je zit dan zeker rond de 300. Als je wil doortrainen is stal Bien Venue ook wel een idee misschien. Maar in de winter geen weidegang. Wel altijd losgooi mogelijkheden, meerdere binnenbakken, goede buitenbak en eigen cross-bos.