Help!! Stalling 2 paarden zevenhuizen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonsher

Help!! Stalling 2 paarden zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 13:37

Hallo allemaal,
Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar een stalling in Zevenhuizen voor een tinker van 10 en een nrps pony van 27. Ik weet dat hier meer topics van zijn maar die zijn best gedateerd. Ik woon nu in de kop van noord Holland dus over stalling in Z-H weet ik echt 0,0. Dus ik hoop dat hier wat Z-H bokkers zijn die mij kunnen helpen. Ik heb per 1 mei een stal nodig.
Maar wat zoek ik dan? Nou ik heb niet heel veel eisen kwa luxe, maar wat ik fijn zou vinden is in ieder geval een box of een plekje om te schuilen. Een bak of plek om te rijden. En een stukje weiland en paddock zou fijn zijn. Het liefst zo dicht mogelijk bij Zevenhuizen of waddinxveen. Het mag ook gewoon bij mensen thuis zijn.
Ik hoop dat jullie zo genoeg info hebben en dat er iemand is die me kan helpen. Alvast bedankt !!!

loismooij15

Re: Help!! Stalling 2 paarden zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:50

Misschien slim om ven die kant op te rijden, als je tussen de kassen rijdt zie je veel stallen.

moonsher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 15:02

Bedankt voor je reactie ik ga indd dit weekend gewoon even rondrijden en heel brutaal bij mensen aanbellen

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 16:15

Stal Verburg

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:17

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:28

6e tochtweg waddinxveen op het einde zitten twee stallen. Namen weet ik niet, 1 is sowieso een uitloop stal met ook losse stallen. Beiden enkel buitenbak.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:33

Als je weinig eisen hebt, zou ik gewoon op marktplaats kijken. Stallen genoeg :-)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:58

Gewoon eventjes een rondje doen hier in de omgeving. Er zijn veel kleine stalletjes die vaak plekken vrij hebben.

Stal verburg,
Mearas
Stal dijkhoeve (mijn stal, heeft een lange wachtlijst)
Animal farm
Etcetc...

moonsher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 09:14

Waddinxveen en moerkapelle ga ik sowieso een rondje doorheen rijden en volgens mij zag ik aan het begin van Zevenhuizen ook een stal. Mp al geprobeerd. Wat mij wel opvalt is dat de prijzen van de stalling hier vele malen hoger liggen als waar ik vandaan kom

loismooij15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:39

@moonsher daar zul je vrees ik aan moeten wennen. Ik woon zelf in bleiswijk en de goedkoopste stal die ik heb gevonden was 300

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:15

Wat van marktplaats beviel wel/niet? Dan kunnen we meedenken. Ik kan wel alle stallen in de omgeving opnoemen maar daar schiet je weinig mee op denk ik :D

moonsher

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 22:58

Ja dat is wel een goeie van jou. Ik heb zaterdag een afspraak bij aa noord heten ze volgens mij in zoetermeer en in Berkel op de noordersingel die heb ik via Mp en dan heb ik nog een afspraak bij parkzicht in nieuwekerk aan de ijsel via internet verder heb ik nog geen reacties terug. Dus de tip van rondrijden en aanbellen ga ik ook toepassen en dan wil naar waddinxveen en moerkapelle denk ik en dat gaat me eerste paardenrondrijs door Zuidholland worden. Dan wil ik een andere dag nog xsensibel d’r lijstje afwerken (zal vriendlief leuk vinden al die paarden dagen) ik wil jullie trouwens ook allemaal super bedanken voor de reacties en het meedenken ik heb er echt super veel aan. ❤️

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:27

moonsher schreef:
Ja dat is wel een goeie van jou. Ik heb zaterdag een afspraak bij aa noord heten ze volgens mij in zoetermeer en in Berkel op de noordersingel die heb ik via Mp en dan heb ik nog een afspraak bij parkzicht in nieuwekerk aan de ijsel via internet verder heb ik nog geen reacties terug. Dus de tip van rondrijden en aanbellen ga ik ook toepassen en dan wil naar waddinxveen en moerkapelle denk ik en dat gaat me eerste paardenrondrijs door Zuidholland worden. Dan wil ik een andere dag nog xsensibel d’r lijstje afwerken (zal vriendlief leuk vinden al die paarden dagen) ik wil jullie trouwens ook allemaal super bedanken voor de reacties en het meedenken ik heb er echt super veel aan. ❤️

Dat is gok ik Nico? Paarden staan daar met grote getallen op een postzegeltje, het is een grote modderbende en de bak is vaker niet dan wel te rijden. Paarden staan deels in containers, waar de wind en regen in slaan. De andere stallen staan de ‘vrienden van’ in zegmaar. En geen uitrijmogelijkheden. Veel vriendjespolitiek en als je iets vraagt of iets je niet bevalt kan je oprotten.

