Cranio Sacraal gezocht headshaken

Moderators: petraaken, A_nouk, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nathaliexd28

Cranio Sacraal gezocht headshaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 14:53

Hoihoi!

Mijn paard heeft helaas al een lange tijd last van hoofdschudden. We hebben heel veel al geprobeerd, zelfs de PENS-behandeling maar ook die liet geen enkele verbetering zien. Alle andere problemen hebben we uitgesloten, het lijkt alsnog op een zenuwprobleem. Vooral vanwege zijn heftige ticks met regen.

Wat ik nog voor hem wilde proberen is een cranio sacraal therapeut. Het liefst iemand met ervaring met headshakers. Hij staat in Oegstgeest/Rijnsburg, dus wel iemand die daarnaartoe wil komen.

Ik hoor het heel graag als jullie iemand weten! :)

Ervaringen van mensen met ‘headshake paarden’ zijn ook welkom.

Toby

Re: Cranio Sacraal gezocht headshaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:15

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:42

Headshaking is vreselijk :( Kan je helaas niet aan zo'n therapeut helpen maar toen mijn paard het had was ik gaan googlen en kwam ik uit bij http://www.calmhealthyhorses.co.uk. Had ook een vliegennet/UV net geprobeerd maar die ging steeds af...

DIe website heeft mijn paard geholpen, ik moest hem van het gras afhalen, vooral groeiend gras in voorjaar en najaar, of gras waar klaver doorheen groeit. Zijn lijf raakte overstuur van de hoeveel foute mineralen in het verse groene gras (waar paarden ook helemaal niet op gebouwd zijn) en dit uitte zich in hoofdschudden bij wind en zon, konijnen hupsjes in galop vanwege zere spieren in achterhand en erg gevoelig/schrikkerig zijn. Je kan het zien als een chemische machine, er kwam simpel gezegd kortsluiting in zijn stelsel toen zijn lijf het niet meer aankon. Dit kan je oa ook testen door PH van urine te meten. De urine verbrand dan ook de grond/gras en laat geelbruine plekken achter

Toen heb ik hem op een stukgelopen weide gezet met hooi, een waterbak met zout (en een waterbak zonder zout natuurlijk) en tijdelijk een supplement van hun gegeven om zijn lijf terug in balans te krijgen. Hij dronk de zoute waterbak toen een paar weken lang als eerste leeg (terwijl ze ook een zoutsteen hadden).

Wie weet ben je hier al van op de hoogte, in dat geval sorry.
Veel succes met je paardje, ik hoop dat je iemand kan vinden die kan helpen!

Hoefbekapper in training, ik zoek case studies in NL! http://www.helpwithhooves.com

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:44

Goede ervaringen met EquiTouch! Mijn paard had een lichte vorm van headshaken en had er na 2 behandelingen geen last meer van

Nathaliexd28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 18:24

woepsie90 schreef:
Headshaking is vreselijk :( Kan je helaas niet aan zo'n therapeut helpen maar toen mijn paard het had was ik gaan googlen en kwam ik uit bij http://www.calmhealthyhorses.co.uk. Had ook een vliegennet/UV net geprobeerd maar die ging steeds af...

DIe website heeft mijn paard geholpen, ik moest hem van het gras afhalen, vooral groeiend gras in voorjaar en najaar, of gras waar klaver doorheen groeit. Zijn lijf raakte overstuur van de hoeveel foute mineralen in het verse groene gras (waar paarden ook helemaal niet op gebouwd zijn) en dit uitte zich in hoofdschudden bij wind en zon, konijnen hupsjes in galop vanwege zere spieren in achterhand en erg gevoelig/schrikkerig zijn. Je kan het zien als een chemische machine, er kwam simpel gezegd kortsluiting in zijn stelsel toen zijn lijf het niet meer aankon. Dit kan je oa ook testen door PH van urine te meten. De urine verbrand dan ook de grond/gras en laat geelbruine plekken achter

Toen heb ik hem op een stukgelopen weide gezet met hooi, een waterbak met zout (en een waterbak zonder zout natuurlijk) en tijdelijk een supplement van hun gegeven om zijn lijf terug in balans te krijgen. Hij dronk de zoute waterbak toen een paar weken lang als eerste leeg (terwijl ze ook een zoutsteen hadden).

Wie weet ben je hier al van op de hoogte, in dat geval sorry.
Veel succes met je paardje, ik hoop dat je iemand kan vinden die kan helpen!

Ohh wat heftig zeg! Is hij inmiddels wel van het schudden/gevoelige reacties af? Mijn paard schudt helaas heel het jaar door, ook in de winter als hij niet op de wei staat... Wel bleek hij een bomenallergie te hebben. We hebben hem toen meteen verplaatst en op medicijnen gezet. Hij deed het een tijd vrij goed. Hij schudde alleen met halster om en niet tijdens de training. Helaas gaat het sinds deze winter weer erg slecht en kan hij met regen amper buiten staan. Vorige zomer heeft hij ook niet op de wei gestaan doordat de nieuwe stal dit niet heeft. Dus ik denk dat het voor mijn paard niet de reden is. Het lastigste vind ik het niet weten hoe ik hem kan helpen en wat de oorzaak precies is... Al lijkt het erg op een overprikkelde zenuw ook volgens de DA, maar om hem daarbij te helpen blijkt ook al lastig aangezien hij niet reageert op de PENS. :(

Nathaliexd28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-19 18:26

Bedankt voor de reacties! Ik zal ze opzoeken :)

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:27

Je kan mijn zus k_m hier op bokt een berichtje sturen!
Die heeft een zeer gelijkaardig verhaal met haar paard, Callista en is nu pas ook gestart met cranio...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:32

Je kan mij of janouk een pb doen, janouk haar paard is beter door CS ik ben net gestart met het traject dus durf er nog niets over te zeggen. Bij ons komt Fabienne kiesebrink. Ik heb lang gezocht want wil er alleen deskundige mensen bij, maar ze staat heel goed aangeschreven en veel goede verhalen. In mijn onderschrift staat een volg topic van mij en Callista.

Ik heb ook pens en gabapentine, neusnetten, magnesium,... geprobeerd zonder succes en bij regen is het veruit het ergste

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie