Ervaringen op stallen omg. Alblasserwaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LauraaS

Ervaringen op stallen omg. Alblasserwaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 16:11

Hoi allemaal, ik wil binnenkort misschien een paardje aan gaan schaffen en ik zat een beetje te kijken wat de mogelijkheden waren. Ik zou hem het liefst op de Beyaert (Alblasserdam) willen zetten.

Nu is mijn vraag, wat zijn nou de nadelen en de voordelen om daar te staan?
Ik had gehoord dat je bardiensten moet draaien en dat spreekt me niet echt aan, maar goed kan zijn dat ik fout zit.

En weten jullie nog andere stallen in omgeving Alblasserdam, Papendrecht, Sliedrecht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:00

Als je het niet erg vindt dat je paard hele dagen op stal staat is de Beyaert een prima plek :).
Met 1 paddock kunnen ze niet lang buiten staan en je mag je paard niet onbeheerd in de paddock achterlaten. Met wedstrijddagen mag je paard helemaal niet in de paddock of dat moet inmiddels anders zijn.
Je moet idd vanaf 18 jaar (en indien je jonger bent, je ouders) meedraaien met bar- en schoonmaakdiensten.

Tegenwoordig kan je volgens mij ook een box huren maar voorheen kon je alleen een box kopen. Ik heb een aantal stalgenootjes die van de Beyaert vandaan kwamen en 1 daarvan heeft nog bijna een jaar met haar box gezeten. Die kreeg ze niet verkocht.

mvdbijl

Re: Ervaringen op stallen omg. Alblasserwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:03

Ik weet dat er weinig is, ik wil dat mijn paarden dagelijks buiten komen en kon maar weinig in die omgeving vinden. Mijn man komt er vandaan en uiteindelijk zijn we een stuk meer uit de richtig verhuisd.

De stal die je noemt kwam ik ook tegen maar viel voor mij af.