Headshaking is vreselijk

Kan je helaas niet aan zo'n therapeut helpen maar toen mijn paard het had was ik gaan googlen en kwam ik uit bij
http://www.calmhealthyhorses.co.uk. Had ook een vliegennet/UV net geprobeerd maar die ging steeds af...
DIe website heeft mijn paard geholpen, ik moest hem van het gras afhalen, vooral groeiend gras in voorjaar en najaar, of gras waar klaver doorheen groeit. Zijn lijf raakte overstuur van de hoeveel foute mineralen in het verse groene gras (waar paarden ook helemaal niet op gebouwd zijn) en dit uitte zich in hoofdschudden bij wind en zon, konijnen hupsjes in galop vanwege zere spieren in achterhand en erg gevoelig/schrikkerig zijn. Je kan het zien als een chemische machine, er kwam simpel gezegd kortsluiting in zijn stelsel toen zijn lijf het niet meer aankon. Dit kan je oa ook testen door PH van urine te meten. De urine verbrand dan ook de grond/gras en laat geelbruine plekken achter
Toen heb ik hem op een stukgelopen weide gezet met hooi, een waterbak met zout (en een waterbak zonder zout natuurlijk) en tijdelijk een supplement van hun gegeven om zijn lijf terug in balans te krijgen. Hij dronk de zoute waterbak toen een paar weken lang als eerste leeg (terwijl ze ook een zoutsteen hadden).
Wie weet ben je hier al van op de hoogte, in dat geval sorry.
Veel succes met je paardje, ik hoop dat je iemand kan vinden die kan helpen!