Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 09:19

Sara18 schreef:
Maar Marit.. Als die 100 euro al een "probleem" is, hoe ga je dan de andere kosten voor je pony betalen? Vergis je echt niet in het geld... duurste hobby ooit.



Nog een dingetje daar hebben we genoeg geld voor alleen ik hoopte dat ik de stalling goedkoop kon houden want aangezien dat bij enkele kan.

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:22

MARlT schreef:
Nou prima als niemand mij geloofd ik vroeg mij gewoon alleen af of iemand een klein boerderijtje kende waar een kleine pony kon staan voor een klein prijsje via via ofzo. Maar ik blijf wel verder kijken op marktplaats en ik ga wel bij de deuren langs of geef briefjes rond.

Ja, dat is een goed idee. Zo heb ik het ook gedaan. Klein boerderijtje gevonden waar wonder boven wonder op dat moment geen paarden rondliepen en waar dus plek voor die van mij was. Stalling 125 per paard per maand. Dus voor dat bedrag kunnen ze daar rondlopen. Morgen komt de loonwerker hooi brengen. Moet ik echt zelf nog daar bovenop betalen :') Vlasvork, muesli, brok, onderdeken, de maandelijkse nieuwe voerbak... en ik vergeet vast nog wel wat. Komt er allemaal nog bij.

Edit: o ja, paar baaltjes strooisel en de smid. Weer bijna 80 euro verder :')

Stalling is niet goedkoop. Niet hier in de omgeving helaas. En als je dan ook nog gebonden bent aan een fiets wordt het zoekgebied ook nog eens heel klein.

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:24

MARlT schreef:
Nou prima als niemand mij geloofd ik vroeg mij gewoon alleen af of iemand een klein boerderijtje kende waar een kleine pony kon staan voor een klein prijsje via via ofzo. Maar ik blijf wel verder kijken op marktplaats en ik ga wel bij de deuren langs of geef briefjes rond.


Ik geloof je wel, maar maak mij alleen zorgen om de pony. Nu kan ik uiteraard niet in je portemonnee kijken maar ik hoop dat je snapt dat een pony niet kan leven op alleen maar liefde. Je moet er financieel ook goed voor staan, er gaat nou eenmaal veel geld in op.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:25

Gratis kan wel hoor maar meestal is het dan een vriendendienst voor bekenden. Of in ruil voor het bijhouden van het terrein (waar je dan wel materiaal voor nodig hebt. Grasmaaier/traktor en sleep bijvoorbeeld).

Maar bedenk dan wel dat je de kosten van het weideonderhoud hebt en dat je de materialen nog moet kopen om het veilig af te zetten. Zelfs al sta je gratis dan ga je per maand wel over de 100 euro heen met hooi, voer, eventueel bodembedekking, smid, dierenarts en andere kosten. Het lijkt me raadzaam voor je om eerst een goed kostenoverzicht te maken. Houd ook rekening met de gezondheid. Ieder paard kan ziek worden en 100 euro is dan niks helaas. Van de ziektenkosten van mijn shetlander had ik al een heel mooie reis kunnen maken..

MARlT
Berichten: 31
Geregistreerd: 14-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 09:25

Koper schreef:
MARlT schreef:
Nou prima als niemand mij geloofd ik vroeg mij gewoon alleen af of iemand een klein boerderijtje kende waar een kleine pony kon staan voor een klein prijsje via via ofzo. Maar ik blijf wel verder kijken op marktplaats en ik ga wel bij de deuren langs of geef briefjes rond.

Ja, dat is een goed idee. Zo heb ik het ook gedaan. Klein boerderijtje gevonden waar wonder boven wonder op dat moment geen paarden rondliepen en waar dus plek voor die van mij was. Stalling 125 per paard per maand. Dus voor dat bedrag kunnen ze daar rondlopen. Morgen komt de loonwerker hooi brengen. Moet ik echt zelf nog daar bovenop betalen :') Vlasvork, muesli, brok, onderdeken, de maandelijkse nieuwe voerbak... en ik vergeet vast nog wel wat. Komt er allemaal nog bij.

Edit: o ja, paar baaltjes strooisel en de smid. Weer bijna 80 euro verder :')

Stalling is niet goedkoop. Niet hier in de omgeving helaas. En als je dan ook nog gebonden bent aan een fiets wordt het zoekgebied ook nog eens heel klein.