Ook bij Noord Aa is de bak vaker niet dan wel te rijden en de stallen zijn erg klein en niet goed geventileerd.
Je kan er wel naar buiten, maar is erg beperkt.

De plekken die je gaat bezoeken zijn wel een van de goedkopere, maar niet paardvriendelijke plekken imo. Dan kan je beter kijken bij Duynisveld(pijnacker), four star stables(leidschendam), olsthoorn stables(schipluiden) of FairtoHorses(Bleiswijk). Wel duurder, maar hoort ook we een beetje bij paardhouden in deze omgeving ben ik bang..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:10

Ik kom ook uit de kop van NH en was volledig in cultuurshock toen ik naar de Randstad verhuisde, ook qua paardenhouden. Van postzegelpaddocks had ik nog nooit gehoord, nooit beseft dat 24/7 buiten in de zomer niet vanzelfsprekend is, en dat ik voor mijn stalling meer betaalde dan aan huur van mijn eerste huurhuis in 2008 in Noord Holland was ook even slikken. := :+

Het ligt er echt een beetje aan wat je zoekt en wat je prioriteiten zijn. Ik ben ook gaan rondrijden, rondvragen en ben gestart bij iemand aan huis waar ik terecht kwam na een advertentie van mijzelf op MP. Ik heb daarvoor en daarna veel stallen gezien, ik heb er zelf bij 5 gestaan. Goede en minder goede ervaringen. :) wel heb ik geleerd wat ik belangrijk vind, en nu sta ik ergens waar ik niet meer weg wil, ook al heb ik zelf minder "luxe".
Noord Aa is bij mij op loopafstand van huis, maar heb ik niet gedaan omdat het zelf binnen/ buiten zetten niet haalbaar is voor mij. Iets daar verderop zit De Groene Meer, fijne stal waar je qua buitenrijden net wat meer kanten op kunt en je hebt er alles bij de hand. Qua kosten wel een heel andere prijsklasse. Maar een aanrader om eens te kijken. :j
Ik sta zelf bij Four Star Stables, Leidschendam. Is voor jou denk ik ook wel aan te rijden over de snelweg, we hebben meer stalgenootjes uit die hoek.
Minder luxe, maar mijn paard is er heel erg happy en staat 24/7 in een groep met eigen keuze binnen/buiten.
Ze hebben daar ook boxen. Qua prijs ligt het ongeveer gemiddeld voor de Randstad. Fijn buitenrijden.
Verderop zit nog De Windhoek, zelf geen ervaring mee maar volgens mij ook een bezoek waard. :j

Fair2Horses in Bleiswijk wordt echt een mooi concept, maar geen land. Wel toplocatie voor buitenrijden, goede bakken (binnen en buiten, vrij uniek in deze omgeving in de combinatie met voldoende buitengang). Is weer een hogere prijsklasse.

Het is soms zoeken naar een speld in een hooiberg en heel erg plussen en minnen. Volgens mij bestaat de perfecte stal niet in deze regio. Maar er zijn er zeker te vinden waar je paard fijn kan staan. :)

Succes met je zoektocht!

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:36

In die regio zijn veel (kleine stallen), maar het hangt heel erg van je wensen en prioriteiten af of je vindt wat je zoekt.

Je kan kijken naar Stal Tamariva in Zevenhuizen (vlakbij de Zevenhuizerplas), Stal Anna's Hoeve in Moerkapelle, Reijneveld in Moerkapelle (aan de Middelweg), of Stal Spruijt in Waddinxveen. Deze stal stond te koop, dus ik weet niet zeker of het nog een pensionstal is. Daarnaast heb de De Plasweg B.V. aan de Plasweg in Waddinxveen.

Daarnaast zijn er veel kleine stallen zonder website, aan de Tweede Bloksweg zitten bijvoorbeeld een aantal stallen. Daar zou je langs kunnen rijden om te vragen of ze plek hebben.

In de omgeving (Moordrecht, Hazerswoude, Gouda, Gouderak etc.) zijn ook genoeg stallen te vinden.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:42

Toen ik ging verhuizen van Rotterdam naar Friesland ben ik ook rond gaan kijken en ervaringen gevraagd.
Ik had achteraf ook even richting een ruitersportzaak moeten gaan en daar vragen die komen vaak op verschillende stallen.
Misschien ook een idee om dat even te doen.

ChanelR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:21

.
Laatst bijgewerkt door ChanelR op 26-11-23 02:27, in het totaal 1 keer bewerkt

pdwreeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:44

Hi Moonsher,

Als je ons even een privé berichtje wil sturen met wat jouw wensen zijn dan kunnen wij jou vast en zeker een hoop adressen doorsturen :D

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:13

Parkzicht zou ik ook niet graag staan. Voerbeleid is niet zo heel goed zegmaar haha