Waar strandrit grote groep?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

JosefienE

Waar strandrit grote groep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 19:57

Hallo!

Wij willen graag met onze manege les van 10 a 12 gevorderde ruiters een strandrit gaan maken in mei of juni. Het liefst een rit van 2 a 3 uur, onder de 55 euro. En we vinden het leuk om ook even hard te kunnen gaan over het strand! We hadden vorig jaar een heerlijke rit gemaakt bij Manege Grol, maar vinden het ook leuk wat anders te proberen.

Omgeving Zeeland (Renesse/Burgh-Haamstede), Den haag, Scheveningen of wat hier tussen zit. We komen zelf uit Dordrecht en willen niet meer dan een uur en kwartier rijden.

Heb zelf nog Iron Horse, Manege Tinte, Manege Wittebrug gevonden, iemand hier ervaring mee? Of andere leuke maneges?

Ik hoor het graag!

Afbeelding

manonutjuh

Re: Waar strandrit grote groep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:05

De dijkgraaf in Ouddorp!

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 20:12

manonutjuh schreef:
De dijkgraaf in Ouddorp!

Ik zie bij de prijslijst dat een rit 90 minuten is (1,5u), weet je of er ook nog langere ritten zijn?

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:14

Ik denk het wel, maar dat zou je even na moeten vragen.

Ik denk dat dit het standaard rondje is, er is iig strand genoeg om langer te rijden!

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:21

Beetje verder maar Manege Baarshoeve in Zandvoort.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 20:33

Thatgrumpyh schreef:
Beetje verder maar Manege Baarshoeve in Zandvoort.

1.5u er naar toe rijden en een strandrit kost 75,- euro wat ook boven ons budget is. Ziet er wel leuk uit verder.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:41

Iron horse is leuk hoor. Lieve paarden. Alles gaat bitloos en tempo kun je afspreken. Willen jullie hard dan gaan jullie hard :D

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 21:59

Iron Horse lijkt mij ook super leuk! Rij met mijn eigen paard ook bitloos.
Iemand ervaring met Manege Tinte of Manege Berestein? Deze zijn voor ons dicht bij en niet al te duur
Of Manege Noordland of Riouwrij school? deze zijn ook dichtbij, maar kan niet zo 123 de prijzen vinden. Ik kan natuurlijk mailen, maar ervaringen zijn altijd fijn :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:05

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 22:07

Narya schreef:
Ik ben vroeger regelmatig hier geweest, in Zeeland: https://manegedezwaanhoek.nl/nl/strandritten

Bedankt voor je reactie! Die leek mij ook leuk, maar voor die zelfde prijs kunnen we ook dichterbij een rit maken, omdat zwaanhoek dan toch wat ver weg is voor ons.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:46

Ponyhof in Aagtekerke? :)

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-19 22:49

mcjv schreef:
Ponyhof in Aagtekerke? :)

Ook bekeken omdat een paar van onze les daar goede ervaringen mee hebben, maar dat is ander half uur rijden. En wil liever langer op een paard zitten dan in de auto :')

Maar bedankt voor de reactie!

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 21:29

Iemand ervaring met Manege Tinte, Manege Berestein of Manege Heemskerk?

Deze staan samen met Iron horse boven aan het lijstje van keuzes :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:34

Tinte alleen van horen zeggen. Wel 2 verschillende personen die beiden onafhankelijk van elkaar zeggen dat ze alleen standje hard kunnen en niet erg verantwoordelijk met de groep omgaan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-19 21:37

Ineke2 schreef:
Tinte alleen van horen zeggen. Wel 2 verschillende personen die beiden onafhankelijk van elkaar zeggen dat ze alleen standje hard kunnen en niet erg verantwoordelijk met de groep omgaan.

Hmm, nu houden wij wel van hard, maar het moet wel onder controle blijven. Ik ben geen fan van racende paarden. Wat bedoel je precies met niet verantwoordelijk met de groep?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 22:35

JosefienE schreef:
Ineke2 schreef:

Hmm, nu houden wij wel van hard, maar het moet wel onder controle blijven. Ik ben geen fan van racende paarden. Wat bedoel je precies met niet verantwoordelijk met de groep?

Precies wat je hierboven zegt en jullie dus niet willen :)
Als ze gaan, gaan ze en zit er de eerste tijd geen rem meer op, óók niet als er mensen vanaf vallen.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 19:38

Ineke2 schreef:

En hier iemand die zegt dat er juist een handgalop wordt gedaan op het strand die met een groep goede ruiters misschien iets vlotter kan uitvallen. Maar nee hoor, ongecontroleerd absoluut niet.