Ja maar zo kan het dus ook dan is het maar wat duurder dan mijn budget maar dan heeft een pony wel een leuk plekje bij een klein boederijtje!

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:27

wat duurder dan jouw budget? Ik lees 125 euro per maand en dan hooi ook zelf betalen. Dus een heeeeeel stuk duurder dan jouw budget.
Maar het is toch ook niet logisch dat iemand de kosten van jouw dier op zich neemt?

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:28

Heb je wel al een pony Marit?
Ik snap dat het een droom is, maar ik raad je aan dat je voorlopig gaat verzorgen bij iemand dan kan je leren hoeveel werk een pony is en dat het tijdrovend is, naast je school en je baantje . Steunen je ouders je?

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:28

Misschien een idee om een rond te neuzen op het toppic: "wat kost een paard nu daadwerkelijk?". Dan krijg je gelijk een beeld van de bijkomende kosten plus de gemiddelde stalprijs en in welke omgeving.

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:29

O, nu mag het wel duurder? Dat klinkt al realistischer.

Misschien is het slim als je eens wat leest in het topic over hoe veel een paard per maand kost. Daar plaatsen bokkers elke maand wat ze kwijt zijn aan kosten. Dan heb je een beeld voor tegen de tijd dat je een pony kunt onderhouden.

Kinke in de zomer heb ik minder kosten aan hooi ;) En dat komt goed uit, vorm je een beeld van gesloopte vliegendekens, een pony met eczeem en dergelijke.

Kinke

Berichten: 20544
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:30

pffff I know Koper.....

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:31

knollentuin schreef:
Heb je wel al een pony Marit?
Ik snap dat het een droom is, maar ik raad je aan dat je voorlopig gaat verzorgen bij iemand dan kan je leren hoeveel werk een pony is en dat het tijdrovend is, naast je school en je baantje . Steunen je ouders je?


Tijdrovend, daar heb ik mij nog meer in vergist dan in het geld! :+ .
Ik dacht met mijn 17 jaar wel al klaar te zijn voor een eigen pony.. Na hard sparen was het dan zover, mijn eerste zelf gekochte pony. Gelukkig toen wel wat financiële support van mijn ouders maar ik kon wel vaarwel zeggen tegen mijn vrije uurtjes. Maar ach, had het voor geen goud willen missen. :D

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:31

knollentuin schreef:
Heb je wel al een pony Marit?
Ik snap dat het een droom is, maar ik raad je aan dat je voorlopig gaat verzorgen bij iemand dan kan je leren hoeveel werk een pony is en dat het tijdrovend is, naast je school en je baantje . Steunen je ouders je?

Ze mag bij mij wel komen verzorgen en voeren :j Kan ze morgen meteen helpen het hooi te stapelen :)

Is een serieus aanbod. Stuur me maar een PB als je dat wil Marit.

Sara18

Berichten: 221
Geregistreerd: 06-06-17

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:55

Ik bied mij hier ook aan! Volgende maand ben ik 8 weken op stage waardoor er even iets minder tijd is voor de verzorging.
Een schimmel, kruising arabier en Spanjaard. Hittepetit dus.
Voor de verzorging zoals mesten, poetsen, vlechten en eventueel wandelen als de klik er is plus dagelijkse stalklusjes ben je welkom. Rijden laat ik niet aan anderen over wegens intensief in training staan.
Dus als je dat ook ziet zitten... pb je ook maar.

FlashWolves

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-12-13
Woonplaats: Coevorden

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:10

Stalling voor minder dan 100 euro is praktisch onmogelijk. Zelfs in Drenthe, waar stalling in het algemeen al goedkoper is, lukt het al niet. Ik sta met mijn draver op een stalling waar ik 125 per maand betaal, inclusief stro en ruwvoer. Dus de kosten voor zijn brokken (ongeveer 20 euro per maand) en de hoefsmid overheen, hij staat vierkant op ijzers. Het voordeel wat ik heb is dat ik zelf kan bekappen en beslaan.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:27

Stel je vindt een plekje waar nog geen paarden/pony's staan en ze zeggen je mag je pony hier wel stallen voor een leuk bedrag. Is de pony dan alleen? Lijkt me niet alles voor die pony, het zijn tenslotte kuddedieren. Alles waar naar zijn geld, iets wat goedkoop is kan nooit goede kwaliteit bieden. Je wilt tenslotte geen extra kosten aan een dierenarts omdat er slechte kuil wordt gevoerd of omdat de omheining niet geschikt is voor een pony. Denk aan prikkeldraad wat erg vieze wonden kan geven.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:37

100 euro? dat eten ze alleen al zo per maand weg..

