Keuren omgeving assendelft

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marsie2

Keuren omgeving assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-19 21:55

Hoihoi,

Weet iemand een goede dierenarts omgeving assendelft voor aankoopkeuring paard?

denisewinter

Re: Keuren omgeving assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:22

Paardendokters.nl ( hans koster )
Heb ik me pony laten keuren. Echt top. Heel kieskeurig en namen ook bloed af voor eventuele doping als het paard binnen een maand opeens ander gedrag ging vertonen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:32

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:08

Hoe dan ook kiezen voor een paardenarts(-enpraktijk) die niet de vaste arts(-enpraktijk) is van de verkopende partij.

Je hebt in die buurt een afdeling van de Lingehoeve en van Hollands Kroon die ook aankoopkeuringen doen. Hans Kosters is ook een goede.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 11:27

Hollands Kroon - Willem Bakker is de enige erkende paardenkeuringsarts in Noord-Holland.

Maar bijvoorbeeld de Lingehoeve, de mobiele kliniek van Wolvega komen ook regenmatig in die omgeving en hebben goede keuringsartsen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:57

Ingvdh, dat verbaast mij, dat Willem Bakker de enige erkende paardenkeuringsarts is in Noord-Holland. Van Wolvega moet je dan net hebben dat de ene persoon die erkend keuringsarts is in Noord-Holland komt. Ik kan me zo voorstellen dat ze die op de kliniek zelf houden.
En de Lingehoeve heeft hier een dependance, als de personen die daar zitten geen erkenning hebben, denk ik niet dat er iemand uit Lienden komt om te keuren.

Nu denk ik, als je je paard niet wil verzekeren, dat het niet altijd noodzakelijk is om een erkende keuringsarts te laten keuren, er zijn er meer die dagelijks paarden zien en behandelen en een gedegen keuring kunnen uitvoeren.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 13:39

@Jet, check de site maar van Stichting Paard. NH komt er echt karig van af.

Verzekeringen accepteren ook keuringen van andere DA's, alleen Equipe heeft in de voorwaarden staan dat ze van die artsen de keuring zonder vragen overnemen. De andere verzekeringen zeggen daar niets over. En zelfs bij Equipe kan je ook een andere arts laten keuren, ze doen alleen zelf nog een extra check.

Dat wil overigens niet zeggen dat andere dierenartsen niet goed keuren, het is nl ook een keus van de arts om in dat register te willen staan, er hangen nl ook weer voorwaarden aan. Als je zoekt op erkend paardenarts heb je heel wat meer keus en die mensen zien ook genoeg paarden.
Ik zou alleen de DA om de hoek niet vragen die naast paarden ook koeien, honden en katten helpt. :)

Maar vind maar eens een goede keuringsarts in een gebied waar je zelf niet thuis bent. Het is mij een paar keer overkomen en dan ga ik wel voor iemand van die lijst, dan weet ik zeker dat diegene hier de nodige ervaring mee heeft. Het ging mij niet om de verzekering, maar ik wilde gewoon een op dat moment gezond dier kopen en niet de ellende van een ander.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 15:09

Ja, op die site had ik al even gekeken.

Mijn vorige paard kreeg ik twee weken op proef mee en die is toen door mijn eigen DA gekeurd en mijn huidige paard heb ik in Wassenaar kunnen laten keuren. Zij met de trailer vanuit omgeving Helvoirt die kant op en ik uit Anna Paulowna met lege trailer daarheen. Beide zijn destijds door de verzekering aangenomen zonder verdere restricties, nu zag ik dat "mijn" verzekering ook verwijst naar die site.

Ik zou hoe dan ook geen keuring laten verrichten door een praktijk waaraan de verkoper verbonden is en inderdaad een paardenarts in de arm nemen.