Fijne manege met brave paarden voor de buitenritten. Ook de rit zelf is zo’n 3-3,5 uur, maar daar zit wel een stuk polder bij om bij de duinen en strand te komen. Persoonlijk vind ik ze erg goed geprijsd.

Heb hier ruim 20jr geleden gereden en destijds ook buitenritten begeleid. Toen werd er nog wel standaard een rengalop gepakt, waardoor de paarden heet waren op het strand. Nu pak ik heel af en toe nog een strandritje mee en gaat het er veel relaxter aan toe. Misschien dat de onafhankelijke verhalen van lang geleden zijn?

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 20:33

Manege Tinte doet alleen op zondag ritten, dus hier kunnen we met de groep sowieso niet gaan rijden (ivm mensen die naar de kerk gaan op zondagen).
Ik moet nog bellen, maar waarschijnlijk wordt het weer manege Grol, de enige die ik in de buurt kan vinden die ook op zaterdag ritten aanbied. En die is vorig jaar prima bevallen, iets anders was ook leuk geweest, maar vertrouwt is altijd goed.

Ik ga wel met een ouder iemand samen rijden bij manege Tinte, dus ik ga het zien hoe de ritten zijn :)

Bedankt voor iedereens reactie!

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:41

Bij Hippisch Centrum Westland kan je volgens mij ook met een groep afspreken op een tijd die jullie uitkomt, althans vroeger. Geen idee hoe dat nu is en als het nog kan wat het dan kost. Ze hebben in ieder geval brave paarden en gaan ook echt wel een stuk hard. Moeite waard om een belletje aan te wagen.

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 20:44

Vadiz schreef:
Bij Hippisch Centrum Westland kan je volgens mij ook met een groep afspreken op een tijd die jullie uitkomt, althans vroeger. Geen idee hoe dat nu is en als het nog kan wat het dan kost. Ze hebben in ieder geval brave paarden en gaan ook echt wel een stuk hard. Moeite waard om een belletje aan te wagen.

Ik heb hun 2 a 3 weken geleden een mailtje gestuurd, maar geen reactie.
Ik kan ze inderdaad nog wel even bellen, ze zitten niet ver weg!
Hoelang geleden heb jij daar een rit gemaakt? En wat koste dit toen?

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 20:55

Ik heb er jaren gestaan met mijn paard. Ik weet dat er toen regelmatig groepen kwamen. Geen idee wat het kostte. Ik ben er nu alweer een aantal jaar weg vandaar dat ik niet weet hoe het nu zit. Je kan het beste woensdagmiddag bellen en dan naar Hannie vragen. Zij regelt de meeste dingen.

Vadiz M2 startgerechtigd! Nooit verwacht. :D
[ITP] Vadiz
[RT-HAW] Clinic Jessica Buying met Vadiz

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-19 20:56

Vadiz schreef:
Ik heb er jaren gestaan met mijn paard. Ik weet dat er toen regelmatig groepen kwamen. Geen idee wat het kostte. Je kan het beste woensdagmiddag bellen en dan naar Hannie vragen. Zij regelt de meeste dingen.

Dankje, ga ik doen!

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-19 14:44

Vadiz schreef:
Ik heb er jaren gestaan met mijn paard. Ik weet dat er toen regelmatig groepen kwamen. Geen idee wat het kostte. Ik ben er nu alweer een aantal jaar weg vandaar dat ik niet weet hoe het nu zit. Je kan het beste woensdagmiddag bellen en dan naar Hannie vragen. Zij regelt de meeste dingen.

Ik heb net toch maar alvast gebeld en ze vertelde mij dat ze op het moment geen ritten doen. Ze had wel mijn mailtje langs zien komen en naar iemand doorgestuurd. Het klonk allemaal nogal moeilijk, dus heb zo'n vermoeden dat dit het niet gaat worden :')

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:01

http://www.paardrijdenzeeland.com/

2x strandrit gemaakt en tempo wordt in overleg met groep bepaald.
Locatie is een beetje oud (oude voormalige manege waar ze een deel van huren), maar paarden staan er prima bij.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:17

Ouddorp gewoon even bellen, is veel mogelijk. Op de site zijn de standaard ritten.

Ze kunnen alles op maat maken wel optijd reserveren.

"Letting go doesn't have to mean giving up, it means accepting that some things weren't meant to be.."
"Cowboys are just like weather, nothing can be done to change either one of them..."