Voor lage bedragen kom je uit op een weitje? Er moet mee gereden worden?
Sluit dan de regen en winter maanden wel uit, dan kan je niet op een natte pony rijden of een warme pony zo terug in de wei gooien.

Vind dat altijd leuk bedacht maar wat als zo beestje ziek is? Dan moet je toch kunnen uitwijken naar een stal.

Goedkoop is vaak duurkoop, een pony kost nou eenmaal goed geld, heb je daar geen 2/3 honderd euro per maand aan budget voor vrij gewoon niet doen, lekker een verzorg of lease paardje zoeken.

purny

Berichten: 27522
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:45

Toch knap dat diverse bokkers in de portemonee van TS kunnen kijken en constateren dat TS weinig geld heeft.
Als ik ergens mijn dingen goedkoper kan halen(in dit geval boodschappen) wil het nog niet zeggen dat ik echt geen geld heb om eten te kopen.
TS vraagt om een goedkope wei en geeft niet aan dat ze geen geld heeft. Hoeft daarom ook geen verantwoording af te leggen aan iedereen of ze de pony wel of niet kan betalen

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:06

purny schreef:
Toch knap dat diverse bokkers in de portemonee van TS kunnen kijken en constateren dat TS weinig geld heeft.
Als ik ergens mijn dingen goedkoper kan halen(in dit geval boodschappen) wil het nog niet zeggen dat ik echt geen geld heb om eten te kopen.
TS vraagt om een goedkope wei en geeft niet aan dat ze geen geld heeft. Hoeft daarom ook geen verantwoording af te leggen aan iedereen of ze de pony wel of niet kan betalen


Dat zegt TS zelf..
dat geen budget is voor meer dan 100 euro per maand.
als iemand zegt niet meer geld te hebben dan ga ik er dus van uit dat ze inderdaad niet veel geld heeft.

Dit is letterlijk wat ts zelf typt:

Alleen ik zit met een dingetje dat we niet zo veel budget hebben voor de stalling en het liefst willen dat de pony zoveel mogelijk naar buiten mag. Dus we willen het liefst gratis of anders ongeveer €50 maar als dat echt niet kan richting de €100 maar daar houd het dan ook echt bij op. Oja als het meer richting de €100 gaat moet wel echt het voer zijn bij ingegrepen.

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Stalling omgeving Amersfoort, voor minder dan €100!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:09


knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:17


purny

Berichten: 27522
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:31

japielover schreef:
purny schreef:
Toch knap dat diverse bokkers in de portemonee van TS kunnen kijken en constateren dat TS weinig geld heeft.
Als ik ergens mijn dingen goedkoper kan halen(in dit geval boodschappen) wil het nog niet zeggen dat ik echt geen geld heb om eten te kopen.
TS vraagt om een goedkope wei en geeft niet aan dat ze geen geld heeft. Hoeft daarom ook geen verantwoording af te leggen aan iedereen of ze de pony wel of niet kan betalen


Dat zegt TS zelf..
dat geen budget is voor meer dan 100 euro per maand.
als iemand zegt niet meer geld te hebben dan ga ik er dus van uit dat ze inderdaad niet veel geld heeft.

Dit is letterlijk wat ts zelf typt:

Alleen ik zit met een dingetje dat we niet zo veel budget hebben voor de stalling en het liefst willen dat de pony zoveel mogelijk naar buiten mag. Dus we willen het liefst gratis of anders ongeveer €50 maar als dat echt niet kan richting de €100 maar daar houd het dan ook echt bij op. Oja als het meer richting de €100 gaat moet wel echt het voer zijn bij ingegrepen.


Dat stuk heb ik dus gemist..

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 12:51

purny schreef:
Dat stuk heb ik dus gemist..



hihi dat staat in de OP.

Maar complimenten naar TS zie dat ze nu bezig is met een verzorg pony.

Hopenlijk vind ze die en past dat wat beter binnen het budget

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 15:12

Het andere topic van TS is inmiddels gesloten zie ik. Ik heb haar een PB gestuurd.